Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Voor school even bezig met het hoofdstukje 'Jurdische aspecten' van het project. Alle juridische dingetjes die er dus bij komen kijken als je een product wilt importeren, verkopen etc. (Hoe het zit met de garantie, mogelijke vergunningen, etc).

Maar: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/cemarking/facts/index_en.htm , dat filmpje.. Gaat daar ons belastinggeld naar toe? Naar zo'n prut filmpje?

Zo'n filmpje kost met gemak ook weer honderden euro's.. Niet dat honderden euro's op de gehele begroting veel is, maar als je heel vaak zo je geld uitgeeft dan is het totaal bedrag wel weer groot. Snap de EU soms echt niet.

Geplaatst:

Ze hebben v...... vandaag mijn regenton gejat!!

Geplaatst:

Getver wat een klojoos zeg! Net nu het zo regent

Nee, flauw, sorry hoor, dat vind ik echt niet normaal..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

wat ... snap niet dat mensen dat doen

hopelijk vind je snel wie dat heeft gedaan

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Mensen lief zeg. Je regenton gejat ?

Die van mij staan proppievol. Stoere jongens die dat gaan verplaatsen.

tssss. wat een schorem

Geplaatst:

Onze kat had twee weken geleden ineens een dikke bult op dr kin. Abcesje, dus antibiotica en ontstekingsremmer gekregen van de dierenarts. Na 10 dagen was ze eindelijk weer beter... Vinden we vannacht onze andere kat ziek in de kast. Hij lag op zijn favoriete plekje dus eerst viel het niet zo op, maar toen ik 's avonds zijn bakje wilde vullen zag ik dat er niks uit gegeten was. Dus Samson erbij geroepen, maar die reageerde niet eens. Gelijk de alarmbellen natuurlijk, zitten denken of ik hem het laatste etmaal ook buiten de kast had gezien? Nee dus. Hij heeft waarschijnlijk dus een dag niet gegeten, niet gedronken, niet geplast en niet gepoept. Misschien niet eens bewogen. Compleet lethargisch. Toen ik hem oppakte was ie net een vaatdoek, en zakte ook gelijk door zn pootjes. Zo sneu Bij de dierenarts bleek hij ruim een kilo(!) te zijn afgevallen, en ruim 40 graden koorts te hebben. Dus ook maar aan de antibiotica en ontstekingsremmer. En nu maar hopen dat ie snel weer beter wordt, want dit is niet om aan te zien

Geplaatst:

Een kilo !?! Ongelofelijk! Arm beessie.

Hoop dat hij snel weer opknapt!

Geplaatst:

Ja bizar he? En hij was al niet de dikste. Ik stond echt even met mn oren te klapperen bij de dierenarts. Gelukkig lijkt het nu ietsje beter te gaan. Hij wil nog steeds niet drinken, maar we hebben wat pathe in water geweekt en geprakt, als we dat op zijn bekje smeren gaat hij het nu wel likken. Krijgt hij tenminste iets binnen, want die stress steeds van geforceerd voeden en water toedienen met een spuitje (naast alle medicijnen) is natuurlijk ook niet heel wenselijk in deze toestand.

Geplaatst:

agossie, ik hoop voor je dat hij snel herstelt!

Geplaatst:

Is kattenmelk misschien iets voor hem? Vocht en calorieën tegelijk.

Geplaatst:

Heeft hij bij de dierenarts geen onderhuids vocht toegediend gekregen?

Geplaatst:

Nee dat niet, vond hij blijkbaar niet nodig?

Is kattenmelk misschien iets voor hem? Vocht en calorieën tegelijk.

Hij eet inmiddels weer een beetje, steeds maar heel weinig maar elke keer likt hij wel wat theelepeltjes met in water geprakte pathe schoon. Het gaat ook duidelijk weer ietsje beter met hem (hij spint weer als je hem aait enzo), dus we kijken het nog even aan. Als hij echt niet voldoende binnenkrijgt kunnen we nog van dat half vloeibare krachtvoer halen bij de dierenarts, maar ik denk eigenlijk dat het niet nodig is. De grootste uitdaging is momenteel om te zorgen dat de hond en de andere kat niet steeds zijn schoteltje leegvreten

Geplaatst:

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan!

Ik snap alleen niet dat hij geen onderhuids vocht heeft gekregen. Bij maar de minste verdenking op uitdroging krijgen mijn konijnen van mijn DA dat altijd wel. Het kan verder geen kwaad voor zover ik weet, maar het kan een dier er wel een stuk sneller weer bovenop helpen!

Een kat die in zeer korte tijd een kilo kwijt is geraakt, is vooral vocht kwijtgeraakt en dus uitgedroogd...

Beterschap verder met 'm!

Geplaatst:

Dat vroeg ik me eigenlijk ook al af... als mijn katten griep/koorts hadden, zo erg als die van jou, dan kregen ze ook onderhuids vocht toegediend en kreeg zelfs spuiten mee om het zelf (buurmeisje in mijn geval) te doen.

Dat krachtvoer zou ik wel ophalen, daar knappen ze echt heel snel van op, zit veel meer goeds in als in normaal voer.

(bij welke dierenarts was je?)

Is de koorts nu wel afgenomen?

Geplaatst:

Ik geef mijn poezels in noodgevallen altijd baby-brokjes van Royal-Canin, best duur maar daar zit heel veel in en ze knappen altijd heel snel weer op als ze afgevallen zijn. Misschien kan je dat proberen?

Geplaatst:

ik heb nog krachtvoer liggen mocht je nodig zijn. heb het hier niet meer nodig

hopelijk zakt de koorts snel.

Geplaatst:
Mensen lief zeg. Je regenton gejat ?

Die van mij staan proppievol. Stoere jongens die dat gaan verplaatsen.

tssss. wat een schorem

Die van mij zat ook vol 120 liter.

En nog stenen op de bodem voor het geval hij leeg staat en dan om zou waaien.

Geplaatst:
Nee dat niet, vond hij blijkbaar niet nodig?

Hij eet inmiddels weer een beetje, steeds maar heel weinig maar elke keer likt hij wel wat theelepeltjes met in water geprakte pathe schoon. Het gaat ook duidelijk weer ietsje beter met hem (hij spint weer als je hem aait enzo), dus we kijken het nog even aan. Als hij echt niet voldoende binnenkrijgt kunnen we nog van dat half vloeibare krachtvoer halen bij de dierenarts, maar ik denk eigenlijk dat het niet nodig is. De grootste uitdaging is momenteel om te zorgen dat de hond en de andere kat niet steeds zijn schoteltje leegvreten

Ik heb altijd een zakje convalescence support in huis dit is voor meerdere dieren geschikt en er zit alles in wat ze nodig hebben.

Sterkte ermee!

Geplaatst:

Dank voor de lieve woorden allemaal! Het gaat inmiddels echt een stuk beter met hem. Ik heb geen thermometer om de temperatuur op te nemen, maar volgens mij is de koorts al behoorlijk gezakt nu. Maargoed dat moet ook wel, hij krijgt koortsremmende medicijnen. De pathe heb ik nu in de blender tot soep gepureerd en daar krijgt ie onderdehand toch wel aardig wat van binnen, dus ik heb goede hoop. Hij is ook geen vaatdoekje meer, hij sprong zojuist zelfs met een vrij vitaal lijkende sprong op bed, en hij begint zich ook stukje bij beetje weer meer te wassen. De ergste misere is denk ik wel achter de rug!

Erny, ik zit trouwens bij de dierenarts aan de Eikenlaan. Die staat wel bekend als goed. Mijn zusje heeft 3 kittens achter elkaar verloren, en ze hebben haar daar toen echt ontzettend fijn en goed mee geholpen. Toen alle standaardonderzoeken niks uitwezen hebben ze, op eigen initiatief en op eigen kosten, hun netwerk in de medische onderzoekswereld ingezet om samples naar high tech laboratoria te studeren waar ze er achter kwamen dat het ging om een mutatie van een bacterie die tot op heden nog onbekend was. Ze hebben dat toen op kweek gezet en allerlei tests gedaan om te zien voor welke medicijnen en antibiotica de bacterie gevoelig was. En haar steeds ontzettend goed geinformeerd bij alles. Dat hadden ze allemaal echt niet hoeven doen, ik denk dat elke andere dierenartsenpraktijk het gewoon op 'doodsoorzaak onbekend' zouden hebben gehouden, of niet verder zouden hebben gekeken dan de symptomen en hebben verklaard dat de katten gewoon waren overleden aan een ontsteking (dat was namelijk een van de symptomen). Dus opzich heb ik er wel vertrouwen in dat als het nodig was de kat wel een vochtinjectie gekregen zou hebben!

Geplaatst:

Nou ja kennelijk was het in elk geval een goede beslissing om géén vocht te geven, want je kat doet het nu een stuk beter! Fijn om te horen.

Geplaatst:

Fijn dat het beter gaat, het feit dat ie weer in beweging is, is een heel goed teken.

Mijn katten hadden van die lekkere stinkzweetpootjes en een warm voorhoofdje als ze koorts hadden... (koortsmeter zonder thermometer).

Eikenlaandierenarts klinkt goed. Wilde er even zeker van zijn dat je niet bij 't Noorderplantsoen was geweest (slechte ervaringen + slechte verhalen).

Geplaatst:

Eikenlaan is een prima DA

noorderplantsoen ken ik niet, paterswoldseweg helaas wel (slechte ervaring + nog slechtere verhalen).

zit nu zelf met volle tevredenheid bij Hopmans.

Geplaatst:

Ik zat hiervoor bij Noorderplantsoen en was daar eigenlijk dik tevreden. Maargoed, ook nooit eerder zieke huisdieren gehad gelukkig. De hond Oor (1,5) is nog nooit echt ziek geweest, en voor zowel kat Kiki (10) en Samson (4) was/is dit ook de eerste keer dat ze ziek waren/zijn, dus echt vergelijken kan ik het niet natuurlijk.

Geplaatst:

pas met echt zieke dieren kom je erachter of je een goede DA hebt of niet.

ik kan me nog steeds heel boos maken om de reactie die ik kreeg van een DA. eerst werd ik niet serieus genomen en vervolgens werd mn lieverd gewoon opgegeven.

Geplaatst:

Pff over slechte dierenartsen gesproken...

Ik heb mijn kat gered van de boerderij hij was toen heeeeeeel mager en liep mank en zat helemaal onder de vlooien en en en...

Kom ik bij de dierenarts voor röntgenfoto's zegt die "ach wicht het is maar een kat, daar maken wij geen foto's van hoor"

Zo enof ze die dag foto's hebben gemaakt

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.