Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Nou Robo van mij mag je al dat sneeuw houden.

Ben toe aan de lente.

Wat ik me wel afvraag...

zijn er nog meer mensen hier die zo'n last hebben van kriebel om te beginnen en steeds meer te willen doen voor de moestuin?

Ik kan me energie gewoon er niet voor kwijt zo irrie.

Misschien vanmiddag nog even verder in de voortuin werken maar het liefst zou ik ook een bak gaan maken voor de voortuin met tegels of hout. Maar ja voor het een even geen geld en voor het ander geen rijbewijs om tegels op te halen bij iemand...

Leek ik maar op mary poppins.... Even in me vingers knippen of zo'n mega tas hebben en alle benodigdheden in me bezit hebben...

Geplaatst:

Nou Robo,

Ik zie groen van jaloezie.

Nou Thea en Borsalino, jullie gunnen Robo niet eens een fijn vakantiegevoel toe.

Maar Robo hoe gaat het nu met jouw tuin en de planten ???

Zijn die nu helemaal alleen thuis ???

Schaam je !!!

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

@Robo: nee ik ben ook niet jaloers, ik heb totaal niets met wintersport. Maar verder hebben jij en de jouwen vast niets te klagen... veel plezier nog! Met schone nieuwe servetjes en zo.

Ik baal van het feit dat ik gisteren tot donker bezig geweest ben met de tuinkas opbouwen, en niet meer zo goed kon zien waar ik liep... Ik had een mooie plaat gewapend glas op maat gesneden en klaargezet om hem in de kas te plaatsen als de ramen erin zitten. Na het opruimen liep ik terug en raakte even de hoek van de plaat, deze viel om en ik kon hem niet meer tegenhouden. Nu zitten er twee scheuren in, balen, ik was zo in mijn sas met dit 'lichtdoorlatende' werkblad. Ik heb besloten dat ik hem toch ga plaatsen, de twee barsten zijn hooguit een optische ergernis, maar praktisch is ie gewoon bruikbaar.

glaskas40801361266066.jpg

Dan baal ik nog dat ik alleen de zijwanden nog maar van glas voorzien heb, anders kon ik vandaag 'overdekt tegels leggen'.

Geplaatst:

Huub,

Dat is met recht KL*TE zeg.

Was het die plaat die tegen dat muurtje staat ???

Wanneer heb het andere glas dan of ben je er nog naar op zoek ???

Sterkte,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Rob, nee dank je, ik heb hoogtevrees/hoogteziekte. Doe mij maar een grot

Wel veel plezier gewenst natuurlijk, geniet ervan..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
... ...

Was het die plaat die tegen dat muurtje staat ???

Ja die plaat is het.

Wanneer heb het andere glas dan of ben je er nog naar op zoek ??? ... ...

Nee ik ga deze plaat toch gewoon plaatsen. Er komen nog steunlatten onder in de lengte dus blijft ie wel in vorm.

Geplaatst:

Geen steunplaten maar betongaas.Een idee?blijf het lekker licht voor de paprika's die er onder komen?Want die worden niet groot en je kan draadjes spannen.Was maar een idee?

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

@RobO: echt niet jaloers, je mag al die sneeuw met berg en al houden . Geef mij maar een bootje in de zomer (in de winter mag ook, wel met goede verwarming a.u.b. )

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Geplaatst:

Wat voor bootje heb je??????

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Brrr... sneeuw??? Dáár zit ik ook niet op te wachten... stralende zon, lekker eten en drinken klinken dan wel weer goed...

Conny: Daar klagen heeft geen zin... interesseert ze toch niet (spreek uit ervaring). Maar daar kan jij als bezorger nix aan doen.

Huub, kasje staat er mooi bij... (jammer van die plaat, dat was vast wel ff vloeken in het donker?) dat worden lekkere tomaatjes komend jaar...

Enne wat mij en het pakketje betreft... het vervolg:

Zou dus maandag bezorgd worden... kwam nix. Status werd 's middags veranderd naar Onbekend. Daar waren we gebleven.

Om 4 uur des nachts werd de status veranderd naar: bezorging dinsdag tussen 14.00 en 16.00 uur... Mooi. Dus ik om 14.00 uur thuis... ligt er een briefje in de bus dat ie al is langsgeweest! Nee, he.... vééls te vroeg dus...

Máár gelukkig stond er een telefoonnummer op het kaartje en bleek de goede man nog in de buurt te zijn... Dus pakje is binnen!

En, voor de goede orde, blijkt dat deze bezorgdienst het pakketje pas sinds vanmorgen in hun bezit hadden dus eerdere bezorging was niet mogelijk geweest dus die PostNLMijnPakket-track&trace-service is behoorlijk onbetrouwbaar gebleken.

Matjes liggen in de vensterbank op te warmen... hopelijk is het een succes en is dit het einde van dit Klaag-onderwerp.

Geplaatst:

Eindelijk goed nieuws Erny

Huub, gelukkig kan je m nog gebruiken. Als je er al zoveel werk aan hebt gehad is het extra k*t.

RobO, ik wou dat ik ook op die berg kon zitten, hetzij ziekjes en in de sneeuw. Wij zoeken diezelfde bergen op in de zomer. Heerlijk en puur wandelen. Overigens is t niet erg dat die sneeuw daar ligt toch? Hoe meer daar, hoe minder hier?

Good things come in small packages

Geplaatst:
Geen steunplaten maar betongaas.Een idee?blijf het lekker licht voor de paprika's die er onder komen?Want die worden niet groot en je kan draadjes spannen.Was maar een idee?

Nee geen steunplaten maar latten, haha, als ik er een plaat onder zou leggen had het geen zin.

Hij staat nu ook op zo'n lat, die lat komt er in de lengte onder en dan nog één. En dan op poten van 110 cm lengte, zodat ik er onder goed bij kan, en inderdaad, onder andere paprika en peper er genoeg ruimte en licht hebben.

Betongaas is op zichzelf best goed idee, maar aan de latjes kan ik ook kettingen bevestigen om de planten aan te binden.

Aan de andere lange zijde heb ik in de schuine staanders al bouten en moeren zitten om later kettingen aan te maken voor tomaten en komkommers.

@Erny, fijn voor je dat je pakketje eindelijk aangekomen is! Veel plezier met de matjes, maar maak de boel niet te warm. Ik heb hier ergens net gelezen dat teveel bodemwarmte en te weinig licht kunnen zorgen voor gefileerde zaailingen...

Ik heb dus mijn eigen radiator maar gauw dichtgedraaid, allemaal te lange stengeltjes op mijn vensterbank.

Geplaatst:

@Frank: lekker!? En later ook nog benedenbrand?

@ Huub: de matjes heb ik juist zodat ik de kweeklingen in de vensterbank ín het licht kan zetten om fileren juist te voorkómen. Maar de temperatuur mag (voor de pepers) niet veel dalen (min. 15 gr) en dat voorkom ik nu dus door die matjes.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Frank, en morgen brand het iets lager

Geplaatst:

@ thea. We hebben nu alleen beroepsmatig een sleep/duwboot. Die vaart het hele jaar rond. In de winter is het leuk hoor, lekker ijsbreken. We willen nog wel graag een 'hobby' sleepboot, maarja die liggen ook niet voor het opscheppen... (met ons wensenlijstje )

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Geplaatst:

Daar ben ik... alweer...

Wil er eigenlijk geen gewoonte van maken... dat geklaag... maar... dit is ook wel weer grappig...

Want vandaag samen met Buurman R. en zijn auto rondje stad gedaan. Ik had m'n lijstje klaar.

Eerst Ikea voor kast voor hem. Blijkt het vakantie te zijn.... oef.... Ikea megavol... Belangrijkste voor mij waren een aantal stellingkastjes (Hyllis) voor in de vensterbanken (kweekkastjes op zetten tegen aanstaand gebrek aan vensterbank)... helaas voor mij: UITVERKOCHT (vannacht hadden ze ze volgens de website nog in voorraad...). Dus... spaarlampen en timers gekocht en op naar de volgende halte.

De Action: voor de kweekkasjes! Naar de nieuwe Action bij het nieuwe jachthaventje aan het Reitdiep gegaan (helemaal andere kant van de stad) in de hoop dat het daar niet druk zou zijn (na die ervaring bij de Ikea wel weer zat van overvolle winkels met los rondrennende kinderen...) en... wat een heerlijke, ruim opgezette, niet door mekaar gewoelde, overzichtelijke, rustige winkel... Kwam dan ook met best wel weer een leuk vrachtje thuis... Behálve de kweekkasjes! En dáár zijn we wél speciaal voor naar de Action gereden...! Ze waren nog niet aangekomen... de truck waar ze waarschijnlijk in zitten kwam net voorrijden toen wij vertrokken.... Morgen weer proberen dus...

Tja... op naar de volgende locatie.

De Gamma, weer een andere rand van de stad: voor de TL armaturen die daar 5,99 kosten mét TL erbij... maar... om een lang verhaal kort te maken.... UITVERKOCHT! Komen morgen weer...

Om het ritje naar die uithoek toch een beetje vruchtbaar te laten zijn heb ik bij de Tuinland (naast de Gamma) maar weer een stapel gratis potjes meegenomen.

Dus de poging om het plan van de stellingkastjes waar ik de TL's in zou hangen boven de kweekkasjes ten uitvoer te brengen was niet echt succesvol.

Hoe zoek ik het zo uit??

aangepast door Gast

Geplaatst:

Je hebt er talent voor Erny!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

http://www.rtvnh.nl/nieuws/97981/Agent%20gewond%20bij%20achtervolging%20in%20Berkhout

Vader van de vriendin van iemand waar ik veel mee om ga.. Zie die verkeerspaal waar hij vol tegen aan ging (net niet met z'n hoofd). Auw! En dan ook nog op een van de nieuwste motors.

Geeft wel weer dat ongelukken in kleine hoekjes zitten.. Eng bijna! Die paal puur verbogen door een lichaam, auw!

Geplaatst:

WoW! Dat is inderdaad een behoorlijk heftige kreukelzone!!

Geplaatst:

dat lijkt me AU!

Geplaatst:

Erny, heb je nog die stellingkasten, tl's en kweekkastjes kunnen bemachtigen?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Wordt aan gewerkt... Ikea heeft weer voorraad dus daar ga ik vandaag weer heen. Gamma heeft er 4 voor mij besteld (TL) en leverancier zégt dat het toch écht vólgende week donderdag geleverd wordt.

De kweekkastjes weet ik nog niet... Heb net naar de Action gebeld (bedrijfsleider had namelijk verteld dat ze me vanaf het hoofdkantoor zouden doorverbinden naar zijn filiaal...) maar..... toen ik daarheen (hfdkntr) belde kreeg ik de volgende reactie: "dát doen wij niet mevrouw... u kunt zich wel voorstellen... we krijgen wel honderden van dat soort telefoontjes op een dag... daar kunnen we niet aan beginnen... u kunt er alleen achter komen of het geleverd is door er zélf heen te gaan. Tja mevrouw... er zijn steeds meer bedrijven waar dit niet meer mogelijk is... "

Dus bij deze een koude douche voor het hoofdkantoor van de Action!!!

aangepast door Gast

Geplaatst:

De Hyllis kastjes staan bij mij ook in de vensterbank

Degelijke kastjes die na het zaaiseizoen gewoon naar zolder kunnen voor opslag ruimte, prima dingetje (beter dan die houten wiebeldingen)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.