Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

visje met NZspinazie (uit eigen vriezer ),

aardappeltje (gekookt om de saus erover te kunnen schenken en dan te prakken),

mosterdsausje (dat vrouwlief heerlijk vond (niet verder vertellen maaruh ...ik had er een piepklein mespuntje suiker en een mespuntje porcinibouillon in gedaan... )... )

(nounounou RobO, dat zijn weer heul veel haakjes...en puntjes... en ... ... ...voor straf zonder haakjes naar bed vanavond!)

Geplaatst:

bij mam's een soeppie van pompoen en restjes groenten uit de tuin.

en afgelopen week overheerlijke pomoenpannekoeken gemaakt/gegeten

ik had een goffer bloem, wat brinta, goffer pompoen prut( gekookt en gepureerd), 3 eieren, wat melk opgeklopt en als gewone pannekoeken gebakken,

echt zo ontzettend lekker ze zijn lichter op de maag als gewone en heerlijk zoetig en romig van smaak, eern aanrader

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

de laatste knolvenkeltjes, rode sla (dat plaatje dat voor op het Velt boek staat), pasta, kaassausje, gebakken hamblokjes en een vagevegaburger ieuwgh sorry, uitgespuugd nagespoeld met een wit wijntje

Geplaatst:

Ennuh....Thessa..wat is een pomoen?

( we hebben hier gegokt op pommodori-meloen, pommodorie-oen, potver-limoen, pompwater-meloen... )

Geplaatst:

Gisteren bieten met piepers en drie soorten gebakken vis er bij (zalm, kabeljouw en vissticks voor de kids ), vanavond snijbonen (uit de vriezer) met een gehaktschnitzel

Geplaatst:

Olifantenbonen (die gigantes) en op griekse wijze (tomaat, paprika, tijm, oregano, peterselie, rozemarijn, ui, wortelrasp...alles uit eigen tuin) bereid en daar rijst bij.

De tomaten groen geplukt ....beginnen nu allemaal mooi te kleuren en die al rood/oranje/geel zijn lekker bij dit recept gebruikt.

Geplaatst:

@Conny

Dat klinkt goed! ( dus eigengemaakte tomatensoep is ook nog eens prima voor een relatie ook met een schoonmoeder )

(wat was jij trouwens nog laat/al vroeg op zeg...)

Wij aten het hete bliksem recept van Erwin,

eigen knolselder, van een moestuinbuur gekregen Bramley's seedling appeltjes, peertje van de buurtsuper

Geplaatst:

Haha ook verslaafd aan de hete bliksem zie ik Moet er na het weekeinde ook maar weer eens van komen

Vanavond boerenkoolstamppot met rookworst trouwens, ik verheug me er nu al op!

Geplaatst:

Voor vanavond op het menu: Gehaktschotel met savooiekool en banaan http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/ovenschotels/gehaktschotel-met-savooiekool-en-banaan-11000.html

Ik ben heel benieuwd. De kool (het koolTJE) heb ik net uit de tuin gehaald. De hele rij is wat klein gebleven, maar dat is eigenlijk wel handig. Dan zit je niet met een halve kool waar je nog wat mee moet.

Er gaat uiteraard geen runder-, maar varkensgehakt doorheen. En de puree komt niet uit een pakje, maar van eigen aardappels. De bananen zaten bij het 'afval' van de markt waar we zooi voor onze varkens halen.

Het lijkt mij een combi van niks, maar ik laat nog weten hoe het smaakte!

Geplaatst: (aangepast)

aardappeltjes, worteltjes met doppertjes, gebakken worstje met paprikasnippers want de kleinkids logeren...

voor de oma's en opa's onder ons: we zingen dan een versje: het klinkt als een treintje dat gaat vertrekken, rijdt en weer afremt op een stationnetje, ritme dus als een treintje..

soep, soep,soep, soep (van langzaam naar sneller)

worteltjes met doppertjes, worteltjes met doppertjes,worteltjes met doppertjes, worteltjes met doppertjes (het geluid van de wielen op de rails),

Biehufstuk, biehufstuk (ja sorry, dat is de stoomfluit)

aardappeltjes, aardappeltjes, aardappeltjes (nou wordt ie lastig, dit moet klinken of de trein over een brug rijdt...alleen voor de toppers met een opa of omadiploma )

worteltjes met doppertjes, worteltjes met doppertjes,worteltjes met doppertjes,,worteltjes met doppertjes (steeds langzamer)

ijssssssssssss (remmen tot stop)

verzonnen in 1930 ongeveer, leuk hè....

aangepast door Gast
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...