Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Stamppot snijbiet met speklapjes van Jorieke, nee, van een varken van Jorieke

Geplaatst:

ff uitgesloofd....

1 kg rundvlees steranijs gestoofd in ketjap en oyster, rijst, tauge met kerrie, spruitenkoppen met cocosmelk en citroengras en kerrie, zoetzuur, seroendeng en een bio-eitje

Geplaatst:

Simpel hier, een pannenkoek met aardpeer, crosne en bonenkruid.

Geplaatst:

Ik ga zo macaroni eten met een minisalade van radijsjes, sla en tomaatjes. De sla en de radijsjes komen uit eigen tuin!

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Eet smakelijk Inez!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dank je Appelvrouw. De macaroni was heerlijk. Radijsjes zijn nog niet echt mijn ding. Ze waren erg pittig, dat vond ik lekker. Maar de smaak vond ik wat vreemd. Smaakte wat naar aarde. De sla was wat bitter. Maar niet storend.

Geplaatst:

rode kool met appeltjes. aardappel-knolselderpuree, vinkjes

Geplaatst:
Radijsjes zijn nog niet echt mijn ding. Ze waren erg pittig, dat vond ik lekker. Maar de smaak vond ik wat vreemd.

Hier bij ons in het dorp eten ze radijsjes met roomboter en zout..maakt het wat zoeter...

Geplaatst:

Gewoon insmeren met boter? Klinkt lekker

Geplaatst:

Ja, ze snijden er dikke plakken van, smeren er wat boter op en bestrooien dat met zout. Als hapje bij de borrel. Dat doen ze ook met rammenas.

Geplaatst:

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker een kee proberen

Geplaatst:

straks: eekhoorntjesbrood van de aardige marktmevrouw in een omeletje met peterselie (de paddestoel dan hè..), gestoomd aardappeltje, beetje botersju, laatste andijviesla

Geplaatst:

Veldvarken met heiligenboontjes, kidneys, paprika en tomaat en ui......chili dus

Geplaatst:

Mashuapuree( Gatverdarrie..niet te vreten, ik hoop dat de kippen het lusten morgen) ook wel knolcapucienpuree genoemd. Tomatensoep met de laatste tomaatjes( beetje zurig) stamppotje van andijvie.

Geplaatst:

wij eten vanavond de gelukkige lammetjes van Jorieke met pastinaak frietjes

Geplaatst:

Snijbiet, rattlesnake bonen, rettich uit Erny haar tuin, aardpeer uit eigen tuin, aardappelen.

Geplaatst:

Soba noodle salad met pepertje, sjalotje, uitje, bieslook, paarse rettich uit de tuin. Verder met veel Kikkomansoja, limoensap, wasabi, beetje fishsauce.

Geplaatst:

ik weet niet uit welke tuin...eend met rodewijnsaus en vijgen, zuurkool, friet, holtkampkreeftkroketje vooraf

aangepast door Gast

Geplaatst:

Nog even vertellen wat ik met de groenten uit m'n vorige bericht gedaan heb. Alles bij elkaar in een pan gaar gekookt, met knoflook en een chili erbij. Lobbige bijna vloeibare brij van geroerd, met een klontje boter, azijn, heel veel mayo en wat melk, z en p erbij. Shoarmavlees geroosterd, dat op geroosterde spelt-boterhammen gedaan en daar de brij weer overheen gegoten.

Geplaatst:

De aardbeijam is nog warm dus dat eten we vandaag niet, in de oven staan nu tomaten in olie en kruiden te pruttelen, zo even eieren rapen en dan lekker de lunch klaar maken, geroosterde tomaten met eieren en geroosterd brood om te soppen.

Geplaatst:

Laatste kropje sla met een paar tomaten, eitjes, peterselie, sjalotje en bieslook.

Met mini aardappeltjes in schil gekookt uit de oven met knoflook, tijm en rozemarijn. Alles uit eigen tuin.

we eten er een bio kippenpootje bij in ketjap marinade.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

sneetje warm desembrood met een lik roomboter

nóg een sneetje warm desembrood met een lik roomboter

zal ik....?

447036138469386159971384702173.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:

Lekker hoor RobO!

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Lekker prutje met capucijners , paprika, en ui uit eigen tuin! image51731384709854.jpg

Geplaatst:

Stamppot suikerbrood met droge worst.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.