Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hartige taart met 7 jaars spinazie. Lekker! De plant doet hetorachtig! - blij- !

Geplaatst:

Hèhè eindelijk, ik ben eruit. uev is uit de vriezer en uet = uit de tuin. En niet een of ander Russisch gerecht...

Ruccola uit de kas. ZA-LIG. Met een klein eitje met oranjegele dooier van de kippen van de kinderboerderij bij de NME.

Ik wil het steeds rucsla noemen, maar klinkt als ruksla... maar je hebt ook pluksla, vandaar.

Edit1: uit 'eigen' tuin, natuurlijk!

aangepast door Gast

Geplaatst:

Lie vind Ruksla een leuk woord Die houden we erin. Ruksla uep

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Ruccola uit de kas.

Dat word dus Ruksla uek { uek = uit eigen kas }

Toch Jet ???

Maar Jet wat is uep nou weer ???

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Mag ik het zeggen als ik het goed heb,uit een pot.morgen mijn eerste klein duimpje sla.

Geplaatst:

Oke Jeanne,

Dat is dan uit eigen pot.

Ja ik weet het soms ook niet meer.

Op mijn werk gooien ze ook om de haverklap met afkortingen.

Groetjes Conny.

Die klein duimpje sla is die echt zo klein ???

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

pizza uit de leemoven in de tuin!

De ham was het scharrelvarken uit de tuin van de buurvrouw en die ieniemini groene dingetjes bovenop de oregano uit mijn kruidentuin, de pizzasaus geweckte tomaten en groenten van vorig jaar met de staafmixer erdoorheen, yummie!

Foto-P8SMGZRK-D.jpg

Geplaatst:

Wow Piroska, het zal wel een zwangerschapskwaal zijn, maar ik zou NU die pizza ook wel lusten... Het water loopt me al in mond

Hier gisteren de laatste kivitsbonen van 2012 gegeten!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Ja Conny die is best klein, maar na het opkomen is hij naar 55 dagen al oogstbaar.

Geplaatst:
Ruccola uit de kas.

Dat word dus Ruksla uek { uek = uit eigen kas }

Toch Jet ???

Uit eigen pot?

Geplaatst:

Heerlijk Piroska! Het goede leven daar is begonnen zie ik...

Enne... tweede ongelezen bericht dat ik vandaag open en gelijk 2x pizza...

Gisteren veldsla vvg gegeten.

Geplaatst:

Uit eigen park. In vond wat wilde rukola...

Vandaag bij de gekochte sla een kruidenmix van jong zevenblad, Egyptische ui, ruksla, daslook en pimpernel.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag ovenschotel met laatste beetje romanesco uit de vriezer (en bloemkool en broccoli ook uit de vriezer maar gekocht) gekruid met allemaal lekkere verse kruiden uit de tuin!

Nu nog geduldig wachten tot het kaas-korstje bruin wordt!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Een geroosterd broodje kruidenkaas van de geit met daarop uit de kas: rucsla, een zomerpreitje, basilicum, slablaadje en ijsbergslablaadje.

Geplaatst:

rijst. kerrie-knolselder uev, tauge uep, balletje gehakt ketjap ues

(uit eigen super)

Geplaatst:

Ik was steeds zo treurig dat ik totaal nog niks kan melden in dit topic, edoch..... gisteren rabarberjam van vorig jaar gebruikt voor de pannenkoeken. Rabarber-perzik jam, met ook nog eens rozijnen er in.

De eigen rabarber in de tuin gaat als een trein, bijna, bijna, en toen bedacht ik me dat de voorraad kast nog niet leeg was... eerst leegeten, want er komt straks nieuwe voorraad... jippie..

Geplaatst:

Vandaag voor het eerst de Japanse duizendknoop bereid en bij de warme maaltijd gegeten. Heel voorzichtig wat topjes van blad ontdaan en in stukjes even gekookt. Daarna aangemaakt en gezoet, maar daar had ik direct al spijt van. Was een beetje bang dat het heel zuur zou zijn, zo zuur dat mijn mond samen zou trekken en dat voorgoed! Best eng om als eerste in de omgeving een nieuw gewas te eten. Maar de smaak is inderdaad fijner dan van rabarber. Komende week naturel proberen, gewoon zonder iets toe te voegen.

Geplaatst:

Weer klein duimpje sla voor mijn broodje gezond.

Geplaatst:
Vandaag voor het eerst de Japanse duizendknoop bereid en bij de warme maaltijd gegeten. Heel voorzichtig wat topjes van blad ontdaan en in stukjes even gekookt. Daarna aangemaakt en gezoet, maar daar had ik direct al spijt van. Was een beetje bang dat het heel zuur zou zijn, zo zuur dat mijn mond samen zou trekken en dat voorgoed! Best eng om als eerste in de omgeving een nieuw gewas te eten. Maar de smaak is inderdaad fijner dan van rabarber. Komende week naturel proberen, gewoon zonder iets toe te voegen.

Dat viel mij nou ook op toen je het meldde in een ander topic... HELD!!

Geplaatst:

De eerste overheerlijke rucola geoogst en samen met wat rauwe spinazie (ook uit eigen tuin) een heerlijke salade van gemaakt. En ook een eerste radijsje gegeten!

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Lams pastei met daarin oregano uit de tuin verwerkt.....

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

De gewekte spagettiesaus opgeleukt met zelf gekweekte taugé. Dat was vrijdag.

En zondag weer sla uit de tuin bij de BBQ

En radijsjes gegeten. Maar dat was geen succes. De cavia's vonden ze wel lekker.

Geplaatst:

pluksla, heerlijk

en de eerste rabarber, lekker

en gisteren de eerste kas-spinazie, ging wel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.