Geplaatst: 26 mei 201510 j Ja ik heb express kleine letters, ik vind dat mooier staan, het leest fijn en de lappen tekst lijken kleiner ( ). Maar grootte 9? Nehhh.... het is toch echt grootte 12 hoor! Misschien dat het verschilt per browser of de grootte van je scherm ofzo? Ik weet eigenlijk niet hoe blogger daar mee om gaat, kan het nergens vinden... of wordt zoiets aangepast door je browser? Want 't is natuurlijk wel de bedoeling dat iedereen de letters kan lezen
Geplaatst: 27 mei 201510 j Je browser geeft alleen de lettergrootte weer die is ingesteld op de webpagina zelf, tenzij je zelf gaat in of uitzoomen. Als ik in firefox bijvoorbeeld jou blog open, dan geeft hij lettertype 12 weer, want dat is wat je op je blog hebt gebruikt. Als ik dit nu groter wil dan veeg ik mijn vinger over mijn Wacom tablet heen (intuos 4 heeft zo'n handig rond dingetje erop met zoom functie) en kan ik inzoomen op de pagina en als ware het lettertype 'groter' maken. Het wordt niet echt groter, als in het blijft lettertype 12, alleen zoom je in waardoor het groter lijkt. Iedere browser heeft andere manieren om te zoomen maar je kunt bijvoorbeeld ook zelf zoomen door het ctrl knopje in te houden en dan op + of - te duwen. Ongeacht je browser, kun je op deze manier in of uitzoomen. Aangezien niet iedereen hiervan af weet is het beter om een wat groter lettertype te gebruiken voor je blog zodat het zonder aanpassingen voor de meeste mensen leesbaar is . Als laatste, je kunt in ieder individueel tabblad van je browser de zoomfunctie aanpassen. Dus bijvoorbeeld bij Mijke heb ik hem wat ingezoomd en bij het moestuinforum niet. Volgens mij onthoudt de browser deze instellingen niet en moet je dit als je je browser sluit opnieuw aanpassen. Maar mijn firefox delete alle historie/cookies/aanpassingen na het sluiten dus het kan daaraan liggen dat hij de instellingen niet onthoudt. “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Geplaatst: 27 mei 201510 j pagina op 100% zou elke browser de juiste lettergrootte moeten weergeven.gekke is dat ik dus wel verschillen zie per browser. Chrome: lettertype Molengo tekengrootte 9 IE : lettertype Molengo tekengrootte 9,5 Firefox pakt bij mij een totaal ander lettertype die halve punt maakt best wat verschil in leesbaarheid. ook het andere lettertype van firefox is groter. Edit: printscreen van hetzelfde stukje tekst toegevoegd. dit is dus hoe ik het zie, allemaal op 100% paginaformaat.chromeIEFirefox
Geplaatst: 27 mei 201510 j Vreemd, ik zie op firefox de bovenste, waar jij hem in Chrome ziet. Lettertype kun je volgens mij wel instellen bij firefox. De default bij mij is Times New Roman lettertype 16. Maar dat pakt hij niet op elke pagina omdat ieder pagina een eigen script heeft. Anders zou je nooit andere stijlen kunnen zien. Als je bij firefox naar: options ->content -> advanced (bij font en color). Dan staat er een optie bij: Allow pages to choose their own fonts, instead of my selections above. Dit moet aangevinkt zijn, anders pakt die het lettertype en de grootte die jij hebt ingesteld in Firefox. Verder zou ik het ook niet weten. Normaal hoort de browser gewoon het script van de webpagina aan te houden. Kan ook zijn dat Chrome instellingen wel onthoudt. Dat je per ongeluk een beetje gezoomd hebt zonder dit te weten en dat hij dat dan aanhoudt? Al die browsers ook met hun ingewikkelde gedoe . “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Geplaatst: 27 mei 201510 j ik heb overal op ctrl+0 geklikt om zeker te zijn dat de pagina op 100% wordt weergegeven bij de printscreen. Dat van firefox wist ik niet. maar ook dat vinkje staat goed "pagina's toestaan om hun eigen lettertype te kiezen". sorry mijke het wordt er niet duidelijker op.
Geplaatst: 27 mei 201510 j Hee weer wat handigs erbij... crtl 0 (ik maak veel en vaak gebruik van de ctrl-scroll uitvergrootmogelijkheid gezien de afnemende oogfuncties). Dit is hoe ik het in beeld krijg: (op de ctrl 0 stand dus)... En gezien mijn beeldscherm zo'n 21 inch is en ik op zeker 1m50 afstand zit moet ik die wel vergroten om prettig te kunnen lezen.Bij voorkeur naar deze grootte: Maar dan valt dus de rechterkant buiten beeld, dat is onhandig.Dus moet ik dan kiezen voor een scrolletje kleiner, hetgeen weer niet prettig leest... Dit alles in Firefox.
Geplaatst: 27 mei 201510 j Ik gebruik Iceweasel, maar dat is ook een Firefox-achtige (om het even simpel te zeggen). Waarschijnlijk ligt het dan dus inderdaad aan de browsers en is blogger daar niet compatible mee. Mijke, kun je geen WordPress krijgen van iemand? Ben je meteen van Google af.
Geplaatst: 28 mei 201510 j Nou ik snap er helemaal niks meer van Die 2e optie bij loes en erny zijn de grootte die ik bedoeld had en zoals ie bij mij ook wordt weergegeven. Als ik het goed begrijp maakt het niet zo heel veel uit welke grootte ik kies, want het wordt toch bij iedereen en in elke browser anders weergegeven. Das best.... stom! Wordpress hoef ik niet te krijgen van iemand, dat kan ik zelf ook wel Maar ik vind dat een stuk minder overzichtelijk en makkelijk werken dan blogger. Plus, op blogger zit een leukere community (ik denk dat 90% van de mensen die ik volg bij blogger zit).
Geplaatst: 8 juni 201510 j Leuke rupsjes hiero in Alkmaar! Best indrukwekkend. Ook mooi dat de gemeente niet direct gaat sproeien met gif of iets dergelijks, maar de rupsen (spinselmot, onschuldig) lekker hun gang laat gaan > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 9 juni 201510 j deze "leuke" rupsjes hebben anders vorig jaar wel onze appeloogst om zeep geholpen, dus geheel onschuldig zou ik ze niet willen noemen
Geplaatst: 9 juni 201510 j Die rupsen! Ik ging bij zaadhandel Van der Wal kijken om Red Russian boerenkool te kopen en Aquadulce tuinbonen...alléén die twee dingen...inmiddels zit er voor bijna vijftig euro zaad en gereedschap in mijn winkelmandje . HELP Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir
Geplaatst: 9 juni 201510 j Ojee... maar toch allemaal stuk voor stuk gehéél verantwoorde aankopen, ga ik vanuit ? Dat wordt zometeen een mooi lijstje bij "Je nieuwe aankopen"...
Geplaatst: 9 juni 201510 j Ehm...súperverantwoord! Het meeste wel hoor, zaad dat ik zeker ga gebruiken en handschoenen die ik toch al moest aanschaffen. Over de rest laat ik me niet uit Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir
Geplaatst: 9 juni 201510 j Tsja zo zoek ik al een tijdje gele peultjes..nog steeds niet gevonden..maar wel 10 andere soorten Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 10 juni 201510 j Heerlijk weertje vandaag! Gelukkig tussendoor nog flink wat in de zon kunnen zitten. Waarschijnlijk ben ik vandaag 16 á 17 uur bezig met school gerelateerde activiteiten Zit nu tenminste op 13 uurtjes. (00:00 t/m 01:15+ 08:15 t/m 20:00). > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 10 juni 201510 j 17 uur gehaald En nu vakantie! Tot en met begin september > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 juni 201510 j zó hé, lekker gevoel voor je (de RobO gaat over 3 weekjes ook met vakantie...maar wel heul lang )
Geplaatst: 11 juni 201510 j Dat heet pesioenering? Hier zoonlief aan het entertainen..krijgt zo te horen of hij geslaagd is Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 11 juni 201510 j Als ik erg snel ben in Google dan ziet mijn tekst er zo uit "moestinfourl$" met 1 zoekresultaat als oplossing, dit forum handig toch die googleman.
Geplaatst: 11 juni 201510 j Wat kan weinig toch veel zijn, koken en ontspannen met een kop thee aan de keukentafel met de ipad radion luisteren en internetten.Straks lekkerkippenbouten, ovenaardappels met broccoli en bloemkool en fruitsalade toe.
Geplaatst: 12 juni 201510 j Ahhh, nu snap ik hem! Ik dacht dat je ging emigreren man... Je vertelde dat je wiskundeleraar geweest was, dus ik dacht dat je misschien al met pensioen was. Maar wat geef je dan nu (nog) voor les?
Geplaatst: 12 juni 201510 j RobO dus je gaat het straks drukker hebben dan ooit tevoren..?Mijn man moet nog 15 maanden en twijfelt enorm of hij wel met pensioen wil, ik sommige dagen ook Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 12 juni 201510 j physics dus en eerder wiskunde, anw, nlt, informatica, allemaal b-vakjesmag nog t/m 3 juli vergaderen etc. en dan....
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.