Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

ooooh VERSCHRIKKELIJK! Echt, ik HAAT dergelijke massadagen. Al die kuddes mensen op elkaar gepakt, iedereen dronken, slechte muziek, lelijk uitgedost, nergens rust, overal teringveel troep in de stad... Ik ben ZO blij dat ik niet meer in het centrum woon. Want dan was khet schering en inslag dat dronken feestgangers de nacht er voor, de dag zelf en vaak ook de nacht er na "gezellig" in mijn portiek stonden te praten (schreeuwen), zingen, "muziek" maken of zelfs afspelen, drank drinken, drugs gebruiken, kotsen, pissen, noem maar op. WAL-GE-LIJK. Nee, dit soort dagen sla ik met liefde over.

Geplaatst:

in de stad vond ik er ook helemaal niets aan.

maar in het dorp is de braderie/vrijmarkt wel leuk.

Geplaatst:

ik gging vroeger altijd naar de vrijmarkt hier in lelystad...

heel wat leuke dingen altijd gekocht..boeken en speelgoed voor de kinderen en later meer mijn Eigen ding

en vind het best jammer dat dat niet meer gaat, maar mijn kinderen lopen ook nog wel diezelfde koopjes af

is gezellig.....

top dus

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Hhaha...ja, Mijke, als ik zo Koningdag zou moeten vieren, zou ik het ook wel laten.

Maar de vrijmarkt hier in het dorp.......gezellig druk....geen dronken malloten. Gewoon lekker rondneuzen, bekenden tegen komen, iets lekkers eten en weer naar huis!

Geplaatst:

ja in een dorp is het een heel ander verhaal inderdaad. Ik heb toen ik in Vleuten bij de kinderboerderij werkte daar wel eens met een standje van de kinderboerderij op de vrijmarkt gestaan. Dat was heel gezellig (klein en niet te druk en normale mensen ipv uitgedoste dronken boeren)!

Geplaatst:

Heerlijk Jo! Ik genoot ook altijd heel erg van de vrijmarkt het het sfeertje. Inderdaad na 4 uur wordt iedereen dronken, maar daarvoor is het juist erg gezellig. Ik ben al jaren niet meer op koninginnedag of nu koningsdag in NL, dit jaar weer niet omdat er vrienden komen voor het wilgen knotten. Geniet ook maar voor mij

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik vond de vrijmarkt in mijn dorp, wel altijd makkelijk, lekker overzichtelijk. Altijd dezelfde aanbieders, op dezelfde plekken. Een paar dozen met boeken goedkoop inslaan om de zomer door te komen.

Maar dat lukt mij hier in Utrecht echt niet. Inderdaad veel te veel massa, uberhaupt veel en veels te veel. Ik vind de nacht hier dan ook veel leuker. Ook druk, maar iets relaxter, en altijd allerlei bekenden die je tegenkomt.

Misschien dat ik de dag ook minder leuk vind, door de kater van de avond ervoor, die ik op de een of andere manier toch altijd weer weet op te lopen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

nouja als utrecht je te druk is kun je dus naar vleuten vluchten, misschien staat de kinderboerderij er ook wel weer! (wij namen destijds alle babygeitjes en lammetjes enzo mee en dan mocht je in het hok zitten om ze te aaien - leuk voor klein maar minstens net zo leuk voor groot! )

Geplaatst:

Nou.... ík weet wel waar ik op die dag ben... en dat is zéker niet in de stad... Lekker naar de rust op de moestuin.

Dus... hier ook geen behoefte aan dronken brallende ballen en ander bezopen gestoord gespuis, enorme menigten, mega veel kapot glas op straat en fietspaden, afgezette straten, rommel en lawaai en rare alcoholverkoopregels binnen de Diepenring (eh... das de Groningse Grachtengordel zeg maar)...

Dingen op de vrijmarkt verkopen was denk ik twee jaar geleden ook een eenmalige actie... brrr... kon gegeven moment écht niet meer tegen de sfeer en al het oranje en roodwitblauw uitgedoste klootjesvolk ... én de gore hamburgerluchten.

Vroeger wel leuke Vrijmarkten gedaan in Amsterdam trouwens...

Maar hier in de wijk gaat het ook nog wel... om de hoek is ook een vrijmarktje, en daar weer vlak bij op een mooi groot grasveld ook nog één, met waarschijnlijk ook het geijkte springkussen en podium met bandje. Dat is een stuk relaxter allemaal, wat dorpser...

Geplaatst:

Ik maak ook dat ik wegkom. Zaterdagochtend pakken we de fiets en nemen de kortste route naar het dichtstbijzijnde buitenland, maken daar een mooie tour en zijn hopelijk bij thuiskomst zo kapot dat we niets meer merken van het nachtelijk gebral op straat

Geplaatst:
Vroeger wel leuke Vrijmarkten gedaan in Amsterdam trouwens...

Nou, daar kun je dus helemaal over de hoofden lopen. De hele binnenstad volslagen volgepropt en ontoegankelijk.

Geen ene r*** aan.

Ik ging meestal maar een buitenwijk of naar Abcoude. Dat was nog enigszins leuk.

Geplaatst:

Hey Erny je hebt je avatar gepimpt

Of was dit al langer?

Geplaatst:

Héhé.... zat me al af te vragen of nou niémand zag dat ik me had omgekleed en opgetut... mn haar gegroeid is en ik op een andere locatie ben gaan staan...

Heb zélfs een shirtje aan met een MTF print...

sp-studio-moestuinforum34381398788459.jpg

Geplaatst:

Nee viel me meteen op. Meer roze en lila leuk hoor dat MTFD shirt kan ik niet zien, te klein.

Nu wel dus

Geplaatst:

sp-studio-moestuinforum34381398788459.jpg

Untitled-149741398789208.jpg

Geplaatst:

Ooh een roos... dank je wel... heb 'm gelijk in mn gieter gestoken...

sp-studio-fuji-tong200x20025751398789885.jpg

ps.... ik sta voor Mount Fuji tussen de kersenbloesem...

Geplaatst:

eigenlijk mis ik je hoge hakken nog erny!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Daar zal je mij nooit in zien Greetje.... dat staan mn enkels niet toe. Maar heb toch leuke sandaaltjes aan??

Geplaatst:

hoge hakken zijn ook helemaal niet praktisch in de moestuin

aangepast door Gast

Geplaatst:

ps.... ik sta voor Mount Fuji tussen de kersenbloesem...

sorry....

zzz27741398798467.jpg

Geplaatst:

In je gieter...hmmm

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal geschrokken was..wil mijn oude Erny terug

Geplaatst:

Ojee... dat is natuurlijk niet de bedoeling...

En dat terwijl ik alleen langer haar en wimpers heb en andere kleertjes aan...

Deze dan?...

sp-studio-moes-bloemen200x20078211398805917.jpg

Geplaatst:

Hé Erny,

Je stak je tong uit, Stoute Meid.

FOEI.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:
sp-studio-moes-bloemen200x20078211398805917.jpg

Beter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.