Geplaatst: 15 november 201312 j Pepers snijden: voor je begint eerst je vingers invetten met (olijf)olie. Scheelt enorm. Ook bij knoflook, dan tegen de geur. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 17 november 201312 j Vandaag was ik naar een Vis Feest 50 km hiervandaan aan het etang de Lachaussee..er werden vissen in een meer gevangen op een traditionele manier: 10 man in het water met een heel groot net en die dreven daarmee de vissen op..zeer grote snoeken en karpers. Sommige snoeken waren meer dan een meter..en sommige karpers meer dan 10 kilo. De grote vissen werden weer terug gezet, de rest verkocht. Er was dus dat meer bij waar veel kraanvogels en andere vogels overwinteren, ik heb ook wat gewandeld, een mooie plek. Gezellig was het, wel wat somber en koud... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 november 201312 j Nou je zult het niet geloven maar nee. Op het laatst, je moest heel lang wachten voordat alle vissen waren overgeheveld in weer andere netten, kon je kijken naar de sortering. Dat duurde ook heel lang. En hoe langer ik keek, hoe zieliger ik die naar adem happende vissen vond, ik kon het niet meer aanzien...al die Fransen die met zijn allen naar stervende vissen in een bak keken..o kijk is deze is wel 10 kilo, en misschien wel 15 jaar oud. Arm oud vadertje snoek op zijn oude dag uit zijn meer gerukt..en stervend met glazige ogen de lekkerbekkende Fransen zien toekijken die dezelfde dag misschien nog zijn vlees zouden bakken in goede olijfolie... Nee, ik heb kaas met bieslook gekocht We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 november 201312 j Ja hoor, die komt thuis van een visfeest met káás!! Maar net in ander topic wat fotooz gezien... Zag er goed uit (behalve die kreperende vissen dan) mooie omgeving, stoere naar vis stinkende mannen.
Geplaatst: 20 november 201312 j De kaas was lekker bieslookknoflookkaas..en kaas waarvan de korst was ingewreven met eau de vie van Mirabellen..gekke Fransen toch haha k hoorde net dat vrienden van ons zijn ingesneeuwd in de Ardeche..70 cm sneeuw! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 november 201312 j ff wat anders gebabbeld:paarden-, honden-, konijnen-, mannenfluisteraar, vrouwen-, mannen-, multi-culti-, bomen huggen, ok... ...maar koolknuffelaar?
Geplaatst: 23 november 201312 j valt gewoon een tukkie in de groente tuin doen ook onder koolknuffelen ??Dan ben ik er direct voor!Ik ga het eens voorstellen op mijn werk (zorgboerderij met grote moestuin) Ik denkdat dan ineens iedereen in de tuin wil "werken ""
Geplaatst: 23 november 201312 j Ik ben lekker flink lang buiten gebleven, want morgen is hier het jaarlijkse "Repas des Anciens" ( Het diner voor de oudjes) Wij mogen ook komen, en dus maken we ons op om van 12 tot 10 aan tafel te zitten en te eten.... ..tot 5 uur vind ik het leuk, alhoewel ik helemaal niet hou van overdag eten..zeker niet zo lang maar Lie vind het wel leuk, en wil me er graag bij dus... Je kunt trouwens ook dansen tussen de gangen door maar die muziek is echt te erg. Er staat een man met een accordeon en je kunt vooral: walsen Ik neem maar stiekem wat eau de vie mee, en misschien mijn breiwerkje..nèèh ik geloof niet dat ik dat kan maken(breiwerk) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 november 201312 j Ik heb jaren Frans gehad, maar ben bijna alles weer vergeten. 'Repas des Anciens' las ik meer even snel op zijn Engels-achtigs, en dan maak je je toch andere voorstellingen Vooral het Repas.... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 23 november 201312 j Dan moet je me even helpen Jorieke..want mij Engels is vast niet wat het moet weten..wat is repas dan als het Engels is? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 november 201312 j ik denk dat ik jorieke enigzins weet te volgen...rape......cie ....ns? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 23 november 201312 j Wat? Wetenschap van verkrachting? Neeeh..rEpas, niet rApes We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 november 201312 j gelukkig dan maar........ et is dus een wetenschappelijk diner????? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 23 november 201312 j Nee ff serieus. Het is een maaltijd..best luxe, in een mooi theater, verzorgd door een traiteur die door het dorpsbestuur aangeboden wordt aan zijn "bejaarden"(iedereen van 60 en ouder) en invaliden( we hebben twee mensen in een rolstoel in het dorp..jonger dan 60 maar die mogen ook komen) Verder is een een man met een accordeon die veel Franse muzak speelt. En heel veel drank, en heel veel dansen....het duurt van 12 tot 10 echt veel te lang voor mij. Maar tussendoor ga ik even wandelen.."mijn" dorpstuin is aan de overkant.. Het is echt een mooi gebaar dat nog in veel dorpen in ere wordt gehouden... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 november 201312 j uit respect dus begrijp ik nu! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 24 november 201312 j Zo is dat.Er komen iets van 100 man..en dat op een dorp van 300 inwoners. Niet dat de vergrijzing hier niet toeslaat, maar ook de burgemeester en de raadsleden en hun echtgenotes zijn verplicht aanwezig ( en die moeten betalen )De raadsleden betalen het aperitief uit eigen zak en serveren verder de drankjes de hele maaltijd We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 november 201312 j Nou, als het goed is zit je er nu tussen, met je eau de vie'tjes (drink genoeg dáárvan en je gaat vanzelf meewalsen... ). Hoop dat het een beetje uit te houden is... Is inderdaad wel een hele lange zit van 12 tot 10...
Geplaatst: 24 november 201312 j Ja dat scheelt!Ik ben er wel moe van..en heb voor 3 dagen gegeten...het was gezellig, maar volgende keer graag vanaf t donker eten..het was zulk mooi weer buiten We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 november 201312 j Net maar eens creatief geweest en lekker geschilderd! Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Geplaatst: 26 november 201312 j Zo, net terug van de diploma-uitreiking van mijn broertje. Cum laude afgestudeerd, daar ben ik als grote zus toch best een beetje trots op hoor!
Geplaatst: 28 november 201312 j Zo en mijn suikerspiegel stijgt me toch de pan uit whoop whoop net 250 gram vanilie fudge en 250 gram karamel fudge gemaakt mmmmmjamie
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.