Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

?? Ik huil helemaal niet....terwijl de zon toch al wel heet aan eth worden is....

MVG

Danuta (wil sneeuw.........veel sneeuw en graag nu!)

MVG

Danuta

Geplaatst:

Ja hij hoort hier wel thuis..die Bob

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Kijk dat bedoel ik nou: dames die van tomaten gaan huilen en die willen dat het gaat sneeuwen terwijl de tomaten nog groen zijn... nou ja!

Geplaatst:

Doordat Danuta het over de zevenslaper heeft bedenk ik me plots dat ik vannacht met samen met Lie ben op gestaan...om 3.15, in ons geboortepak en gewapend met een zaklantaarn op zoek naar de ongelofelijke herrie op ons slaapkamerdak. Op t balkon en dan op de stoelen konden we precies op t dak kijken.Twee steenmarters probeerden daar het dak binnen te gaan, klauwend aan de losliggende dijtjes ( dakpannen).

Waarschijnlijk zitten er al relmuizen die ze probeerden te pakken.

Ik had ze nog nooit zo mooi kunnen bekijken..Wat zijn die steenmarters groot eigenlijk

Geplaatst:

Yep, prachtige dieren, iets minder leuk als alle slangen in je auto doorbijten enzo maar ze zijn ongelofelijk beeldschoon........de raceauto onder de kleine roofdieren......

Hier nog geen gezien bij het huis wat niet vreemd is aangezien er 3 honden en een kat rondlopen maar we gaan toch maar eens een wildkamera plaatsen om te zien wat er zo in de nacht beweegt )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Steenmarters zijn groot, maar heb je die zevenslaper wel eens gezien in levende lijve ? Mennn. dát zijn joekels ! Ik dacht de 1e x dat ik dat ding zag, dat het een soort hoogpotige wasbeer was !!

En die maken trouwens ook een herrie. ..... !! Huilende vrouwen in de sneeuw zonder tomaten zijn er niets bij vergeleken .....

Geplaatst:

Uh...zevenslapers zijn klein hoor......lichaam op zijn hoogst een kleine 20 cm (als je een flinke kerel hebt) maar meestal kleiner, rond de 15 cm en dan komt er nog een pluizige staart achteraan. Ze zijn ongeveer zo groot en zwaar als een rode eekhoorn maar minstens 1 derde lichter en slanker.

Een wasbeer is een kleine gemiddeld een 80 cm lang daarna nog een staart en een 7 a 8 kilo.......... dus echt onvergelijkbaar )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Nou dan heb ik de grotere ondersoort zeker Bij mij zijn ze inderdaad rond de 20 cm. Met giga oren en veels te grote ogen. Ik vond het een soort wasbeertjes, toen ik ze voor het eerst zag in een flits. Later beter kunnen bekijken.

20 cm - 25 cm , vrij hoog op de poten , maakt ze voor het gevoel groter misschien. Je weet écht niet wat je ziet.

( er leeft al jaren een groepje voor het huis in een oude afvoerbuis / stelsel ( huisje N-Fr ) ) De oude appelboom nabij is hun voorraadschuur denk ik.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Weet je zeker dat het geen steenmarters zijn?

Geplaatst:

Hebben we ook ja. Hoewel. steenmarters. Hebben die witte befjes / buiken ? ( wit - créme eerder )

Bunzing ( die is wél zeker ) hebben we ook.

Das ook trouwens.

edit. Niet allemaal in het huis he ? hahaha. Die zevenslaper soms in , soms buiten het huis. Die marter met nest in het huis. De bunzing in het weiland voor ons. Die Das een stuk verderop, die wandelt alleen maar langs het dorp in ( snachts )

Geplaatst:

Hi Bit, sommige mannetjes kunnen vooral tegen de winter nogal groot )lees dik) worden, diegene die ik in Nederland ooit gezien heb waren ook wel wat groter en grover dan ik ze hier zie, misschien doordat ze meer en beter voer tot hun beschikking hebben heb je een stammetje van zeer gezondde grote dieren, maar dan nog zijn het geen wasberen maar het lijkt wel alsof ze een maskertje hebben. )

Zelfde soort hoor alleen zijn en kunnen er verschillend zijn in omgevingsfactoren waardoor de dieren zeer goed gedijen. Ook is de kleur in nederland meer met wat bruin vermengd terwijl ze hier echt grijs met zilverkleur zijn en fijner van bouw.....

Leuk is misschien nog wel te vermelden dat tot dezelfde groep )de slaapmuizen) ook de hazelmuis behoort, een ienieminie schitterend diertje wat heir en daar ook nog wel in Nederland voorkomt en eruit ziet als een roodblonde miniatuur van de zevenslaper en dan uiteraard ook nog de eikelmuis met zijn prachtige masker, die zit qua maat weer onder de zevenslaper... aan het eind van de herfst heeft die zoveel aan gewicht toegenomen als je hem dan ziet kan hij bijna alleen nog maar rollen )

Slaapmuizen zijn geweldig )

MVG

danuta

MVG

Danuta

• 2 weken later...
Geplaatst:

Kom net bij de Intratuin vandaan waar ik was om nog een flesje biologische vloeibare mest te kopen en wat wintergroenteplantjes (spruiten, winterprei, groene kool, boerenkool o.i.d.), maar ze hadden helemaal niets meer, geen mest, geen plantjes, geen zaden, niks en komt niet meer ook

Op mijn vraag of er nog iets binnen zou komen keken ze me aan of ik achterlijk was want het moestuinseizoen is voorbij??????

Nou dan zal ik dus wel achterlijk zijn, ik verkeerde toch echt in de veronderstelling dat ik nog op zijn minst een paar maanden het één en ander kan zaaien, planten en oogsten. Maar dat mag blijkbaar niet van de Intratuin

Iemand enig idee, of ik nog ergens wat wintergroenteplantjes kan scoren?

Zaden daar kan ik denk ik nog wel aankomen, maar ik wilde eigenlijk zomaar 1 of 2 spruiten zetten en een stuk of 9 prei e.d.

Geplaatst:

Dat is echt super belachelijk zeg... Tsss... eigenlijk zouden ze dat TUIN uit hun naam moeten halen....

Bij de TUINland alhier (voorheen intraTUIN) worden de zaden en gereedschappen e.d. ook steeds verder in een donker hoekje gedreven om plaats te maken voor Blokker en Ikea-achtige spullen... Totáál niet tuingerelateerd...

Geplaatst:

Misschien op de weekmarkt?

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Bij een boer?

Boerenbond hier heeft nog wel zaden maar ook geen planten meer.

Bij tuincentrum Overvecht waren nog wel wat dingen verkrijgbaar en zaad zelfs het hele jaar door.

Geplaatst:

@ Jenneke. Je zit in de Hoeksche Waard ? Dan denk ik toch wel dat in 1 van de grotere dorpen daar een kweker zit, net als bij mij in de Krimpenerwaard. Hier nog gewoon alles te krijgen.

Dat van die Intratuin, dat is natuurlijk ronduit ergerlijk. Mja. Het zou worden aangeboden als er genoeg vraag naar zou zijn. Het is gewoon hoe de goegemeente bediend wordt he ?

Hier verderop ( Rotterdam ) is het tuincentrum zijn tuinspullen aan het wegduwen achter schotten ( je kan nog net iets van gereedschap kopen, over een maand niet meer hoor ! ) en komen straks de 1e straatjes met de eindejaarsgezelligheid weer in de hal.

Geplaatst:

De kwekers die we (mijn zus en ik) nog wisten van een aantal jaar geleden zijn allemaal weg helaas. Heb er helaas nog geen weten te vinden, maar ik zoek nog lustig verder.

Bit ik heb je even een PB gestuurd.

Edit:

Ik ben de hele avond al aan het zoeken, maar ik kan hier in de buurt alleen kwekerijen van sierplanten vinden, terwijl er vroeger diverse waren die ook aan particulieren verkochten.

Is er iemand die iets weet? Het mag ook buiten de Hoekse Waard zijn, bijv. West-Brabant of deze kant van Voorne Putten.

Geplaatst:

Wie heeft er een beetje verstand over?

Blijkbaar kan ik er nog wat gebruiken, of mogelijks is het mijne aan het verslijten, kan ook zijn.

Nu was ik op zoek om eens alles wat ik ooit geschreven heb in 'Voordeur' en 'Mijn Seizoen' maar ik kan het maar niet vinden.

Heb de sorteerfuncties gebruikt welke onderaan staan maar als ik op 'Auteur', en 'Oplopend' ga zoeken dan veronderstel ik dat ik ans een der eersten zou moeten staan wel, ik kan mezelf maar niet vinden!!!

Moet ik nu in de psychiatrie????

Of kan iemand mij daarvoor behoeden??

Waarvoor mijn oprechte dank.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Je seizoen staat hier:

blog/index_u-2397.html

En na even speuren heb ik je Voordeur ook gevonden:

post125652.html#p125652

aangepast door Gast

Geplaatst:

Je eigen posts vind je terug via uitgebreid zoeken (rechtsboven, ónder zoeken). Daar vul je alleen de auteur in (aalt* is genoeg).

De 'Mijn moestuin seizoen' topics zitten daar niet bij. Die kun je terugzien via Forum Overzicht | Moestuin seizoen, en daarna Mijn Moestuin Seizoen (linksboven)

Geplaatst:

Je kunt ook op je naam boven je avatar klikken om in je profiel te komen. Daar kun je direct weer klikken op: zoek berichten van gebruiker. Ook staat daar de link naar je moestuinseizoen: bekijk update.

De update kun je ook bekijken door direct onder je avatar te klikken op de groene letters bekijk update (x) te klikken.

Je avatar weet je toch? De foto van jou met je biertje (dat je maar niet opdrinkt, het glas blijft maar halfvol...), die bij ieder bericht verschijnt.

Zoals je ziet, er zijn meerdere wegen om in Rome te komen en niet bij de kliniek!

Geplaatst:

In smeren met olie.Kan nog helpen.

Maar als je het tevoren doe insmeren met olie heb je bijna geen last.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Dat zijn dan aardig wat pepers geweest of heb je jezelf ook gesneden ???

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Van het Vi-Va-Vorum:

je handen eerst "wassen" met (olijf)olie en daarna de olie van je handen wassen.

Er is een hele logische verklaring voor waarom dat werkt, maar die weet ik even niet

Edit: Thea was eerder

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.