Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vogelvoertaarten


Missmass

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later ...

Zonet een stuk sneeuw weggeveegd om een plek te maken voor de vogels die van de grond eten zoals vinken, roodborsten, merels. Daar heb ik gemalen brood, zaden en appels ( doormidden gesneden) gelegd.

In een containertje in de walnotenboom gaan zonnepitjes, daar eten de vogels op dit moment een pond per dag van.

Verder op het balkon -lekker dicht bij het raam- natuurlijk nog de vogelvoertaart, en daaromheen pitten van de pompoen..daar zijn de boomklevers gek op.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het vogelvoer muslie en nootjes in een leeg colaflesje gedaan:

laagje 4 cm muesli gesmolten friuurvet erin gieten, weer mueslilaag en weer vet erin gieten en nog 1 x,

daarna in onderste helft vier openingen gesneden en bovenste heelft 3 openingen en hupakee:

de boom in!

dsc0291761091358367633.jpg

verder heb ik mijn kerstboom in standaard nog in de tuin gezet en daar mezenballen in, nog ff pindaslingers maken en geniet ik opnieuw van een versierde kerstboom!

[vond het zonde om die boom al weg te doen bij het tuinafval, heb altijd een echte boom namelijk en nu kunnen de vogels er nog van genieten.

roodborstje, merels en pimpelmeesjes

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Greetje,

 

Is het misschien een idee om kleine stokjes onderin die openingen te steken voor de vogels om op te zitten.

Of heb je dit al eens eerder gedaan, zoja dan ga ik je idee gebruiken hier op het balkon.

Dat is al weer een stuk goedkoper als die silo's die je kan kopen.

Leef je leven dag voor dag.

 

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later ...

Ik weet het, ik weet het, het is belachelijk vroeg!

Maar aangezien ik me het heen en weer verveel en elke dag moet zoeken naar dingen om mijn dagen te vullen, heb ik mijn vogelvoertaart voor dit jaar alvast maar weer gemaakt. Volgens de kenners kan het absoluut geen kwaad de vogels nu al bij te voeren, dus daar gaat ie dan! Mijn vogelvoertaart anno 2013!

 

11679765820959084993872105272593n47341378732567.jpg

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi jet

die fles ging idd leeg, want bovenin zaten ook gaten en heb ze later wel wat groter gesneden,

ik ga ze dit jaar ook weer maken en ook in een pindakaaspotje,

volgens mij is namelijk pindakaas helemaal niet zo goed voor die vogels: veel te veel zout

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk die vogeltaarten! Goed idee, dit ga ik ook een keer maken met de bewoners van het tehuis waar ik werk.

Vorig jaar hebben we vogelvoerbolletjes gemaakt met lege sinaasappels. Leuke activiteit: Eerst sinaasappels persen en samen het sap opdrinken en dan het voor de vogeltjes vullen. Hier een afbeelding die erop lijkt:

lekker-snackje-voor-de-vogeltjes71401378835474.1357586248-van-amieke

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah, de popcorn was niet zo'n succes in de regen en dus heb ik maar pinda's geregen! Dat houdt wat beter!

Leuk idee trouwens, met die sinaasappel! Dat kan natuurlijk ook heel leuk met uitgeholde pompoenen!

 

12327465826776351078811282716501n49091378895939.jpg

 

(Trouwens, ik zag deze zelfde manden/kransen bij de Groenrijk winkels liggen voor 16,95 euro, terwijl ik er bij de Action 5,95 euro voor heb betaald!!! Zelfde maat!!!)

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
Ik hang elk jaar van alles op, zelfgemaakte vetbolletjes, pindakettingen etc. Ook maakte ik met mijn zoon een vogelhuisje op een paal met dak met alleen maar lekkers erin maar er is nog NOOIT een vogel op af gekomen. Hoe kan dat? (het wemelt van de vogels in de tuin)

 

Misschien zijn er andere dingen in de tuin lekerder?

 

Ik merk wel verschil in de mezen ballen, ik heb er ooit ergens gekocht ik weet zo niet meer waar maar zaten met 6 verpakt en die werden niet opgegeten maar nu heb ik een emmer van het tuincentrum en die zijn meteen weg.

Ook is het zo dat als ze al een paar keer zijn natgeregend of ze hebben te lang in de zon gehangen dan eten de vogels ze ook niet meer. Ze zien er dan ook vreemd uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als je een huisje hebt dat helemaal katproof is dat het dan ook meteen vogelproof is

 

een wat hogere paal waarin de katten niet in kunnen klimmen scheelt al een hele hoop.

als het wat moeilijker wordt gemaakt dan hebben de vogels tijd genoeg om weg te vliegen.

 

dit soort systemen schijnen ook redelijk katproof te zijn, maar beetje prijzig ( klik en klik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het erg mooi zowel de taart als de krans ik denk dat ik dat ook ga doen,

alleen wacht ik nog een maandje, of 6 weken, tot er echt niks meer ligt te eten in de natuur

Nu redden ze zich nog wel , pas als het gaat vriezen en sneeuwen dan wordt het penibel

voor ze met eten (en vooral drinken )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hang elk jaar van alles op, zelfgemaakte vetbolletjes, pindakettingen etc. Ook maakte ik met mijn zoon een vogelhuisje op een paal met dak met alleen maar lekkers erin maar er is nog NOOIT een vogel op af gekomen. Hoe kan dat? (het wemelt van de vogels in de tuin)

 

Misschien zijn er andere dingen in de tuin lekkerder?

 

 

Ja dat zou ook best kunnen, ik vind het wel jammer. Ik zou ook best een taart willen maken maar als er geen vogel op afkomt is het zonde van de moeite. Ik ga het deze winter nog maar eens proberen. Ik was hier altijd maar 2 weken in de winter maar de vetbollen enzo hingen er gewoon nog in het voorjaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...