Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

witlof ham kaas honing thijm pastinaakpuree sla rodekoolkiemen

(dat gaat zo: witlof mét kontje even stomen, insmeren met honing P&Z en beetje thijm, rolletje ham er over heen, oude kaas daarover raspen en in de oven waar de pastinaakpuree al staat op te warmen, dan nog ff op de grillstand

sla met sausje van gember, yoghurt olijfolie knoflook thijm en dan roeren met de honinglepel die ik toch nog had van de witlof)

Geplaatst:

Mijn eerste oogst wortelen,uit de koude kas, was heerlijk.

Geplaatst:

Salade van radijsblad en witte radijsjes, bietjes zoetzuur (ingemaakt met chili's) en daarbij aardappelen en haaskarbonade.

Geplaatst:

mix van spinazie en zuring.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

zuurkool uep, de 1nalaatste

Geplaatst:

Gehaktmedaillons van rundergehakt, met gemalen gedroogd speltbrood als paneermeel, een ei, paprikastukjes, ketjap asin, veel mosterd, kruiden en specerijen. In de zonnebloemolie gebakken. Heerlijk!

Geplaatst:

andijvie gewokt met spekjes nootmuskaat, rode aardappeltjes in de schil gekookt, Britse pies van de markt, pluksla met koolkiemen

Geplaatst:

Heb je al andijvie Rob?

Op mijn zakje staat dat ik het pas in juni kan zaaien.

Zijn er dan ook vroegere soorten??? Of heb je het in een kas oid gezaaid?

Geplaatst:

italiaanse pluksla

Geplaatst:
Heb je al andijvie Rob?

Op mijn zakje staat dat ik het pas in juni kan zaaien.

Zijn er dan ook vroegere soorten??? Of heb je het in een kas oid gezaaid?

allebei:

- twee planten gezaaid in oktober, volhart, die hebben overwinterd in de koude bak

- twee planten idem in de kas gehad, 1 op tijd geoogst, de ander net iets te laat die was gaan schieten en ongelooflijk bitter

- en we hebben een vroege soort andijvie nr 5 voorgezaaid eind februari afgehard en buiten geplant, die was nu klaar

Geplaatst:

Rabertaartje, supersnel klaar met maar drie ingredienten: rabarber, lemon curd en bladerdeeg.

Geplaatst:

Andijvie met aardappelen en suddervlees

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Peultjes, lente uitjes met een per ongeluk bolletje knoflook gewokt. Daar gamba's bij gesmeten en wat eiermie.lekker luie zondag na hard werken op de tuin

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

oerprei gewokt alleen P&Z en een kluitje roomboter (voor 't eerst geoogst, dat is dus egt lekkuh!)

pasta

sausje met tomaat ui en (sorry) paardgehakt (paardengehakt?)

pluksla met mosterd-honingsausje

Geplaatst:

Twee boterhammetjes gezond gemaakt met sla uit eigen tuin

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Oosterse paksoisoep met shi-takes..met paksoi uit de kas en shi-takes uit eigen tuin..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Geroerbakte paksoi met oystersauce en jasmijnrijst

Love at first bite!

Geplaatst:

straks tauge uep, rijst, gewokte reepjes bief met ketjap, sla en zoetzuur uep

Geplaatst:

italiaanse pluksla en een champginon risotte met thyme, knoflook en peterselie uit eigen tuin

Geplaatst:

broodje picata met sla

(dat gaat zo:

maak een tamelijk stevig beslagje van ei, zelfr bakmeel, geraspte parm kaas, gedroogde salie, P&Z, zo dat het nog net van je lepel glijdt

sla wat varkenshaas- runder of andere haas vleesjes dun, 0, 5 cm, en haal ze door het beslagje

bak ze in eerst hete olie aan een kant, dan vuur laag, als ze lichtbruin zijn en het beslag aan de bovenkant wat opgedroogd omdraaien, vuur weer heel even hoog en dan weer laag

leg de picata op een broodje duh!)

Geplaatst:

Bijna hetzelfde als eergisteren.

Geplaatst:

Hé Huub,

Wat heb jij eergisteren dan gegeten ???

Ik ken het niet vinden hoor.

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Ik vond in de kelder nog een pot pastasaus, geweckt, tomaat, ui en courgette. Smaakte nog uitstekend

Vandaag stamppotje van raapstelen met speklapjes uit Zelhem.

Geplaatst:

@Conny, een rondje door de tuin levert me dagelijks wat plukgroenten en -kruiden op, die ik bij de maaltijden gebruik. Mee roerbakken, rauw of door een omelet. Het gaat steeds om bijna dezelfde groenten, dus een opsomming zou al gauw een saaie herhaling worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.