Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Zeker wanneer je yoga gaat beoefenen omdat je fysieke klachten hebt, is het belangrijk dat je daar deskundige begeleiding bij zoekt. Bij yoga denken mensen vaak aan zacht, beetje stretchen, ontspanning, rust. En dat is inderdaad óók yoga, maar je kunt je lichaam ook fors overbelasten met yoga, zeker als je niet zo'n goed lichaamsgevoel hebt (zoals heel veel mensen!) en al helemaal als je al klachten hebt!

Aan de hand van filmpjes kun je in grote lijnen wel de houdingen leren, maar dan heb je nog niemand die je corrigeert als je te ver door je knie zakt in een Heldenhouding, wat een overbelasting van je knie oplevert. Om maar even een voorbeeld te noemen.

Ik blijf dus bij mijn advies: wil je yoga proberen voor je klachten, zoek dan een goede yogadocent. Die kan je

ook helpen met oefeningen die specifiek voor jouw probleem goed zijn, en je vertellen wat je beter kunt vermijden.

Yogales is helemaal niet zo duur, via Volksuniversiteiten al vanaf een paar euro per uur, via privé-docenten of yogascholen ligt de prijs op zo'n 7-9 euro per uur. En vaak kun je een gratis proefles krijgen.

Geplaatst:

niet duur valt hier vies tegen.

ik heb net weer ff gekeken, hier in de buurt maar 1 locatie waar pilates wordt gegeven. daarvoor moet eerst een fitness abbo worden afgenomen wat neerkomt op bijna 20euro per les.

edit; ik kan ook naar de stad. daar is het goedkoper maar dan komen er OVkosten + reistijd bij.

Geplaatst:

Ik had het over yoga, niet over Pilates.

Maar 20 euro per les dat is wel heeeeel duur! Heb je dan daarnaast onbeperkt toegang tot de sportschool ofzo?

Geplaatst:

weet ik, maar ik heb meer met pilates vandaar dat ik daar naar opzoek ben;)

met dat abbo heb je daarnaast 1 dag in de week toegang tot de sportschool. onbeperkt is nog duurder.

gewoon een veel te dure sportschool, maar meer zit er hier niet op fietsafstand.

Geplaatst:

Hier gelukkig yoga om de hoek, zal er eens langs gaan

Geplaatst:

Pfff dat is echt duur ja.

Yoga om de hoek, dat klinkt fijn.

Alhoewel ik ook niet mag klagen: ik heb mijn eigen yogakamer hier in huis!

Geplaatst:

Alsd e zolder hier opgeruimd is en blijf heb ik ook een lekker plekje maar tot die tijd

Geplaatst:

ik heb zelf nog nooit geyoga't, maar ik weet via mn moeder wel dat er onverwacht vaak yoga gegeven wordt in of via buurthuizen! En daar is het doorgaans dan ook dus vrij goedkoop. Als je op zoek bent kun je dus in die hoek ook nog zoeken, naast natuurlijk de commerciele sportscholen.

Geplaatst:

Een boekje lenen uit de bieb wil ook hoor.

Geplaatst:

let dat boekje dan op of je houding correct is?

Geplaatst:

Even vanwege persoonlijke gebeurtenissen alhier een passende klaagzang...

http://www.youtube.com/watch?v=L_wshZx1QyY

Het refrein zing ik ff heel hard mee...

Geplaatst:

Ja .. zo is het...soms, helaas,.. ik zing met je mee.

Geplaatst:

He Er, jammer,

(maar er zijn er nog zo'n 6 mljard, en veel de moeite waard)

Geplaatst:

Een tien jaar lange béste vriendschap bouw je niet zo snel weer op... en deze werd wel heel onverwacht shocking eenzijdig abrupt respectloos afgebroken...

Maar stuur die leuke dan maar naar Groningen hoor!

Geplaatst:

Heb even teveel verantwoording op mijn schouders gekregen, ik heb moeite om de dingen in te plannen de komende dagen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Geplaatst:

Tip Kenheimer : in je klacht het woordje "gekregen" vervangen door : "genomen" ?

Geplaatst:

Balen Erny ik weet wat het is, ik weet nog niet wat ik heb misdaan

Geplaatst:

Ja ja het is weer raak

net een woordenwisseling gehad op de tuin.

Was de laatste tegels aan het weg halen loop ik tegen de voorzitter van ons complex op(jammer genoeg niet raak)

Over het water in mijn tuin staat nu al weer onderwater

ik vroeg hem waneer ze dachten aan het nieuwe plan te gaan beginnen zodat ik ook eens mijn tuin kon klaar maken voor het nieuwe seizoen bemeste en kalken.

hij zei ach je kan alvast gaan kalken hoor geen probleem op wat vochtige grond

ik zei heeft dat zin dan als je tuin onder water staat steeds.

nou het ergste wat kan gebeuren is dat het wegspoeld dan doe je het toch nog een keer.

de dainage buis die er ligt daar zie ik van dat hij het doet dus even geduld dan kan je snel wat doen.

ik zei hem dat ik al vanaf okt niets kan doen .

ja dat had je op de vergadering al gezegd maar zal best medvallen er word nu wat aan gedaan toch.

klopt de plannen zijn er maar worden die op korte termijn uitgevoerd zodat ik kan tuinieren.

geduld geduld geduld en dan kan jij weer de tuin in, niet druk maken over wat water.

volgend jaar zal het vast beter zijn.

nou ik heb er een hard hoofd in

het is dat het de enige complex in ons dorp anders had ik weg geweest.

vrouwen weten ook niet zoveel van tuinieren en lopen altijd te mopperen en overdrijven jaja maar zijn tuin is gewoon begaanbaar en kan spitten en mesten

ik moet straks voor de 4 de keer spitten want alles is weer dicht geslagen

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Erny.

Zit hier in het zelfde schuitje. 20 jaar lang vriendinnen geweest. Dikke maatjes. En ineens verwijt ze me van alles Grr denk wees dan eerlijk.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Ja Precíes!! Onbegrijpelijk dat soort dingen...

Enne beertjerinke, ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat je behoorlijk betutteld wordt

Klinkt als: ach mevrouwtje breekt u zich uw mooie hoofdje daar maar niet over...

Ga je klachten maar mooi op schrift zetten en dat opsturen naar het bestuur. Dan heb je straks in ieder geval bewijs van je klachtenreeks. Ook beloftes/toezeggingen die ze jou doen moet je via de mail doen of herhalen/laten bevestigen via de mail.

En eventueel je pacht niet betalen dit jaar...! Het is toch raar als je moet betalen voor een stuk land dat je niet kan bewerken. Bezwaarschrift opstellen (voorbeelden vast wel op internet te vinden) en die indienen.

Succes met de zooi!!

Geplaatst:

En als je niet de enige bent met het zelfde probleem, met meer sta je sterk.

Geplaatst:

Ja dat sterkt zéker!... maar ben nog steeds in shock... (ook nog niet geslapen trouwens...)

Geplaatst:

Dat gaat ook nog wel effe duren Erny voordat je het een plekje hebt kunnen geven.

En bij mij is het al weer een paar jaar geleden maar denk er nog af en toe aan en snap het nog niet.

Geplaatst:

Om de verdrietigen en teleurgestelden onder ons wat op te beuren?

Geplaatst:

Mij is het vorige week gebeurd heel lullig via de app was er goed ziek van. Gelukkig gaat het nu beter. Maar moet nu wel van haar kant komen.

Erny dat je niet geslapen hebt kan ik me voorstellen. Het is niet niks. Voor mij voelt het als er een stuk uit mijn hart is getrokken. Weet niet hoe dit goor jou is.

Vind het nog zo onwerkelijk dat iemand zo een einde kan maken aan hechte vriendschap.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.