bolleke Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Nog niet uit eigen tuin, maar een kennis kwam langs met lekkere wortels uit eigen tuin Heerlijk
Erwin1964 Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Ben vanavond alleen thuis dus een opgebakken kliek hete bliksem.
Nynkef Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Vanavond uit eten met manlief, maar voor morgen hebben we lekker andijvie
RobO Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 visje met NZspinazie (uit eigen vriezer ), aardappeltje (gekookt om de saus erover te kunnen schenken en dan te prakken), mosterdsausje (dat vrouwlief heerlijk vond (niet verder vertellen maaruh ...ik had er een piepklein mespuntje suiker en een mespuntje porcinibouillon in gedaan... )... ) (nounounou RobO, dat zijn weer heul veel haakjes...en puntjes... en ... ... ...voor straf zonder haakjes naar bed vanavond!)
Thessa Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 bij mam's een soeppie van pompoen en restjes groenten uit de tuin.en afgelopen week overheerlijke pomoenpannekoeken gemaakt/gegeten ik had een goffer bloem, wat brinta, goffer pompoen prut( gekookt en gepureerd), 3 eieren, wat melk opgeklopt en als gewone pannekoeken gebakken,echt zo ontzettend lekker ze zijn lichter op de maag als gewone en heerlijk zoetig en romig van smaak, eern aanrader kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
RobO Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 de laatste knolvenkeltjes, rode sla (dat plaatje dat voor op het Velt boek staat), pasta, kaassausje, gebakken hamblokjes en een vagevegaburger ieuwgh sorry, uitgespuugd nagespoeld met een wit wijntje
RobO Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 Ennuh....Thessa..wat is een pomoen? ( we hebben hier gegokt op pommodori-meloen, pommodorie-oen, potver-limoen, pompwater-meloen... )
Erwin1964 Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Gisteren witte koolstamppot met kleine gekruide gehaktballetjes er door en vanavond de tweede helft van de bigos die ik zondag heb gemaakt.
RobO Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 bloemkool met pastinaakpuree, stukje worst, fruithapje.... ... opgepast bij de kleinkids dus
Conny Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 Ik heb vorige week Tomatensoep gemaakt van de tomaten van mijn balkon.Het is wat laat maar hier de foto ervan. Groetjes Conny. Mijn eerste eigengemaakte tomatensoep !!! Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
RobO Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 alsie netzo lekker smaakt alsie eruit ziet...
Erwin1964 Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Gisteren bieten met piepers en drie soorten gebakken vis er bij (zalm, kabeljouw en vissticks voor de kids ), vanavond snijbonen (uit de vriezer) met een gehaktschnitzel
wilma2 Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 rijst tafel met paprika uit eigen tuin. prei ook eigenteelt uitje van me zelf. gestoofd. met garnalen
geedee Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Olifantenbonen (die gigantes) en op griekse wijze (tomaat, paprika, tijm, oregano, peterselie, rozemarijn, ui, wortelrasp...alles uit eigen tuin) bereid en daar rijst bij. De tomaten groen geplukt ....beginnen nu allemaal mooi te kleuren en die al rood/oranje/geel zijn lekker bij dit recept gebruikt.
Conny Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 RobO schreef:alsie netzo lekker smaakt alsie eruit ziet... Nou RobO, ik moet van mijn man zeggen dat ie er nog lekkerder smaakte.Hij heeft zelfs zijn moeder gebeld om te zeggen hoe lekker hij was. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
RobO Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 @ConnyDat klinkt goed! ( dus eigengemaakte tomatensoep is ook nog eens prima voor een relatie ook met een schoonmoeder ) (wat was jij trouwens nog laat/al vroeg op zeg...) Wij aten het hete bliksem recept van Erwin, eigen knolselder, van een moestuinbuur gekregen Bramley's seedling appeltjes, peertje van de buurtsuper
Erwin1964 Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Haha ook verslaafd aan de hete bliksem zie ik Moet er na het weekeinde ook maar weer eens van komen Vanavond boerenkoolstamppot met rookworst trouwens, ik verheug me er nu al op!
Jorieke123 Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Voor vanavond op het menu: Gehaktschotel met savooiekool en banaan http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/ovenschotels/gehaktschotel-met-savooiekool-en-banaan-11000.html Ik ben heel benieuwd. De kool (het koolTJE) heb ik net uit de tuin gehaald. De hele rij is wat klein gebleven, maar dat is eigenlijk wel handig. Dan zit je niet met een halve kool waar je nog wat mee moet. Er gaat uiteraard geen runder-, maar varkensgehakt doorheen. En de puree komt niet uit een pakje, maar van eigen aardappels. De bananen zaten bij het 'afval' van de markt waar we zooi voor onze varkens halen. Het lijkt mij een combi van niks, maar ik laat nog weten hoe het smaakte! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
sansareli Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Vandaag witloofsalade met aardappelen en kippeburger. Enkel witloof is eigen teelt.
bartp Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Hier spaghetti , met tomaten uit eigen tuin (diepvriezer).
RobO Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 (aangepast) aardappeltjes, worteltjes met doppertjes, gebakken worstje met paprikasnippers want de kleinkids logeren... voor de oma's en opa's onder ons: we zingen dan een versje: het klinkt als een treintje dat gaat vertrekken, rijdt en weer afremt op een stationnetje, ritme dus als een treintje.. soep, soep,soep, soep (van langzaam naar sneller)worteltjes met doppertjes, worteltjes met doppertjes,worteltjes met doppertjes, worteltjes met doppertjes (het geluid van de wielen op de rails),Biehufstuk, biehufstuk (ja sorry, dat is de stoomfluit)aardappeltjes, aardappeltjes, aardappeltjes (nou wordt ie lastig, dit moet klinken of de trein over een brug rijdt...alleen voor de toppers met een opa of omadiploma )worteltjes met doppertjes, worteltjes met doppertjes,worteltjes met doppertjes,,worteltjes met doppertjes (steeds langzamer)ijssssssssssss (remmen tot stop) verzonnen in 1930 ongeveer, leuk hè.... 26 november 2012 aangepast door Gast
Jorieke123 Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 De ovenschotel was lekker! Er hadden nog wat meer specerijen doorheen gemogen, want het was wat flauw. Maar de banaan gaf net dat beetje extra Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erwin1964 Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Vandaag zuurkoolstamppot gegeten, m'n zelfgemaakte zuurkool was nog lekkerder dan een week of twee terug, kennelijk "rijpt"ie nog na
sansareli Geplaatst: 27 november 2012 Geplaatst: 27 november 2012 Net de laatste sla uit tuin gehaald. Daarbij viskroketjes van puree, koolvis en prei (uit de tuin).
Aanbevolen berichten