Geplaatst: 28 november 201312 j Zet ik de kinderen wortels voor zegt het meisje dat komt spelen met mijn dochtertje: Bah, ik lust geen appels... Jamie Oliver toestanden hier gewoon in Nederland zeg ik je!
Geplaatst: 28 november 201312 j Zet ik de kinderen wortels voor zegt het meisje dat komt spelen met mijn dochtertje: Bah, ik lust geen appels... Jamie Oliver toestanden hier gewoon in Nederland zeg ik je! Ik heb ook een keer zoiets gehad op de kinderboerderij. Toen een volwassen man tegen een zoontje zei "kijk, dat is nou een geit!" en daarbij naar onze enige ezel wees... dat was wel het moment dat het bestaansrecht van kinderboerderijen onomstotelijk bewijst
Geplaatst: 28 november 201312 j Zet ik de kinderen wortels voor zegt het meisje dat komt spelen met mijn dochtertje: Bah, ik lust geen appels... Jamie Oliver toestanden hier gewoon in Nederland zeg ik je! wow! ongelooflijk!
Geplaatst: 28 november 201312 j Ehh, is al heel lang zo hoor dat veel kinderen zelfs of juist(gemak zucht op en top)in Nederland denken dat het eten zo uit de lucht komt vallen in de vrachtwagen van de supermarkten. En dan hup naar de winkel. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 28 november 201312 j maar een worteltje herkennen zou dan zelfs toch nog wel moeten lukken?
Geplaatst: 28 november 201312 j ..... Arm paard van Sinterklaas !! Krijgt ie van dat kind komkommers ofzo ? ...... tsssssss Nou zit ik zelf in het onderwijs . Mja. Je mag ze niet slaan he ?
Geplaatst: 28 november 201312 j nou ik wil toch even kwijt dat ik vanavond een HEERLIJK recept heb geimproviseerd, zelfs zo lekker dat vriendlief die geen zuurkool lust ineens dol is op zuurkool! \o/
Geplaatst: 29 november 201312 j Het meisje was vijf, maar dan zie je toch dat ze daar blijkbaar zelden groente of fruit thuis krijgen. Ik heb ook al kinderen gehad die geen bruin brood lusten en blijkbaar thuis dus altijd witbrood krijgen. Ik snap ook wel dat ze liever witbrood eten, maar lijkt me toch niet zo heel gezond.
Geplaatst: 30 november 201312 j Pas op met kogeldistels en granaatappels ! Het zijn gevaarlijke benamingen want voor je het weet krijgt de AIVD belangstelling voor je . Het is aan te raden voortaan in topics latijnse benamingen als echinops viscosus en punica granatum te gebruiken. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 30 november 201312 j Zet ik de kinderen wortels voor zegt het meisje dat komt spelen met mijn dochtertje: Bah, ik lust geen appels... Jamie Oliver toestanden hier gewoon in Nederland zeg ik je!
Geplaatst: 30 november 201312 j Heb de catalogie van der wal en in tuinen.nl binnen.www.sz-zaden.nl Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 30 november 201312 j Pas op met kogeldistels en granaatappels ! Het zijn gevaarlijke benamingen want voor je het weet krijgt de AIVD belangstelling voor je . Het is aan te raden voortaan in topics latijnse benamingen als echinops viscosus en punica granatum te gebruiken. klopt!als ik kijk naar mijn blog [waar ik te weinig aan doe]is het topic met raketsla vaak gelezen door o.a. usa en rusland , nouja.......of deze die is afgekort:Hoe geef je kleinkinderen een bom.......moet dus bomenhut zijn!!!!! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 3 december 201312 j Ik heb vandaag in het park flink in het gemeentelijk snoei-afval lopen graven (dat laten ze tegenwoordig liggen voor de egeltjes enzo). Ben met een leuke buit thuisgekomen, mooi voor herfst/winter/kerstversiering enzo! Er waren ook een heel aantal takken waar dikke knoppen aan zitten, zouden die open gaan als ik ze binnen in een vaas op water zet? Ach, ik ga het gewoon proberen, want in een vaas komen ze sowieso, het ziet er erg vet uit met die knoppen!
Geplaatst: 3 december 201312 j Hhmmm.... Mwaaa. Ik snap die vriend van jou steeds beter Mijke. Zit die lieverd met een vriendin opgescheept deze maand die van "natuuurlijke" kerstversiering houdt, en dan takken uit het bos meesleept en tussen alle verwarmingsbuizen bosafval steekt. Merry Christmas ( ik weet niet hoe ze dat op zn noors zeggen of oudgermaans ) Tssss. Je zal zo'n vriendin hebben 4 december 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 5 december 201312 j Nou eerst Sint hoor! Hier is hij net voorbij..de eerste ronde. De tweede ronde komt vannacht..dan heeft hij heel wat glaasjes meer op en brengen wij hem en vadertje Roe ( Père Foutard) meestal thuis. ( Sint bezoekt hier in het dorp ongeveer 25 gezinnen..het ene jaar de ene helft van het dorp, het andere jaar het andere, verder komen ze niet..het is dan al ver na middernacht en Sinterklaas en Père zijn dan al behoorlijk in kennelijke staat ) Het waait hier ook vanavond We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 december 201312 j Krijgen we ook weer een foto van het beschonken nachtelijk bezoek? Met scheefgewaaide mijters enzo? Enne... klein Klaasje trouwens... en die Fransen nemen dat "zwarte Piet" wel héél erg letterlijk zo te zien...
Geplaatst: 5 december 201312 j wel grappig om te zien valt me wel op een heel ander kruis op de mijter en die tabbert[?] of gewoon mantel blauw met 4kant vlak of is dat miss sint's slogan in de france......mooi blauw is 4kantig het beste? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 5 december 201312 j Sta helemaal verbaasd dat er bij jullie überhaubt een Sint langs komt in het dorp Jet !! Weet zeker, dat dat bij ons in het dorp niet zo is ( wel érg weinig kinderen ook bij ons ). Echt leuk dat dat bij jullie gebeurd.
Geplaatst: 5 december 201312 j Wie weet @ Erny , wij wachten rustig af, de glaasjes staan nog op tafel. Ja de Fransen hier zijn niet groot, maar deze heren( beiden boer) zijn wel erg sterk..vooral Père F is megasterk..een soort Jerommeke. Dat moet je ook wel zijn als je bij 25 gezinnen een borrel drinkt en de volgende morgen om half zes weer staat te melken Greetje: het vierkant komt van een echte priestertabberd, Moeder Sint heeft die van de kerk hier gekregen, en van prachtig paars heeft ze eigenhandig zijn mantel genaaid. Ze koopt ook de mandarijnen en het chocola dat in de mand van Père Foutard zit. Voor het geval je benieuwd betn hoe ze hun borrel drinken? Onder de baard door We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.