Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ja alle, heb ik ook hier geleerd. Vanmiddag heb ik er een paar op mijn broodje jeweetwel gedaan, nu met gele courgette en rucola. Staat leuk en smaakt fijn, lief zoetig.

Geplaatst:

Eten is klaar. De snackkomkommers heb ik op een manier als in dit forum beschreven bereid om een tijdje in de koelkast te kunnen bewaren. Het is te lekker geworden, dit houdt het geen week vol, is binnen drie dagen op. Nu heb ik een gedeelte verorberd. Toen de kook erover was geweest, waarover? Over de in stukken gesneden snkk, dille, peperkorrels+z, knoflook, 2 ui, 1/2 azijn, 1/2 water, laurier, bonenkruid, suiker, heb ik drie minuten de klein gesneden aardappelen voorgebakken op 160° en de bal gehakt aan één kant bruin gebakken, daarna 3 minuten de aardappelen afgebakken op 180° en de bal aan de andere kant. Daar de inmiddels aan het afkoelen kk bij op een bord en dit is echt te lekker, kan niet ophouden, maar bordje is nu bijna leeg. Als ik op 'verzenden' druk, is het zover. dan maar gauw een kop koffie maken om het 'smaakt naar meer' gevoel wat te onderdrukken. En dan de BBC serie 'Top of the lake' bekijken neem ik op en volg ik. Spannend, afleiding. Niet meer aan snackkomkommertjes denken. Morgenochtend de afwas. Morgenmiddag fietsen. O ja, vannacht vallende sterren kijken.

Geplaatst:

eten is bijna klaar...

courgette souperchargeyourself uev

zalm uev, op de huid gebakken

dille-thijmsaus uet

rattes uit de oven uet

nz spinazie uet

sla met appeltje eitje

aardbei uev uet

Geplaatst:

Gister familie op bezoek bij het huisje dus BBQ met veel uit de tuin: courgettes, ui, knoflook, bieslook, sla, rattestaartjes, OI Kers, rozemarijn, basilicum, tijm, dragon, salie, oregano, munt, komkommertje, bosuitjes, pepers (aan de aardappels en bietjes (van een buuv gekregen) zijn we niet eens toegekomen, er was genoeg)...

(ojee... fladdert een Dagpauwoogvlinder naar binnen... hoe krijg ik díe nou weer naar buiten... )

Dus... ontbeende kippedijtjes (super mals) in marinade van Sojasaus, ui en citroenschil- en sap en een beetje water. Aan yakitoristicks geregen en roosteren en smullen maar. Van de marinade (waar eigenlijk ook nog wat Djahe en Ketoembar door moet) kan je eventueel met wat maizena een ketjapsausje maken. Erg lekker erbij.

Lamskoteletjes laten marineren in: Sweet chilisaus met pepertje, munt, ui, citroensap + schil, tijm, knoflook, dragon, rozemarijn, salie, olijfolie. Daarna paar minuutjes op de bbq... Jeetje... die waren lekker!!!! Dat ga ik vaker doen.

Kippebovenarmvleugelgedeeltes simpel in de kipkruiden en op de bbq.

Oja... en mijn broer had nog 2 forelletjes mee dus die zijn met wat citroenschijfjes en peterselie in de buik ook in korte tijd gegaard.

Van alles door de sla en geroosterde paprika erover.

Courgettes en aubergine geroosterd en opeten met Turkse Yoghurt/Knoflook/Munt

Turks Brood erbij natuurlijk.

Verse dadels voor de liefhebbers (moeders). Ik vind ze zelf echt niet te eten... bitter en droog...

Heerlijke rijpe grote kersen van mijn favoriete Turkse winkel Nazar (komt het vlees etc ook vandaan).

En... heel aardig van buurvrouw hier thuis... Ze bood eergisteren aan om even wat Surumisalade voor me te maken voor de familie. Heel simpel en erg lekker: Surumisticks, mayo, verse ui, peterselie, zout en peper - in de keukenmachien en klaar. Lekker fris. Viel erg in de smaak bij de familie.

Familie is mudjevol en tevreden weer richting huis gegaan.

Met dank aan Buurman R. die de rol van Grillmeister op zich had genomen.

Nadien hebben we met behulp van veel Rosé zitten uitpuffen.

En vandaag.... eet ik wat er over is gebleven...

Geplaatst:
(ojee... fladdert een Dagpauwoogvlinder naar binnen... hoe krijg ik díe nou weer naar buiten... )

En vandaag.... eet ik wat er over is gebleven...

zo E, klinkt erg goed, en voor die vlinder hoef je alleen maar een brandnetel na te doen, gaat ie vanzelf mee...

ja, even een brandnetel nadoen, how do they do that?

Geplaatst:

Nieuw Zeelandse spinazie met gele courgette toegevoegd aan de roerbak brei die in de koekpan al wat aan het pruttelen was geweest: rundergehakt, ui, knoflook, peper, zout, basilicum, olijf, pepertjes, gedroogde romatomaat, tomatenpuree, nadat de rundergehakt met p+z, ei, havermoutvlokken, knoflookpoeder, lekker rul/bruin gebakken was. Dit alles bij de vers geplukte macaroni (heerlijk zo'n macaroniplant achter 't huis) gedaan en op een bord geschept. Een bescheiden schepje ingemaakte snackkomkommers erbij en een onbeschaafde lik mayo erover van het allergoedkoopste merk (alles beter dan die laffe calvé) en smullen maar. Bijna nog nooit zo lekker gesmikkeld. Alle onderstreepte ingrediënten kwamen uit eigen tuin.

Geplaatst:

v

gisteren peultjes en wortelen,vandaag spinazie.

Geplaatst:

Conny, macaroni speciaal voor jou...

Vandaag wat pepertjes en zongedroogde romatomaat (bijna droog...) over een pizza om mee te bakken en wat basilicum na het bakken.

Geplaatst:

radijskiemen met kaas op een broodje

Geplaatst:

frietjes van mijn hoopje beschadigde aardappels (sarpo mira) zelfgemaakte mayo, gekookte bietjes, courgettekoekjes 100% eigen tuin dus, zo leuk!

Geplaatst:

Ook frieten, van de eerste geoogste Raja`s...zo lekker..sla erbij met een Rose de Berntje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

gegrilde courgette met gegrilde tomaat, mozarella en parmezaanse kaas uit de oven jumjum

Geplaatst:

Gegeten óp de tuin... heerlijke nieuwe haring... zonder tuinzaken behalve de sfeer... En ze waren lékker!

IMG161127391376517488.JPG

Geplaatst:

MMMmmm OOoohhHH wat lekker.

Die ga ik morgen hier ook weer eens halen.

SMULLEN.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Tomaten op brood lekker .

Geplaatst:

snijbiet van de buuv (dank je buuv!) met ui en knof en pasta en oudegeitenkaassaus

eerste lemon komkommer van de buuv (dank je buuv!) geproefd, top! gaan we volgend jaar ook doen, kan gewoon buiten de kas

vóóraf een wijntje met hapjes met zalm (je moet toch ook wat eiwitten binnenkrijgen, niet waar?)

watermeloen toe nuet helaas

Geplaatst:

snijboon met bonenkruid, ratjes, gepaneerd snietzeltje, augurk=komkommer met drupje citroen & olijfolie

kersen toe

Geplaatst:

Ratatouille! Op de olijfolie en de p@z na, geheel uit eigen tuin.

Geplaatst:

nz spinazie met thijmsaus, rattes, picata courgette en picata kalkoen (lievelings van dochter 2 die langs komt)

augurken sla met basiel en nootjes

aangepast door Gast

Geplaatst:

Eitjes! Veel eitjes uit eigen tuin dus

Vandaag als dikke aardappeltortilla uit de oven...met guacamole waarin eigen ui en tomaat.

Bijgerecht snijbiet met parmezaanse kaas.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nix uit eigen tuin maar voer van catering van Noorderzonfestival... enne... ook al doen ze echt hun best... Het ligt fucking zo zwaar op de maag!!!! Echt niet mijn voer... ook al bestond het merendeel uit salade achtige toevoegingen (mbv saladebar...) Net als gisteren (couscous is snel tot salade t maken net als het burrito gebeuren van vandaag). Nog voelde ik mij als een onbeweeglijk tonnetje terwijl ik echt niet zoveel had gegeten.

Ben ik dan gewoon té verwend met m'n eigen verse gegroentenarij? Zo voel ik me thuis nooit... ook al eet ik mn buikje meer dan rond...

Geplaatst:
.. ook al eet ik mn buikje meer dan rond...

vierkant? ovaal? peertje?

hier een lichte bolling met:

snijbonen, eitje in pindasaus, rijst, balletje gehakt met oystersaus en komijn, augurk-komkommersla, courgettekerrieblokjes, yoghurt met fruit toe...voor 9 man/vrouw/kind...pffff, nu eerst even een biertje

Geplaatst:

net heerlijke pompoensoep gegeten met knoflookcroutons van zelfgebakken brood met de allerallerlaatste knoflook uit eigen tuin, er overheen geraspte Hollandse kaas...

badkuip-07797981376761215.JPG

Dat was echt yummie!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.