Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Hier ook een glibberboel op de stenen. Jawel; tuinschoenen met zwaar profiel. Helpt niks. Loop met dikke kluiten klei onder me voeten. Zooooi. Zooi is het.

Terechte klacht. Zooi is het. Pokkeblubber door waardeloze winter.

Ik schiet met me kattepult de goden van de wolken. Pokkegoden. We willen zon !!! We willen voorjaar of eerst een weekje vorst. Kan mij het schelen.

Hou es óp met die regen.

Geplaatst:

Klaag ff door Bit, dat doet me goed. En Erny: hou op met lachen!

Stan: ik volg onmiddellijk je raad op..prosit!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier is het geen haar beter, glibber en blubber..

Ik klaag dan niet omdat ik onderuit ging.. (ai appelvrouw!) maar omdat ik door het geglibber wat geïrriteerd werd en een zeer vervelende haan een zwiep met mijn klomp gaf (hij blijft maar de inmiddels al grote kuikens hun lekkers niet gunnen en joeg ze weer weg van het eten).

Nou dat had ik dus beter niet kunnen doen want meneer kwam met zijn klauwen en 6 kilo voluit op mijn enkels af en tja, daar zit nu een gat in van die klauw... ben benieuwd of we morgen nog ruzie hebben...

Geplaatst:

Allebei aan het vuurwater volgens @Stan??

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ja, het is echt butweer. Ik wil nu zon en droog, of een week of vorst en een zonnetje erbij.

Dit donkere druilerige en vooral natte weer daar word niemand blij van!

Ook effe klagen over mijn bekkie......zojuist een kies getrokken.....bah!

Geplaatst:

Ik heb gelukkig niks te klagen ben nu een jaar en twee dagen van het roken af zonder problemen ,Dus geef ik vandaag een feestje voor mezelf

Geplaatst:

Ehhh

Dit donkere druilerige en vooral natte weer daar word niemand blij van!
Nou daar wil ik dan over klagen. Ik ben dus wel heel blij met dit weer.

Ik heb in de afgelopen dagen zo veel verschillende soorten paddenstoelen gespot. De Judasoortjes blijven komen en ik heb ook al Inktzwammen gespot. Omdat het niet koud is niet heel veel Fluweelpootjes maar voor de tijd van het jaar zijn er erg veel soorten te vinden.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Ik ga ff uitgebreid klagen. Beetje persoonlijk allemaal, op zich niks voor mij, om dat nou op een forum te gooien, ma goed. Hebben we dát ook weer gehad.

Ik ben per as 1 febr. werkloos. Boooink.

De laatste 20 jaar in het onderwijs werkzaam, liep ik de laatste 2 jaren al spaak. Mot met mn bovenschools direkteur; onduidelijke zwabberende aansturing ( ik had een kleine school onder mn beheer ) ; wisselende eisen en gewoon een hele hoop gedoe, brachten me de laatste 2 jaar al aan het twijfelen of ik nog wel op de juiste plek zat. Getrek en geduw heeft het een en ander geleid tot ontslag as februari. Overigens is de bovenschools afgelopen maand óók omgevallen en zit tot zijn pensioen thuis ( man is al 62 ). Maar ik moet en wil nog wel een tijdje.

Voor ik het onderwijs inging zat ik in het groen. Hoveniers en tuinontwerpen en aanleg. Ik doe dat sinds een aantal maanden al weer regelmatiger. Ga ik mee verder. Binnenkort bouwen van de website. Werk zat, al is het allemaal niet even boeiend ( en er is niet écht veel geld onder de mensen voor iets éxtra's ), ga ik er zeker het beste van maken.

Maar soms val ik terug in zuur boos zijn.

Ben nog vrijwillig verbonden aan een school, waar ik wat klassen ondersteun en groepen kinderen kan helpen.

Nú dus ook. Ik zit nu, op dit moment op school. Hebben ze gastlessen. Niemand zegt dat dan ook even van te voren he ? 2 uur tussen mijn werkzaamheden in. Klaag klaag. Boos, zuur. Klaag klaag.

Hahaha.

Ik ben wel blij met zo'n klaagtopic hoor

Morgen moet het weer best weer zijn ! Lekker naar de tuin. Zaterdag hebben de hoveniers me weer nodig.

Heeft er iemand misschien een tuin te ontwerpen ?

Geplaatst:

Terecht geklaagd, men doet maar met de tijd van een ander. Bovenschoolse kwam van origine uit het onderwijs?

(Ik zou wel eens graag hier wat advies & hulp willen voor beplanting rond de beek en in het wilde bosstuk voor de kippenren.

Maar, om ff OT te blijven, ik zal dat vast niet kunnen betalen..(want je bedoeld zeker betaald hè Bit ) Verdorie.)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Ik heb gelukkig niks te klagen ben nu een jaar en twee dagen van het roken af zonder problemen ,Dus geef ik vandaag een feestje voor mezelf

Eefje! Hartstikke goed!!!!!!

Geplaatst:

Op de site proberen van www.groengaaf.nl....???????

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

@ Eefje ik klaag dat het jou zo makkelijk af gaat, het is niet eerlijk. Ik ben drie jaar geleden gestopt met roken, één jaar geleden weer begonnen, sinds ½ oktober weer gestopt met nog 1 terugval, nu weer gestopt sinds 1 januari, maar IK ROOK dus OOK NIET haha!

@ Bit, kappen met dat halfzachte gedoe van vrijwillige verplichtingen naar die school toe, stoppen is stoppen en dat geeft je weer meer lucht om nieuw werk in te ademen. Heel veel succes met je nieuwe werkzaamheden, ik heb helaas niets te doen voor je...

Geplaatst:

@ HuubvG , Ik had voor deze succesvolle poging ook een aantal mislukkelingen hoor Maar deze is gelukt, Ik zeg niet dat ik nooit meer rook maar voorlopig heb ik er totaal geen behoefte aan en ik rookte fors hoor .

De peuken zaten vast tussen de toetsen van mijn vleugel Ik stond midden in de nacht op om ff te roken Maar ik kreeg in 2010 een ernstige waarschuwing. vanaf toen meerdere pogingen ondernomen en vorig jaar eindelijk succes.

En het gaat jou ook wel lukken om het helemaal te laten

Geplaatst:

O ja, ik ken (kende!) dat, 's nachts eruit om te roken.

En het gaat jou ook wel lukken om het helemaal te laten

Het ís me idd al gelukt om het helemaal te laten, maar nu gaat het om volhouden hè?

Geplaatst:

We gaan er van uit dat we nooit meer roken En dan spreken we elkaar weer in 2015 op de zelfde dag .

Geplaatst:

Deal! Tot 16 januari 2015.

Ik stop van dag tot dag, want als ik bedenk dat ik nu een heel jaar niet ga roken, lijkt dat zo lang. Vandaag rook in niet, morgen zeg ik tegen mezelf dat er nog wel 1 dagje bij kan...

Geplaatst:

Er niet over spreken, gewoon doen zoals ik in 1974.

Daarvoor een pakje, 25, sigaretten (Groene St-Michel) per dag en dubbel zoveel in het weekend.

Hoe meer je er over spreekt en jezelf beklaagd hoe moeilijker het is, niet doen dus maar gewoon stillekes stoppen.

Dat volhouden, dat is toch maar een minuutje per keer? Niet denken dat ge het tot morgen , overmorgen, volgende maand of volgend jaar moet uithouden, dat is niet nodig en dat is ook veel te lang, neen, alleen NU niet roken is genoeg, dan rookt ge nooit meer. Het is altijd NU toch? Morgen komt niet, nooit!

Maar ge zijt gestopt hé,

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Heel mooi gezegd Willy, stof tot nadenken!

Iemand zei ook eens: stoppen met roken, je hoeft er niets voor te dóén, alleen maar voor te láten...

Helemaal waar, zulke wijsheden helpen goed.

Vooral die van het 'altijd NU' vind ik een goeie, bedankt!

Geplaatst:
Er niet over spreken, gewoon doen zoals ik in 1974.

alleen NU niet roken is genoeg, dan rookt ge nooit meer. Het is altijd NU toch? Morgen komt niet, nooit!

Maar ge zijt gestopt hé,

Kon het niet mooier zeggen

Geplaatst:

wordt het niet tijd voor een poeziepagina hier ???

Waauuww wat mooi gezegd allemaal

Geplaatst:

Ik heb wel een mooi begin; De broek des levens wordt opgehouden door de bretel van de hoop (proest grinnik!!!!!)

Geplaatst:

Gut gut

Het is al winter en nog regent ut

Bla bla

Een moestuinier verbouwt hopjesvla

Kom kom

Mijn honingtomaat groeit krom

Ei ei

Er vloog een uitgestorven bij voorbij

©HuubvG

Geplaatst:

Heeft er iemand misschien een tuin te ontwerpen ?

jahoor, hier nog wel een voor + achtertuintje.

alleen helaas niet voor het geld ook hier (tijdelijke)werkloosheid/ziektewet.

voor mijn vriend is dit een jaarlijkse terugkerende stop, het is immers 'winter'. we zijn eraan gewend, maar leuk is anders.

Geplaatst:

Klaaaagklaag! 4 kg afgevallen in de laatste 6 weken, terwijl ik eigenlijk al een soort van ondergewicht had. Maar weer meer brood eten ofzo durf ik geen eens meer, dan word m'n acne weer erger.. Maar ook geen tijd om nu veel te lezen over voedsel i.v.m. tentamens.. Waarom komt een mens altijd tijd te kort!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.