Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Vandaag precies een jaar hier op MTF ! jubileum(pje)

en dat nar aanleiding van een zoektocht naar een afbeelding

van het kruidje-roer-me-niet .

Geplaatst:

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMsmak.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

is die taart voor de noorderlijke moestuinforum dag a.s. zondag?

Geplaatst:
Vandaag precies een jaar hier op MTF ! jubileum(pje)

en dat nar aanleiding van een zoektocht naar een afbeelding

van het kruidje-roer-me-niet .

carrot%20cake.jpg

Je verjaardag op een forum of site heet CAKEDAY, dus ik gaf Heleen een moestuin-cake voor haar cake day. Gewoon een plaatje van het net... maar man.... wat een zin heb ik in een stuk worteltjes taart....

Geplaatst:

Wat leuk Jasmin dankjewel (en een dikke zoen) het was zomaar een mdedeling waar ik geen reactie

op verwachtte. Wat een prachtige taart , bijna zonde om te eten. Ik zou zeggen eet een stukje mee

Geplaatst:

staat dit receptje op het www ergens?

Geplaatst:

Zo, ben een tijdje van huis (en tuin) geweest voor werk, nu weer terug. De hond heeft in mijn afwezigheid de boel een beetje verbouwd, maar dat mag de pret niet drukken. Groeit lekker allemaal, de olijfkomkommer heeft het zaailingenrekje al overgenomen Vandaag ontkom ik niet aan wat huishoudelijke herstelwerkzaamheden, maar morgen is het tuin-dag

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ooops.. Tomaat staat nog in een P9 potje, maar er hangen nu al vruchtbeginseltjes aan..

Geplaatst:

Helemaal happy een van mijn zilveragouti cavia's was aller beste van de gladharen in Tiel op de tentoonstelling!!!

Geplaatst:
De hond heeft in mijn afwezigheid de boel een beetje verbouwd

Zoiets?

2ufpt1u.jpg

Geplaatst:

BIJNA WEEKEEND

Oftewel zodadelijk weer terug naar de moestuintjes

De schade of vooruitgang van afgelopen week opnemen Laten we het laatste hopen

Geplaatst:

helemaal weekend hier...

nog even wachten op die ene bui en dan lekker aan de schoffel, uitplanten doe ik nog maar even niet want dan waait alles meteen plat

Geplaatst:

wat eten eendenkuikens van een week of 3? In de sloot hiernaast zitten er 4 waarvan de moeder overleden is

Als ze willen eten worden ze steeds weggejaagd door papa en mama meerkoet, die het voedsel voor hun eigen, pas uitgekomen kroost willen gebruiken.

Geplaatst:

geweekt brood gaat wel, kun je de dierenambulance niet bellen?

Geplaatst:

de dierenambulance is al geweest vertelde de buurvrouw, maar die kreeg de kuikentjes niet te pakken. Ze hebben beloofd dat ze elke dag brood gaan voeren, maar als er iets slecht is voor eendjes is het wel brood! Ik zit er over te denken ze te proberen te vangen (hoe?), en dan te kijken of we ze in de buurttuin groot kunnen laten worden. Binnen op een flatje met 2 katten en 1 hond zal niet gaan denk ik.

Geplaatst:

Mini eendjes voor je minivijvertje...

Heb je een schepnetje oid om ze te vangen? Soort "eendekooi" maken waar je ze heen drijft?...

(ik roep ook maar wat... )

Geplaatst:

we hebben het net geprobeerd met een min of meer doorzichtige krat en een kussensloop - geen succes Het voer (ei met verkruimelde cracker) vonden ze wel erg lekker, ze kwamen verdomd dichtbij toen ik op de grond zat, maar zijn watervlug weer weg zodra er iets van boven of opzij beweegt. Vriendlief gaat nu ff iets proberen te improviseren met kippengaas en een bezemsteel ofzo.

Geplaatst:

Nu?... lekker in deze stortbui??

Vroeg me net wel af of de eendjes wel kat-veilig zijn in je buurttuintje als ze niet naar water kunnen vluchten?? Misschien toch beter naar de vogelopvang...

Geplaatst:

we waren steeds tussen de buien door Maar het lukt voor geen meter. De meerkoetouders zitten ons flink in de weg, telkens als de eendjes eindelijk dichtbij zijn komen die ze ineens weer de verkeerde kant op jagen

Mochten we ze toch te pakken krijgen dan zou ik ze eerst bij ons in de kelder laten zitten met warmte, eten en drinken. In een doos of caviakooi ofzo kan dat wel volgens het internet. En dan als ze groot genoeg zijn weer vrij laten. In de tuin lijkt me idd om wat jij zegt een minder goed plan, of ik moet iets zien te fixen waar ze veilig zijn voor katten. Maar ik weet niet of de rest van de tuinders daar mee in zou stemmen. Enfin. Eerst maar zien of we ze uberhaupt nog te pakken krijgen! Morgen weer een dag.

Geplaatst:

nee ze beschermen hun eigen kuikens ze jagen de eendjes steeds weg juist. Ook als de eendjes naar het kroost zwemmen om te eten worden ze daar direct weggebonjoerd, kennelijk dulden papa en mama meerkoet geen concurrentie bij hun voedsel. Als het andersom was had ik ze niet willen vangen, want meerkoeten zijn heel zorgzaam naar hun kuikens. Maar zolang ze de eendjes steeds bij het eten wegjagen maken die eendjes natuurlijk weinig kans!

Ohja, caviakooi of iets anders gewoon omdat je ze toch ergens in moet doen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.