Goedboerenindestad Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Mijn oma nam op zondag altijd een advocaatje met slagroom. Het leek me toch een keer leuk op te maken, zie hier het resultaat. O'ja en is echt lekker! Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Ennuhhhh.....hoe maak je dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Hoe heb je die gemaakt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 http://members.chello.nl/b.boom7/likeurrecepten.htmOp deze site staat precies hoe je advocaat kan maken ,en nog veel meer lekkere receptjes.Bij mij staat nu absinth te macereren,en de dropshot is erg lekker.After8 likeur is ook zalig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 ff of topic indy : smaakt die dropshot gezouten? en on topic: Ik zou graag het recept van de topicstarter ook leren...ben steeds vanalles met eieren aan het uitproberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 O( gatver wat vond ik dat altijd vies...zo gladjes in de mond.)..ik ben wel benieuwd of het van eigen ei lekkerder is dan uit de gekochte fles.Het ziet er wel prachtig geel uit Stadsboertje!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Yuk lust ik ook niet JetHeb hier 2 flessen staan, en niemand die het wil eten/drinken.Zou dat spul goed blijven Misschien een keer een sneeuwster van maken,met heel veel slagroom , dan proef je de advokaat ziet zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Owww lekker Mijn oma maakte dat vroeger altijd zelf. Heb nog ergens een recept van haar liggen. Eens opzoeken. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Nou als je het niet lust, moet je eens een eetlepel of 2 door of over een kommetje vanilleijs doen (meer is n'og lekkerder tralalalalaaaaah ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 @Gedee:Nee het is wel gemaakt met zoute drop,maar het is niet zout meer als hij klaar is.Eigen advocaat is meestal wat zachter van smaak,als dat je het in de winkel haalt,maar de advocaat smaak blijft.Dus als je het niet echt lekker vind,dan is het zonde om te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goedboerenindestad Posted September 28, 2012 Author Share Posted September 28, 2012 Het recept staat op http://www.goedboerenindestad.nl/recepten/artikel/zelf_advocaat_maken/ Het eigeel is inderdaad van mijn eigen kippen Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enjoy! Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Ik lustte vroeger ook nooit advocaat, en zeker niet uit de winkel! Sinds ik zelfgemaakte advocaat heb ontdekt.... Mjammie... blijf daar maar eens af. Het is trouwens echt niet moeilijk om zelf te maken, en ohhh zo lekker!! #aanrader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Ik ga het ook niet maken..straks wel meidoornwijn Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Ok, simpel receptje van oma's advocaat: 15 eierenbijna 1L. (inmaak)brandewijn1 pond suiker2 zakjes vanillesuiker De eieren zeven en in een melkkoker doen. Ondertussen een grotere pan met water aan de kook brengen. Na de kook lager zetten en de melkkoker-pan met eieren hierin zetten. Direct de suikers en de brandewijn toevoegen.Met een houten lepel (alleen maar!) rechtsom blijven roeren tot het schuim wat er op komt weg is getrokken. Daarna in een bak koud water af laten koelen en eventueel (als er nog klonten in zitten) door een zeef roeren. Lekker met een toefje slagroom. Hoelang het houdbaar is weet ik niet meer precies, iig moet het wel de koelkast in. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 (Niet dat ik het ga maken..) Hoe zeef je eieren Helly? En die inmaakbrandewijn..is dat gewoon 40%? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Eeh.. gewoon.. door zo'n metalen zeef. En met behulp van een pollepel, dat dan weer wel Ging er bij oma om dat die witte dingetjes in de zeef achterbleven. Weet ff niet meer zo snel hoe dat heet Gewone brandewijn is minstens 35% alcohol, inmaak is wat lager, zie: "Inmaakbrandewijn heeft een wat lager alcoholgehalte en is iets gezoet, waardoor het inmaken van vruchten nog gemakkelijker wordt." http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandewijn_(drank) Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Over de houdbaarheid:Als je schoon werkt, na bereiding snel afkoelt, en daarna direct -flessen vol afgevuld- in de koelkast plaatst (4 graden), hoe lang is het dan in ieder geval houdbaar? En wat doe ik met zoveel overblijvend eiwit. Andere toepassing, recept? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 schuimkoekjes erg lekker.Ik heb ergens eens gelezen dat de flessen ongeopend wel een maand of 4 kunnen staan.Geopend in de koelkast bewaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 Dank.Schuimkoekjes: Een recept gevonden waar één eiwit 8 koekjes oplevert. Van 16 eiwitten dus 128 koekjes! Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 Dat lukt mij nooit ik haal er altijd minder koekjes uit. Misschien maak ik ze te groot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 Maak je er dan formaat eierkoek van? Vraag t s aan Jorieke, die maakt ze regelmatig als ze veel eieren over heeft. Die schuimkoekjes bedoel ik Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 Ik maak ze wel redelijk aan de maat ja,heb een grote oven,dus er passen ook heel veel in.Ik maak ze in een spuitzak,van die drolletjes zeg maar.Ik tel eigenlijk ook nooit,er gaat altijd een gedeelte naar mn vader,die is er dol op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 Met 3 eiwitten heb ik 1 bakplaat vol. Met schuimpjes zo groot als een ei. Ik heb ze nooit geteld Ik maak lelijke hompjes, eerder gebruikte ik ook wel een slagroomspuit. Maar dat is me teveel gepruts. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goedboerenindestad Posted October 4, 2012 Author Share Posted October 4, 2012 Ik maak (bijna) altijd chocolademousse. Het recept staat op http://www.goedboerenindestad.nl/recepten/artikel/basis_chocolademousse/ We leuk om te lezen wat jullie allemaal doen! Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts