malouis Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Dat is inderdaad driekleurig viooltje, gewoon 'onkruid' uit de moestuin. Alle viooltjes zijn eetbaar, behalve als je ze net uit het tuincentrum hebt gehaald, want dan zijn ze zwaar bespoten.
appelvrouw Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Mooi slaatje!! Zojuist een broodje aardbei Eliany gegeten... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Zo op het menu: een soort van roerbak met aardappels, peultjes, sint-Jans-uitjes, een oerpreitje, en natuurlijk spekjes! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jenneke Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Een stevige biologische witte boterham met een dun laagje citroenmayo, daarop een flinke handvol slablaadjes (pluksla, mosterdblad en aziatisch mengsel) daarop een plakje kaas en daar weer bovenop een lekker gebakken BD eitje
HuubvG Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Goed, daar gaat ie dan, dank je Malouis! Ik had nog een pistolet over, nu met de sla, bazielkruid, uienstengel, bosui, een hele verse knoflook en twee fleurige viooltjes. O ja, geitenkaas i.p.v. boter.
HuubvG Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 En voor de derde maal vandaag in dit topic: warme maaltijd met pan vol eerste nieuwe piepers*, gekookte snijbiet en een speklap met jus, lekker, maar morgen echt lekker, dan ga ik de rest van de aardappelen opbakken. *De aardappelen had ik gekookt in water met wat wortelen, sjalot, knoflook, pepers, peterselie, p&z. Ook dit lekker opgepeuzeld. Nu nog 1 pieper prakken met jus en dan stoppen.
Conny Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Goh Huub, geen spinazie ??? Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
RobO Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 rijst tauge uep komkommer sla uet oerpreitje uet eitje stoofvleesje met steranijs en ketjap
greetje Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 DE EERTSE 2 RODE AARDBEIEN!!!!!! dus de dagdosis fruit heb ik al op kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
ilse Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 ik heb het dan nu nog niet op maar ga het vanavond wel eten.1 krop sla die we kort wokken in flink veel knoflooken 1 krop sla die we tot salade maken http://meestuintje.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 We gaan zo eten: 4 verschillende aardbeien op een broodje. Ananasaardbei (wit met roze pitjes), rode bosaardbeitjes, witte bosaardbeitjes (eerder gelig dan wit...) en 'tuinaardbeien'. Met een week of 2 kan ik er ook nog frambozenaardbeien, muskaataardbeitjes (Frau Mieze Schindler) en Ostara's bij plukken. Waarom eigenlijk zoveel soorten? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
prettig gestoord Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Aardbeitjes, heb korona, elsanta, lambada, ostara en ananasaarbei staan op de laatste na alles al geproefd, yumm. Verder mesclun sla mixje met bieslookbloemen op een broodje zalm.vanavond rucola op de pizza samen met een flinke salade met eigengemaakte knoflooksaus ook dankzij een gesneuvelde toch wel al flinke bol knoflook. Gaat een mooie oogst worden met een maandje of 2! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
harmony Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Vanavond stamppotje van raapstelen en erbij speklapjes van het varkentje van Jorieke
ilse Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 hier botersla die ik kort bak met extra veel knoflook en de rest van me sla (heb 2 kroppen) maken we een salade van Alles voor bij ons avond eten http://meestuintje.blogspot.nl/
GTman Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 3 aardbeien, 1 grote en 2 kleinere. Ze waren heerlijk.
RobO Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 opscheppers!hier 3 aardbeien, beetje onrijp...yak
Erny Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 De eerste Kailantopjes, knoflookbloemstengels, uienstengels en Komatsuna (alles groen...) en wat eerste verse knoflooktenen door een heel erg lekker Noedelsoepje (niet die goedkope zooi). Edit: en de eerste handvol, nog tamelijk onsmakelijke, aardbeien in een zomerse shake (banaan, aardbei, watermeloen, citroensap).
Jenneke Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Gegrild makreeltje met eigengemaakte tzatziki en heel veel sla. M'n eerste kropje Romeinse mini-sla, met bladmosterd (dit jaar voor het eerst gegeten en gezaaid, ben meteen een fan), Aziatische mesclun, m'n eerste snackkomkomertje, een paar cherrytomaatjes, wat radijs en wat tuinkruiden. En een dressing van mosterd, limoensap, olijfolie en een beetje honing. oh ja, ook nog een beetje aardappelsalade van wat krieltjes (van de groenteboer)
Revillish Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Gewokte speklapstukjes met andijvie in ketjap/oestersaus, knoflook ,verse peper met witte jasmijnrijst. Love at first bite!
HuubvG Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Gebakken aardappelen (die ik gisteren gekookt had, die nieuwe ja...) in olijfolie, daarbij gebakken stuk kaas met bacon, ei met de eerste twee tuinbonen van redelijk formaat met peul en al in stukken met dille en een ei, ook gebakken, alles in dezelfde pan, maar de aardappelen waren al lekker bruin toen de rest erbij kwam. Bit zijn prachtige ostara's beginnen te verkleuren. Nog even geduld, veelbelovende planten, geen vreterij erbij... tot nu toe.
jeanne-heijmans Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Robo sorry,een aantal dagen geleden,mijn eerste aardbeien geoogst,heerlijk op een beschuitje s'morgens, wel een net er over gehangen nu,want helaas de merels vinden ze ook lekker. anders had ik er nog meer gehad. ze eten de rijpste, zo bijdehand die vogels.
RobO Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 het is je gegund hoor! gisteren biefstukje brood met lente-uitje O - vanavond slastamppotje of O - eigen aardappeltjes ala huubg (maak het rondje van je keuze zwart)
RobO Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 het is je gegund hoor! gisteren biefstukje brood met lente-uitje (heb het rondje van mn keuze zwart gemaakt)
Jenneke Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Behalve de bieslook en peterselie niet uit eigen tuin, maar evengoed erg lekker. Ik had nog een paar asperges in de vriezer en op m'n werk mooie verse zeekraal binnen gekregen. Dus pasta met asperge, zeekraal en eiersaus (zoals carbonara maar dan zonder spek of ham)
Aanbevolen berichten