Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:
Kerst is het aanhangen van een in essentie religieus beginsel, komende uit een sprookjesboek, voortkomend uit een van origine Noors geloof van dondergoden en hekserij. Snap je het nog? Nee hoor, de kerk komt er hier niet in, maar de kerstboom ook niet.

Ach ik ben ook alles behalve gelovig, ik associeer kerst dan ook op geen enkele manier met god of religie. Voor mij is het gewoon een germaans feest dat letterlijk en figuurlijk licht in de duisternis (aka de donkerste tijd van het jaar) brengt. Daarnaast zie ik het ook een beetje als bezigheidstherapie: mensen hebben nu eenmaal een minder goed humeur als het rotweer is, zeker gezien ze gewoon veel minder zonlicht vangen, en het gezellig maken van het huis werkt zowel goed voor je humeur, als dat het je iets om handen geeft, iets om te doen als er verder buiten geen zier te beleven valt. Allemaal heel nuttig en praktisch dus als je het mij vraagt.

Ik heb altijd het idee dat 'kersthaters' zich altijd veel te veel focussen op 2 aspecten van kerst, namelijk commercie en verplichting.

Als je het ziet als een commercieel gebeuren dan kan het aardig deprimerend zijn ja, overal al die goedkope plastic rotzooi. Maar je kunt je daar ook gewoon geen zier van aantrekken. Lekker het bos in voor dennenappels, hulst, mooie takken etc. en daar lekker versiering van knutselen. In plaats van plastic ballen maak je versieringen van oude truien, sokken, lappen, kurken, wcrolletjes, boombast, mos, of whatever je nog ergens hebt liggen. Waxinelichtjes doe je in mooigemaakte glazen potjes. Er hoeft niks commercieels te zijn aan kerst.

En ja, de verplichting... die snap ik opzich wel. Ik heb zodra ik op mezelf ging wonen mijn familie gewoon 'opgevoed' door het gewoon niet vanzelfsprekend te maken dat ik kom. Het ene jaar kies is voor kerst met familie, het andere jaar voor kerst met vrienden, of ik ga naar een feestje. Of ik blijf lekker thuis als ik daar zin in heb. Maar de lol is, juist omdat ik er voor mezelf geen verplichting van maak heb ik er elk jaar zin in. Daarnaast is het voor familie ook een stuk leuker om te weten dat ik alleen kom als ik er echt zin in heb, en dat ik daar niet tegen mn zin in aanwezig ga zijn. Dan wordt het immers ook niet gezellig!

Geplaatst:

Voor mij is het criterium de kinderen. Je kunt van alles willen en bedenken en vinden, maar aan kleintjes kan je wel uitleggen dat een boom in de grond hoort, maar dat maakt ze niet minder verdrietig als ze geen boom hebben. De boom met de kluit is daarom een geweldig alternatief.

Toen ze een jaar of tien geleden in waren, en je nog goede kluiten meekreeg hebben we verschillende bomen meegenomen naar Frankrijk. De meeste zijn aangeslagen en worden eigenlijk te groot om uit te graven. We zagen af en toe( ik zet maar 1x in de 2 jaar een boom, als de kindjes hier Kerst vieren) een top uit een van de kerstbomen achter. Dat is dan een flinke top. De bomen die we afgezaagd hebben zijn niet allemaal blijven leven, maar een heeft gewoon nieuwe toppen gevormd..die heeft al 2 x als kerstboom gediend. Dit jaar zagen we een boom af die van onderen helemaal door de buurpaarden is kaalgevreten..ik ben benieuwd of die ook weer verder gaat groeien.

Ik heb begrepen dat de laatste jaren de bomen met kluit machinaal worden "geoogst"..meestal groeien die bomen niet meer verder vanwege het afgestoken wortelgestel

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Zolang ik op mezelf woon, heb ik misschien 2x een boom in huis gehaald. Dit jaar komt er weer 1. De dag na Sinterklaas ga ik een boom zoeken ( kopen dus ) , een mooie zonder kluit. Sorry Henkg, of een boom nou wel of niet binnenhoort ( kamerplanten houden is óók plantje pesten hoor ) boeit mij totaal niet. De takken knip ik na de kerst af voor wat zwakkelingen bedekken op de tuin. Verder lekker eten, een etentje, en wat familie doen op de dagen zelf. Heel burgerlijk

De boom wordt bont en proppievol. Het etentje uiterst ónverantwoord op allerlei vlak, maar hopenlijk érg lekker en gezellig. Kerst en die hele periode gaat bij mij om wat gezelligheid, lekkers, wat speciaals, wat niet het hele jaar door gedaan wordt. Geen cadeaus ofzo.

Commercieel feest ? Zal best, boeit hier niet. De Gordons of de Paul de Leeuwen kijk ik die dagen niet; die zooi sla ik over.

Ik heb er voor het eerst in jaren es een x écht zin in in die weken.

Oww ja, en na de kerst, op die niks-dagen, ga ik mn nieuwe seizoen van de tuin plannen, zaad zoeken enzo. Héérlijk.

Geplaatst:

even terug naar jootje die begon te klagen.........

bij de gamma deze week erg leuke vogeltjes in de kerstaanbieding.........

ohw...wij hadden vroeger van die mooie gekleurde glasvogeltjes met witte staart op zo'n knijpertje...

die herinnering maakt me al blij!!!!!

en bit.....

bij de gamma kerstbomen vanaf 6 dec. na 17.00!!!!!

nu ff on topic ik wil ff klagen dat men de post niet altijd zo aanneemt dan zou moeten!!!!!!!!!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

welke vogeltjes bedoel je? die stofachtigen op een denneappel??

ik zoek juist van die glazen met een knijpertje.

xg0u8.jpg

de afgelopen paar jaar lijken die onvindbaar of ik heb ze al

Geplaatst:

Ik heb ze dit jaar al wel gezien (ik heb met het knijpertje staan spelen )

Mijn klacht: gisteren een cavia in moeten laten slapen Samiak had een blaas steen die alleen operatief verwijderd kon worden.

Het was weer een goed begin van december

Geplaatst:

Heb er bij de blokker gezien , maar ik heb ze van wel zeker 30 jaar of ouder al een aantal moeten lijmen, maar ieder jaar gaan ze de boom weer in

Geplaatst:

ik heb idd ook hele oude waarvan de vleugeltjes weer gelijmd moesten worden.

zag ze vanmiddag wel bij de hema, knalroze. dan vind ik de oude vogeltjes toch mooier.

Geplaatst:

Ach Angela... wat sneu... maakt niet uit hoe groot of klein het dier is... het leed blijft hetzelfde...

Enne.... ik klaag dat er hier téveel en tévroeg en téOfftopic over Kerst geneuzeld wordt...

Geplaatst:

Ha Ha neuzelen voor de klaagbank

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Geneuzel in de klaagbaak over kerst ? Klagen over kerstgeneuzel ? Klagen met kerst over geneuzel, neuzelen over kerstklachten, kerstgedachte over klaaggeneuzel.

Weinig zinnigs over te melden

Geplaatst:

En @Bit neuzeld mee??

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

bit neuzelt met een thee

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Vanavond naar mijn schoonouders

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

nou Loraine dat klinkt als JIPPIE !!!!!!(not )??????

Geplaatst:

Ach ja heb het weer overleeft

SM wil mijn zoontje altijd dingen voeren die hij nog niet mag (net 4,5mnd)

En ze heeft zo'n heksenstem dat hij altijd moet huilen als ze tegen hem praat

Pff schoonmoeders 1 bak ellende

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

WAT IS DIT VOOR WIT SPUL DAT DAAR UIT DE LUCHT VALT?!?!?

Geplaatst:

Ik hoorde net via via van Loraine haar schoonouders dat ze meelezen en dat ze bij het volgende bezoek iets leuks voor hun lieve gevoelige SD in petto hebben.

Edit: leesfoutje.

aangepast door Gast

Geplaatst:

En nu wil ik dan dus echt even klagen over de belastingdienst.

Van de zomer kreeg ik een bericht dat ik 699 eu moest terugbetalen over 2010, met een hele berekening. Er klopte geen bal van dus ik heb een bezwaarschrift geschreven, en er stond ook duidelijk bij dat als je bezwaar indient dat je dan (voorlopig) niet hoeft te betalen totdat alles behandeld is.

3 weken NA mijn bezwaarschrift krijg ik post, of ik nu wel even HEEL SNEL en wel VOOR 24 november die 699 eu wil betalen! Ik dacht, ohjee, mijn bezwaarschrift is zoekgeraakt bij de post ofzo..

Ik sprokkel met veel moeite de 699 eu bijelkaar en stort het op de rekening van de belastingdienst, met pijn in mijn hart en portemonnee..

Krijg ik vandaag, weer 2 weken later, een berichtje: uw bezwaarschrift is aangekomen, u hoeft de aanslag niet te betalen totdat er een uitspraak is gedaan… DUHUHHH, ik MOEST toch voor de 24e betalen?? Wat een stelletje

Geplaatst:

tja... daar is de belastingdienst heel goed in. "leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker"

hier is het altijd een gedoe met de toeslagen. ze passen telkens het inkomen aan waardoor we teveel zorgtoeslag krijgen. wij vullen elk jaar alles netjes in en dan een paar week later staat er opeens "aangepast door: de belastingdienst". waarom zouden we ook alles netjes invullen...

dit jaar werd het nog leuker. ik moest alles terug betalen en vervolgens kreeg mijn vriend dat bedrag weer gestort. want jaa, hij was de hoofdaanvrager en we zijn fiscaal partners. als wij financieel/fiscaal partners zijn dan boeit het toch geen ene *** op welke rekening het is gestort?

aangepast door Gast

Geplaatst:

@ Piroska, je weet toch: niet leuker. De post is soms gewoon te snel. Over twee weken krijg jij een herinnering of je wel even heel snel die 699 euro wilt betalen anders dreigt er een flinke boete.

Geplaatst:

ohgod, de belastingdienst... breek me de bek niet open. Ik krijg al anderhalf jaar 530 euro van ze. Eerst was het bedrag veel groter, rond de 1200 euro aan toeslagen. Die hadden ze namelijk niet uitbetaald omdat mijn rekeningnummer ineens kwijt was... van de huurtoeslag althans, de zorgtoeslag werd wel gewoon netjes betaald. Ik heb letterlijk 20 formulieren op de post gedaan om het rekeningnummer te wijzigen, en 13 keer gebeld. Uiteindelijk was het rekeningnummer dan toch weer goed ingevoerd, en kreeg ik ineens 1500 euro op mijn rekening gestort; mn toeslag voor het hele jaar, maar het jaar was nog niet om. Dus ik bellen, want ik wil ook niet in schuld staan bij de belastingdienst. Oh zeggen ze dat klopt, u moet snel 830 euro terug overmaken. Want dat krijgt u dan vanzelf weer overgemaakt. Als u dat niet doet heeft u het straks dubbel ontvangen. Dus ik 830 euro overmaken. Krijg ik de rest van het jaar nog maar 300 er bij. Waar is die 530 nou gebleven!?!? Daar heb ik inmiddels zo vaak achteraan gebeld en zo vaak een ander verhaal over gekregen en zou ik zo vaak over teruggebeld worden maarnietheus, dat ik het er voorlopig maar even bij heb laten zitten. Maar ik ben dit jaar verhuisd, krijg ik ineens wel een brief, of ik eventjes 600 euro aan ze wil betalen. Ja... EH?!?!??

Geplaatst:

De computer wil niet wat ik wil.

Ik heb de laatste versie van Flash player geinstaleerd met succes volgens adobe.

Maar als ik mijn computer open bij programma's staat Flash player er wel bij maar er staat geen mb vermeld.

Ik kan nu veel dingen niet open krijgen.

Nu al een paar maal geprobeerd opnieuw te instaleren maar het wil niet lukken. Ik snap ook niet dat het zomaar weg kan zijn, dat is nu al de tweede keer alleen de vorige keer kon ik zo Flash opnieuw instaleren.

Iemand tips?

Geplaatst:

Mijke, Loes, Huub.. Ik weet niet waar ze dit jaar mee bezig zijn, maar ik geef net als Loes altijd alles netjes op, krijg ik in 2 weken tijd 5 aanslagen, totaal 4000 eu aan toeslagen terugbetalen 2009, 2010 en 2011 in 2 weken tijd, en inderdaad, net als bij Loes,. mijn man krijgt het grootste gedeelte van dit bedrag terug op ZIJN rekening.. Wat nou fiscaal partner??? Maar die laatste aanslag, van dat bezwaar, sloeg echt alles.. Ook leuk: mijn dochter stond een half jaar bij mijn ex ingeschreven en een ander half jaar van dat jaar bij mij, moeten ZOWEL ik als mijn ex toeslagen terugbetalen omdat onze dochter dat jaar bij ons ingeschreven stond (ze had een bijbaantje) … lekker dubbelop!

Geplaatst:

4000 euro, dat is niet niks zeg

de belastingdienst snapt alleen de veranderingen op 1 januari. veranderd er op een ander moment iets (zoals halverwege het jaar) dan loopt alles in de soep.

wij controleren nu elk kwartaal of alles nog klopt en het geld gaat eerst apart totdat we de definitieve berekening binnen hebben.

het zou fijner zijn als je bij de toeslagen ook de keuze had tussen voorschot of betaling achteraf (zoals bij bijvoorbeeld hypotheekrente aftrek). dat is dan het eerste jaar wel lastig(minder inkomsten), maar daarna scheelt het een hoop gedonder.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.