Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2


Jorg

Aanbevolen berichten

zuckerhut uet met rijst en tauge uep, recept van Mergen Metz linkje

 

maar dan zonder Seitan maar met kleine lamsgehaktballetjes en Thaise Chilisaus, die moet er echt bij vinden we (ja, ik weet 't, we zijn watjes die het bittertje van de groente ontwend zijn, we proeven zuur, zout, zoet en bitter tegenwoordig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, vakantiebonen met draad gekookt, 10 min...20 min....30 min, heerlijk

dus maar een zakje tuinbonen uit de freezer gehaald, beetje boter erbij + snufje bonenkruid

met ratjes uit de oven, komkommer van Anneke (dank je Anneke!) met walnoot en peterselie en olie en een drupje citroen en een stukje verse worst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké Oké : wéér boontjes. Maar bij vrienden. Zij hebben lekker gemakkelijk gekookt, maar wél lekker. Lam , mijn boontjes en mijn Rosevals ( in ganzevet )

jammie

 

2013-08-07-1858031375909243.17

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nz spinazie, munt, brandnetel. tijm, lavendel, driekleurig viooltje, zomerprei, basilicum, twee soorten aardappel, snackkomkommers, bonenkruid, hh weegbree, jalapeno- en rode peper, knoflook, ui, daar hadden natuurlijk tomaten bij gemoeten, maar balen, ze worden maar niet rijp.

 

(een lekker potje van gemaakt met rul gebakken gehakt met een deel van de groenten/kruiden er versnipperd door meegeroerbakt, de aardappelen gefrituurd met schil ( afknappertje) en mayo, olijfolie, azijn, suiker, mosterd, citroengras pasta, p+z door de rest van de rauwe hap))

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

yumm!

 

vandaag hele dag geschilderd (niet-artistiek ) dus vrouwlief kookt:

kadootjes met tuinbonen en kaasplakken

 

toch maar ff 2 kg rode kool klaargemaakt voorjeweetnooit

dat ging zo:

kool cleanen en snipperen met de keukenmasjien

koken met sjalotjes met kruidnagel erin gestoken, bouillon en watzout

na 10 min blokjes ontbijtkoek en appel erbij

uien eruit vissen (wtm, waar zijn die f kruidnagels nou weer...)

P&Z, rietsuiker en kaneel en wijnazijn erbij tottie nog lekkerder is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...