Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Zitten er eindelijk de eerste vrouwelijke bloemen in mn courgette plant en gaat deze vandaag in de bloei.

Is er geen mannelijke bloem open.

Aan de knoppe te zien zal morgen de volgende vrouwelijke bloem open gaan en weer geen andere mannelijke bloem om te bestuiven..

Geplaatst:

Zucht..de vliegbasis Twente is hemelsbreed nog geen km van de moestuin..

In Twente en Noord-Brabant heeft het in de nacht van dinsdag op woensdag aan de grond gevroren. De temperatuur op het voormalige vliegveld bij Enschede zakte tot 0,8 graden onder nul.

Foto: ANP

Op vliegbasis Volkel was het min 0,3 graden. Voor eind juni is dat heel uitzonderlijk, aldus Weeronline.nl.

Sinds het begin van de metingen in 1901 is het eind juni maar één keer kouder geweest. In de laatste dagen van juni 2000 was het 1,5 tot 2 graden onder nul.

Volgens Weeronline.nl is de lucht sowieso koud voor de tijd van het jaar, maar zakt de temperatuur verder door opklaringen. Dan is er geen wolkendek om de warmte vast te houden.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Dat op mijn vrijwilligerswerk de moestuin op de amarant alle kolen zijn opgegeten omdat een andere vrijwilliger het net niet goed heeft afgesloten .Alle clienten overstuur en boos .

Geplaatst:
Nu ik vind dat de excamencommissie en de regering ook fout zijn.

Waarom-excamens moet je zo in pakken met een stempel dan zie je dat er aangeknoeid is (ALS HET ZO BELANGRIJK IS)

De docenten hebben ook gezien dat er gesjoemelt was met de examens, maar hebben het verborgen gehouden i.p.v. het te melden zoals verplicht is. Die school mogen ze van mij dus ook direct sluiten. Totaal niet meer serieus te nemen.

Tsja, de commissie en de regering zijn eigenlijk - naar mijn mening - alleen fout omdat ze zonder logisch nadenken járen geleden de manier van verpakking hebben veranderd, hé... 'the Age of Plastic'. De manier waarop ze de boel verpakken en verplaatsen vraagt om gesjoemel, dus pure naïviteit wederom van hogeraf. Kun je met de collectieve intelligentie die wij allemaal nog bezitten, deze stumpers dit kwalijk nemen? Er moet altijd iets gebeuren voordat ze er een keer over nadenken.

De reactie (die ik op tv zag) van de rector van die school spreekt boekdelen. Ongeïnteresseerd, nonchalant, totaal niet bedrukt en lijkt het pas belangrijk te vinden als zijn eigen plekje op losse poten komt te staan. Ik vond die reactie zo ergerlijk! 'Jah, jah, euh, jah... kan gebeuren. Hadden we niet gezien... Neuh, dat slot hebben we nooit vervangen. Jah, eh, waarom eigenlijk?'.

Zolang de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn in onze (bestuurlijke) wereld er zo gemakkelijk en lui doorheen jakkeren en niemand elkaar meer kan vertrouwen op kunde en inzet, tsja, dan blijft je dit houden toch. Goed voorbeeld voor de kinderen ook, die dit voorbeeld volgen. Sluiten is niet de oplossing van dit probleem, het is puur mentaliteit van onderwijzers, toezichthouders én opvolgend de kinderen die niet meer beter weten.

Maar goed, dan is dit examens akkefietje niet het enige probleem

Geplaatst:

In een kaal kaal kaal kaal knollen knollen land daar joeg een kat op woelmuisjes...

Dus... daar gaan m'n rode gele paarse wortelen en bietjes.... Dat zaad gaat echt niet meer opkomen.

Had ik er maar een anti-kat hekje omheen moeten zetten...

img087281371372260380.JPG

Geplaatst:

Laat ik nou vanmorgen bij aankomst op de tuin helemaal exact hetzelfde beeld hebben als jouw foto ? !! Was gisteren een deel aan het schonen en weghalen, om er een nieuw kolenvak te maken. Zag er vanmorgen ook zo uit. Vandaag daar weer bezig, viel mij een strontstank op. En niet zo zuinig. Eenmaal geroken , bleef ik het op 10 meter afstand nog ruiken. Drollen van een kat.

Lekker is dat. Andermans genoegen op mijn tuin tot mijn ongenoegen.

Geplaatst:

Heerlijk zo'n klaagbaak want ik heb er weer één...

Want.... de stroom viel hier net weer eens uit.... ALWEER !!!! Gelukkig nu maar een minuut of 10 maar dat is ook wel eens anders. Gebeurt ondertussen nu wel een paar keer per jaar... Hebben jullie dat nou ook??? De smoes is steeds iets met een regelkastje... Dit keer kon er trouwens ook niet gesmst worden... dat was wel nieuw...

En... dat er zaterdagochtend vroeg één of andere malloot met een ladder in mijn voortuin stond en, al schreeuwend/pratend met iemand verderop, mijn aardperen stond te vertrappen... want... hij moest er toch bij!!!?? En toen was ík opeens de schreeuwlelijk...

Goh... en ik was toch bíjna van plan om wat courgettes oid in de voortuin te gaan zetten... nu dus niet meer...

Geplaatst:

ik kan het zo niet uitstaan dat die slakken in me achtertuin alles zowat opvreten.

Van mijn struikboontjes en mijn snijbonen is zo goed als niks van over. De boterboontjes worden ook steeds flink van gevreten En in de voortuin heb ik daar zo goed als geen last van! Zo irrie!

Zou ook niet weten hoe dit beter aan te pakken voor volgend jaar eventueel...

Geplaatst:

tijd voor klaag.

Ik kneusde door een mishandeling in februari 3 ribben, hartstikke pijnlijk en het duurde 5 a 6 weken voor het over was. Opmerkelijk was dat het na een dag of 3 erger werd en ik ook veel moest hoesten wat juist helemaal niet leuk was . Eind april kneusde ik weer een rib, aan de ander kant, door veel te hard tegen een caravan te duwen die in de modder vast zat, ik hoorde krak en weer hetzelfde verhaal, na drie dagen veel erger en weer au au hoesten. Nu is die eindelijk over en ik ga het gras maaien van de week, dat startkoord is al veel te lang en te stroef, maar die blijft halverwege haken terwijl ik er volle kracht aan trek, krak WEER die laatste rib die net genas naar de uh..klote. Nu na 3 dagen zelfde verhaal, weer hoesten terwijl dat niet gaat. Ook zit er nu een rare kronkel in mijn rib met een deuk en een pijnlijke bult. Heeft die puntje puntje grasmaaier mijn rib gebroken?? nah al met al ben ik het een beetje zat met die stomme ribben, ik kan niet hoesten, ademhalen of arm optillen en dat al voor de 3e keer dit jaar! grrrrrrrrr Volgende keer wil ik gewoon een pink of kleine teen kneuzen of breken maar nu ff geen ribben meer ja!

Geplaatst:

Ohh... jeetje toch... 3x achter elkaar?!!??!! (er was toch iets met een ezel en een steen...?). Geheel uit recentelijk opgelopen ervaring weet ik hoe pijnlijk en vervelend en lastig en langdurig de ribbenkwestie kan zijn. Behandeling voor gebroken ribje is nix anders als gekneusd trouwens... gewoon rust houden...

Door het gekneusd zijn van de ribjes kan het zijn dat je wat oppervlakkig gaat ademen... als dat te lang duurt kan er kans zijn op longontsteking... (las ik toen ergens). Misschien daarom ook het hoesten??

Pijnstiller kan helpen om weer ontspannen dieper door te ademen.

Nou... misschien de eerste tijd maar een beschermend ribbenvestje aan als je aan het stoeien gaat met caravans en maaimachiens en onverlaten.

Heel veel sterke en beterschap gewenst!!! En doe nou eens voorzichtig!!!

Geplaatst:

Sluit ik me bij aan, sterkte Piro!

Ik zag de laatste dagen steeds een gat bij de tuinbonnen..zo`n rond gaatje waar precies een muis door kan. Ook viel me op dat de rij tuinbonen wat dunnig was..hè, er waren toch meer planten? kijk ik vandaag, die ik een tuinboon topje uit dat gaat steken. Trek ik er aan, komt er een hele stengel van 40 cm uit dat gat kl**ewoelmuiz En vanavond ook nog een aardappelplant helemaal afgevreten Ik weet even niet wat ik daar nu mee moet..mijn trillers, die ik meestal inzette op dit soort knelplekken zijn allemaal naar de ratsmedee...heb ik gelukkig dit jaar geen aardappelziekte, heb ik een aardappelzieke muis

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag een rampzalige klacht.

De beheerder van de tuingronden had enkele jaren geleden beloofd dat de tuinen zouden gerenoveerd worden tot een uniform geheel.

De lege weide zou eerst aangelegd worden met nieuwe tuintjes en dito gereedschapshokjes per tuin.

Er zou 1 overgangsjaar zijn om je boel te verhuizen. Prima

Enkele maanden geleden liet de beheerder weten al na de zomer de nieuwe tuintjes zouden aangelegd worden en er in december alles moest verhuisd worden.

1 maand? om alles te verhuizen van vast fruit enz....

Vandag hebben alle tuinders een aangetekende brief gekregen dat alles eind dit jaar moet ontruimd worden.

In de loop van 2014 zouden dan ineens alle tuintjes worden aangelegd, geen gereedschapskotje meer per tuin, maar 1 groot algemeen gereedschapskot met dito koffiehoek................

Ieder moet een contract ondertekenen enkel ecologisch te tuinieren en er worden lessen voor gegeven.

Als alles zou meevallen zouden we terug een tuintje hebben in 2015.

Bij de laatste mondelige bespreking is ons erop gewezen dat we moeilijk gaan doen met bv een advocaat in de arm te nemen er helemaal geen tuintjes meer komen.......................Leve de Groenen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De lege weide heeft de beheerder nu pas nog verhuurd om er iemand paarden op te laten grazen, en die moest de prikkeldraad nog aanpassen en verzetten, die persoon weet waarschijnlijk nog van niets om nog enkele maanden al dit werk om nog die paarden te laten grazen!?

Hij moest dit voor einde juni in orde gebracht hebben, natuurlijk op 1 juli werden immers de aangetekende brieven verzonden!?

Ik heb er helemaal geen zin meer in, sommige spullen mogen er niet meer staan en zijn niet zomaar op te bergen-weg te leggen?

Dus zit er maar 1 ding op de boel te verkopen en sommige spullen-vaste planten weg te geven.

aangepast door Gast

Geplaatst:

@Borsalino, dat is wel een reden om even te klagen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Toch niet je aardbeien colectie??

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Yep alles............................

Kan moeilijk alles in mijn living zetten.

En dan nog gezwegen van de druivelaars, 22 prachtstuks.

Geplaatst:

Nou zeg echt erg voor je.

Geplaatst:
Bij de laatste mondelige bespreking is ons erop gewezen dat we moeilijk gaan doen met bv een advocaat in de arm te nemen er helemaal geen tuintjes meer komen.......................

Dit is echt vreselijk asociaal

Toch vraag ik me af of het toch geen zin heeft om met z'n allen een advocaat te raadplegen. Als ik het zo lees is iedereeen zowiezo alles kwijt. En er zullen er wel meer zijn zoals jij die helemaal willen stoppen (misschien is dit zelfs wel de bedoeling van die beheerder).

Dus wat heb je te verliezen.

Ik snap best dat je op dit moment dusdanig de pee in hebt dat je er niets meer mee te maken wilt hebben. Maar is al het werk en het plezier dat je de afgelopen jaren gehad hebt het niet waard om voor te vechten?

Hoe dan ook vind het vreselijk rot voor je en ik hoop echt dat je de moed vind om door te gaan, eventueel op een andere plek.

Geplaatst:

Zo Borsalino, wat erg zeg.

Ik hoop dat je toch nog de energie hebt om er tegen in gevecht te gaan.

Samen met je medetuinders.

In ieder geval heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Jeemig, Borsalino....dit is echt erg. Ik zou het nog niet oogeven en kijken of je met andere tuinders en een advocaat nog wat kan. Succes!

Geplaatst:

@ Erny, dankje ik ga nu echt echt rustig aan doen stomme papieren ribben, die moeten gewoon niet zo moeilijk doen.

@ Borsalino, Potverdorie zeg, dat is echt balen! Heel rot voor je, daar gaat al je liefde! Misschien toch kijken of er iets aan te doen valt?

Geplaatst:

Tis net dat als we dat doen een advocaat of wat dan ook er tegen in gaan er helemaal niks meer komt.

Ga daar ook geen energie en geld insteken.

Trouwens als puntje bij paaltje komt wie gaat er die dure advocaat mee betalen?

Enkele (2 of 3?) en de rest dan mee profiteren, meer dan de helft zijn gierigaards, daar is Scrooge niks tegen............................

Geplaatst:

Balen Borsalino! Erg zuur

Je zou toch denken dat een goed bestuur zo'n tuintjes gebeuren zich wel kan indenken in dit soort dingen.. Die mensen zitten echt niet op de goede plek

Geplaatst:

Het probleem is-was dat de beheerder-eigenaar die de gronden toen had gekocht niet eens wist dat er tuintjes waren op de gronden.

En wij wisten geeneens dat de gronden te koop stonden.

De vorige eigenaar een notaris die overleden was hadden zijn kinderen de gronden verkocht zonder ons te verwittigen.

3 jaar later kwam de nieuwe eigenaar er achter dat wij daar zaten en kwam de 3 jaar achterstallige huur opeisen, daar wij van niets wisten was de huur elk jaar keurig gestort aan de notaris waar raar maar waar elk jaar een rekening van kwam.

Hebben dus in feite 3 jaar dubbel betaald.

Uitgereknd 1 persoon (inderdaad de Aardbeikiller) heeft toen iedereen daar zijn deel van betaald.

Ondertussen had de nieuwe eigenaar de gronden een nieuwe bestemming gegeven, die moesten naar hun ooit uit ver vervlogen tijd naar hun oorspronkelijke oorsprong terug gebracht dienen te worden.

Dus onze tuinen zouden een boomgaard worden met schapen of wilde wei met Hooglandrunderen.

Maar er is toen mondeling beloofd dat we mochten blijven en er ooit nieuwe tuintjes kwamen.

Als we dus niet moeilijk deden-doen.

Geplaatst:

ja ja. Daar gaat je levenswerk.

Geplaatst:

@borsalino, jemig wat een rotsituatie! Hoop dat het toch op een of ander manier opgelost word!!

Hie rvanmiddag even kort op de volkstuin aardbeien oogsten en de kast watergeven. Kijk ik bij de kruisbessen..nou eigenlijk welke kruisbessen!? Zat geen bes meer aan! Gister hingen de struiken jog afgeladen vol bijna rijp. Kunnen vogels geweest zijn..maar die hebben er nog niets eerder afgehaald. Er word veel gejat op de tuin maar kan het niet bewijzen

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.