Geplaatst: 4 februari 201511 j Leuk Dennis! En gelukkig krijg je hier goed mee wat mensen zoal bezig houdt, qua tuinieren dus, gedurende de verschillende seizoenen. Succes!
Geplaatst: 4 februari 201511 j Als dat maar geen schadevergoeding in zaadgoed wordt Greetje Tiger de kat was paar dagen en nachten weg, Sultan heeft Tiger bij thuiskomst opgewacht maar niet te pakken gekregen. Tiger zat veilig op de zolder van de schuur verscholen. Hij miauwde naar ons en kwam naar beneden, toen ik hem haalde. Naar zijn penthouse gebracht en brokjes gegeven, s'avonds zijn kussen opgeklopt en manlief heeft kattenbak verschoond. Nu kan Tiger weer warm en droog in zijn penthouse overnachten. Morgen na Sultan zijn uitje weer buiten laten en dan zien of Tiger zich weer s'middags meld zoals normaal. Zodat Sultan weer los kan, lastig hoor als de hond de kat als prooi jaagt.
Geplaatst: 4 februari 201511 j het was maar een grapje jongens..........sorry stan Ik wilde net gaan vragen of jullie wel durven deze oude man op zijn verjaardag zo te plagen . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 5 februari 201511 j Op je verjaardag plagen, weer een jaar ouder en wijzer. Van harte gefeliciteerd, wie weet krijg je wel zaadgoed van de dames
Geplaatst: 5 februari 201511 j Zo! Ben los op de Facebook van Intratuin Heerhugowaard. Ben benieuwd of het me gaat lukken.. Hem gedurende het seizoen continu vullen met leuke berichten m.b.t. zaaien en kweken Wel een uitdaging: want een Facebook bericht moet uiteindelijk niet te veel tekst/uitleg bevatten Ha, ha, ... kwartje valt op zijn plaats bij mij. Ik snap nu wat je bedoelde in het andere topic. Dus contract getekend inmiddels? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 5 februari 201511 j Als dat maar geen schadevergoeding in zaadgoed wordt Greetje Tiger de kat was paar dagen en nachten weg, Sultan heeft Tiger bij thuiskomst opgewacht maar niet te pakken gekregen. Tiger zat veilig op de zolder van de schuur verscholen. Hij miauwde naar ons en kwam naar beneden, toen ik hem haalde. Naar zijn penthouse gebracht en brokjes gegeven, s'avonds zijn kussen opgeklopt en manlief heeft kattenbak verschoond. Nu kan Tiger weer warm en droog in zijn penthouse overnachten. Morgen na Sultan zijn uitje weer buiten laten en dan zien of Tiger zich weer s'middags meld zoals normaal. Zodat Sultan weer los kan, lastig hoor als de hond de kat als prooi jaagt. Heeft jouw kat een penthouse ? Die 2 van mij hebben gewoon een sociale woning (huurwoning ), verschil moet er zijn.
Geplaatst: 5 februari 201511 j Ja Tiger heeft penthouse en Sultan een appartementkennel De kat en hond komen niet binnen, Sultan af en toe even in huis maar voor de rest in zijn kennel of tuin. Tiger penthouse en tuin, Tiger en Sultan wisselen elkaar af aangezien Sultan Tiger als prooi ziet.Denk dat jouw 2 katten meer dan tevreden zijn, lekker warm binnen liggen en vertroeteld worden
Geplaatst: 7 februari 201511 j Dat mag je Omdat Tiger een boederijkat is en Sultan een werkhond, we wonen buitenaf en voor beide fijner hun eigen huisje dan in huis. Is te warm en een theater, zie Tiger al in de gordijnen en Sultan op de bank en over de tafel vliegen. Daarbij komt nog dat Tiger niet veilig is voor Sultan, wordt alles zo rood van.
Geplaatst: 7 februari 201511 j Haha, daarop kan ik alleen maar denken "opvoeden", zo moeilijk is dat niet Maar op een boerderij is het anders, jullie hebben de dieren niet genomen voor gezelschap begrijp ik. Maar is Sultan niet eenzaam buiten? Een kat redt zich prima alleen, maar een hond heeft voor zijn geestelijk welzijn wel gezelschap nodig. Hoe lossen jullie dat op?
Geplaatst: 7 februari 201511 j Wat is niet genomen voor de gezelschap? Tiger krijgt zijn aandacht, maar komt niet in huis. Sultan wordt afgericht voor politiehond en heeft zijn kennel. Tiger komt als we hem roepen, fluiten in de handen klappen. Loopt met ons mee als een hondje en blijft in de buurt als we in de tuin zijn. Sultan volgt aan de voet, ligt bij ons op de varanda en is in de buurt als we in de tuin zijn. Beide genieten hun aandacht, aaien en spelen. Een boederijkat is anders dan een huiskat, waarom in huis als buiten genoeg vrijheid en onderdak is? Hij krijgt zijn aandacht als we buiten zitten, in de tuin werken en met zijn verzorging in zijn penthouse (voeren en kattenbak).Een werkhond is ook anders dan een huishond, de driften en energie zijn zoals adhd groot. Sultan komt overdag los in de tuin, ligt dan zijn bot te kauwen op de varanda. En wordt uitgelaten, gaat mee naar de knpv training. En komt in huis voor half uurtje tot uurtje, opvoeding krijgt Sultan dat is een eeuwige strijd door de energie, driften en dominantie.Na meerdere Mechelaars gehad te hebben (pups, jonge en volwassen honden), die bij knpv afgericht zijn en als diensthond bij de politie aan het werk zijn. Enige ervaring, alle honden genoten van hun pauze in huis. Maar na half uur a uur, wilde ze maar al te graag naar buiten. Te warm en te droog, willen zelf de tuin en hun kennel in. De kennel is open als ze in de tuin zijn en is alleen dicht als we er niet zij en s'nachts. Geen kleine kennel maar een grote kennel, met een nachthok en flonders.Een uitje naar de club of gewoon is een groot feest, de transportkooi of hondenwagen is dan ook geen probleem. Hond zoek, ligt die in de transportkooi of hondenwagen omdat die open stond.Een hond in de kennel is niet zielig, mits goede kennel met nachthok en flonders, regelmatig uitlaten en los, aandacht en africhting. Niet hond in kennel en niet naar omkijken, dan kun je beter geen hond nemen. Zo ook met een kat, al kunnen die zich prima redden.
Geplaatst: 7 februari 201511 j Sorry, het was niet mń bedoeling je te beledigen, ik was gewoon oprecht geinteresseerd. Vooral omdat ik het zelf niet zou kunnen, een kat of hond houden op die manier. Mijn katten en honden wonen bij mij in huis als vrienden/kinderen, en je dier (nouja, vooral hond) houden als kenneldier past niet in het plaatje dat ik heb van goed voor je hond zorgen. Maar dat komt misschien wel doordat mijn beeld ervan niet klopt. Daarom vraag ik juist hoe je het doet, ipv je er om te veroordelen
Geplaatst: 7 februari 201511 j Mijke niets aan de hand, alles is goed. Je hebt niets verkeerds geschreven. Ik heb gewoon eerlijk mijn antwoord gegeven.Tiger en Sultan als huisdier in huis opsluiten doet hun geen goed, ze hebben hun vrijheid nodig. En krijgen hun vriendschap, alleen zijn niet in huis maar "buiten". Wat voor een beeld heb je dan?
Geplaatst: 8 februari 201511 j Ik heb zelf drie katten. De oudste is op een boerderij geboren en de jongste twee zijn uit haar bij mij in huis geboren. De oudste is constant weg. In de zomer soms wel tot 6 weken aan toe! Konijnen jagen. Van de twee jongste is eentje niet uit de buurt van het huis te slaan en de ander soms maximaal 2 weken weg (op jonge leeftijd achter mams-poes aangelopen denk ik). Nu ze zelf wat ouder begint te worden, is ze wel blijer geworden met een warme schoot en wil ze ook een stuk meer knuffelen. Maar in haar jongste jaren had ik het echt niet moeten proberen haar langer dan twee dagen volledig binnen te houden. Daar wordt ze gek van. Terwijl ik de jongste dus als zie zitten zodra ik de voordeur open doe. Die is nooit ver weg, loopt het liefst de hele dag naar binnen en naar buiten door rondjes te lopen om het huis (ene kant eruit, andere kant er weer in) en raakt nog net niet in paniek als de deur of het raam dan dichtzit en ze niet naar binnen kan. Oftewel, er zit behoorlijk verschil in wat dieren zelf willen. Naar mijn mening allemaal een beetje afhankelijk van hoe verbonden ze zijn met hun oerinstincten.
Geplaatst: 8 februari 201511 j Mijn schoonouders hebben ook altijd politiehonden getraind.Duitse herders voornamelijk. Die woonden ook niet in huis. Een grote kennel met een degelijk nachthok en plekken om droog en relatief warm te liggen. Onze honden wonen wel in huis maar hebben hun eigen bench om in te slapen. Een lekkere veilige plek waar ze niks slopen en ze zich rustig kunnen terug trekken. In de tuin staat een kennel waar ze, met goed weer, per dag enkele uren samen vertoeven.Vinden ze heerlijk. Een hond in een kennel is niet meteen sneu en zielig. Als hij aandacht, beweging en uitdaging krijgt is er niks mis mee.En een lekkere droge en tochtvrije slaapplaats.Het wordt anders als je in een woonwijk woont en de buren hebben er last van omdat hond alles bij elkaar blaft..We vermenselijken dieren soms echt teveel is mijn mening. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 9 februari 201511 j Haha, daarop kan ik alleen maar denken "opvoeden", zo moeilijk is dat niet Maar op een boerderij is het anders, jullie hebben de dieren niet genomen voor gezelschap begrijp ik. Maar is Sultan niet eenzaam buiten? Een kat redt zich prima alleen, maar een hond heeft voor zijn geestelijk welzijn wel gezelschap nodig. Hoe lossen jullie dat op? Ik denk, dat de dieren van Jane meer dier zijn als de mijnen, en ik denk dat zij dieren houdt in de meest pure vorm. Ik denk dat mijn katten gelukkig zijn hoor, hier in hun warme huis, maar als ik ze echt écht gelukkig zou willen maken dan zou ik ze laten gaan op een boerderij waar ze kat kunnen zijn in plaats van "mijn huisdier" Ik denk ook dat je de term "opvoeden" eigenlijk moet vervangen voor onderdrukken. Want feit is dat wij onze poezels hebben voor ons eigen plezier, en niet omdat ze zelf zo graag de rol van bank-aardappel vervullen En nog een laatste aanpassing, precies datgeen wat Gemma zegt. Wij vermenselijken dieren veel te veel.
Geplaatst: 9 februari 201511 j We vermenselijken dieren soms echt teveel is mijn mening. Ik moet ineens aan 2 foto's denken die een tijdje terug langs kwamen op FB
Geplaatst: 9 februari 201511 j Hahaha ja jij snapt het Angela! ! Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 9 februari 201511 j Want feit is dat wij onze poezels hebben voor ons eigen plezier, en niet omdat ze zelf zo graag de rol van bank-aardappel vervullen Hahaha, bank-aardappel klinkt toch heel anders in het Nederlands. Moet er erg om lachen.Ondertussen zijn mijn katten weer door het huis aan het vliegen achter denkbeeldige prooien aan. Het begint tijd te worden voor lente...
Geplaatst: 9 februari 201511 j bij het woord kennel denk ik ook eerst aan zo'n gaaskooi waar de honden dag en nacht in verblijven. het broodfok idee van de TV zegmaar. terwijl ik heel goed weet dat het ook anders kan Ik denk, dat de dieren van Jane meer dier zijn als de mijnen, en ik denk dat zij dieren houdt in de meest pure vorm. Ik denk dat mijn katten gelukkig zijn hoor, hier in hun warme huis, maar als ik ze echt écht gelukkig zou willen maken dan zou ik ze laten gaan op een boerderij waar ze kat kunnen zijn in plaats van "mijn huisdier" verschilt ook per kat. niet elke kat zal echt gelukkig zijn op een boerderij. Hier 2 katten. de ene moet elke dag even naar buiten, weer of geen weer. ze zou vast blij zijn met de vrijheid zoals op een boerderij (der voedselallergie alleen niet)maar de ander is het liefste binnen en komt nu met de kou echt niet buiten ookal is de mogelijkheid er wel. ik zou hem echt niet blij maken door te laten gaan op een boerderij.
Geplaatst: 9 februari 201511 j Zo'n gaaskooi heet een benchMaar het lijkt mij niet dat er hier mensen op het forum zijn die hun dieren al la broodfokkers houden Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat sultan zijn kennel niet veel kleiner is dan het flatje waar ik in woonde En dat hij heel wat meer beweging en aandacht krijgt als mijn huishond die ik uit egoïstisch eigenbelang in huis heb genomen omdat ik dat nou eenmaal zo gezellig vind Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 9 februari 201511 j nee ik bedoel geen bench. lijkt me ook niet dat hier mensen zijn die dieren zoals broodfokkers houden, maar daar doet het woord nu eenmaal kennel mij als eerste aan denken.
Geplaatst: 11 februari 201511 j Sjonge, wat een discussie ontstaat er aan de hand van mijn vraag aan Jane Doe! Maar wel precies over dat deel waar mijn vraag nou eigenlijk juist net niet over ging. Ik heb namelijk helemaal geen probleem met benchen en kennels, in het puppytopic heb ik zelfs onlangs nog een hele verhandeling gehouden over waarom een bench prima is. In datzelfde stukje kun je ook lezen wat ik bedoel met opvoeden. Ik ben het er niet mee eens dat ons opvoeden eigenlijk onderdrukken is, honden voeden elkaar onderling namelijk de hele tijd op. Natuurlijk doet de moeder dat bij haar pups, maar honden leven in een roedel waar een constante groepsdynamiek is waarin honden precies van elkaar weten welk gedrag wel en niet gewenst is, en als ze uit de band springen en gedrag vertonen dat niet goed is voor de roedel dan wordt er ingegrepen. En dat brengt mij dus op het deel van mijn vraag waar ik het wel over wilde hebben: het sociale gedeelte. Het kan prima zijn dat een hond op een boerderij met meer ruimte en meer jagen en meer natuur een "beter" (of in ieder geval: natuurlijker) leven heeft dan in een flatje 3 hoog. Alleen heb je het dan over een fysiek en een geestelijk aspect. Een ander belangrijk aspect van een hondenleven dat voor een hond echt onontbeerlijk is om gelukkig te zijn is het sociale aspect. Ik vroeg mij af hoe Jane Doe dat belangrijke onderdeel van haar honds leven vervult als die hond in zijn eentje in de kennel woont en nooit in huis komt. Voor veel werkhonden geld dat ze welliswaar niet bij de mensen in een kennel, maar wel met andere honden bij elkaar wonen. Nou dat is natuurlijk prima. En andere mensen hebben wel een kennel, maar laten de hond ook regelmatig in huis, of de hond kan zelf kiezen. Dan wordt de sociale behoefte ook vervuld. Maar er zijn ook werkhonden die elk hun eigen kennel hebben, en dat vind ik al een stuk zieliger. Of, in Janes geval dus, honden in een kennel zonder uberhaupt soortgenoten om zich heen. Dat vind ik ook zielig. Niet omdat ze buiten zijn of geen roze glittertruitjes dragen (yuck!), maar omdat ze dan alleen zijn. Overigens heb ik uit Janes antwoord begrepen dat ze voldoende doet om er voor te zorgen dat Sultan niet zielig is hoor!
Geplaatst: 11 februari 201511 j Fijn dat je Sultan niet zielig vindt, al lees ik wat tegenstrijdigheden maar dat kan ik ook verkeerd lezen of opvatten.Politiehonden moeten sociaal zijn, anders kunnen ze hun werk niet doen na hun africhting. Als ze al hun diploma politiehond halen. Een politiehond bijt niet uit gemenigheid, angst of iets in negatieve zin. Maar ontstaat uit spel en wordt dan ernst, maar blijft altijd voor de beloning (band tussen geleider en zijn/haar hond). Dat kan aandacht van de geleider, bal, bijtspeeltje, metaal buisje/pijpje en combinatie zijn. Het is niet alleen bijten wat ze doen, ook speurwerk zoals personen levende en overledende), voorwerpen (wapen, munitie, etc) , drugs en explosieven.Net als politiepaarden, worden politiehonden ook ingezet als afschrikmiddel. Omdat juist die dieren voor meerdere agenten actief werken. Het kost dus veel meer agenten zonder die dieren en dan nog dwingen die niet dezelfde respect af en gewenste werking.Sultan is een verschrikkelijke knuffel, op de knpv club heeft hij zijn bijnaam huishond. Omdat hij met een beloning zoals een aai, het liefst meteen erbij gaat liggen voor een knuffel. Dat is voor de mannen teveel van het goede, ik kan er wel om lachen maar het moet geen gewoonte worden op zulke momenten. Thuis kan hij zo op zijn rug gaan liggen voor een knuffel, maar met de africhting wat ook al werken is niet. Sultan liep laatst tegen de glazen deur op, hij wilde naar buiten en begreep niet waarom de deur dicht was. Gelukkig had hij niets en kon ik er om lachen, zag er ook zo comisch uit. Nadat ik hem de deur had open gedaan, liep hij tevreden naar de varanda en ging voldaan liggen, bot kauwen bevalt meneer beter buiten dan binnen.Ja Sultan heeft het slecht, zit s'nachts en als we er niet zijn in zijn grote kennel. Helemaal alleen en met mooi uitzicht over de tuin. Niets te doen dan zijn botten kauwen en waaks zijn, slapen in zijn warme geïsoleerde nachthok of op vlonders. Rond rennen in de tuin, kippen de schrik aan jagen en spelen met de baas. Op de varanda op zijn bot kauwen of mensen laten zien dat hij de waakhond is, door naar het hek te stormen en te laten schrikken. Aan de lijn uitgelaten worden, vrij en zo nu en dan aan de voet. Meermaals per dag brokken en lekkers eten, paar keer per week naar de club trainen. En dat geknuffel, schaamtelijk op je rug je laten aaien en nog van genieten ook. Ja Sultan heeft het heel slecht. 11 februari 201511 j aangepast door Gast
Geplaatst: 11 februari 201511 j Echt een hondenleven.... Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.