Nancy Posted December 20, 2012 Author Share Posted December 20, 2012 Ik ken die hele Eric Toensmeier niet maar ik denk dat ie een heeeeeeeeeeeeeele grote tuin heeft WHOEHAHAHAHAHAHA. Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesie Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 hoi nancy door dat gegrom heb ik niet kunnen lezen / zien of ze ook nog een beetje smaak hebben . de verhalen gaan dat ze lekker zijn . mag ook wel na zo veel werk groet keesie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nancy Posted January 2, 2013 Author Share Posted January 2, 2013 Dit jaar heb ik ze dus te vroeg gerooid omdat ik zag dat ze onder de andere planten groeiden, maar vorig jaar heb ik er enkele op en ze zijn echt heel lekker, daar hoor je me dus niet over klagen hoor.Ach, ik was die dag nogal sjagerijnig maarre, als je ze graag wilt proberen zou ik ze in een grote speciekuip of zo zetten. Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Ik heb ook mijn eerste oogst crosne binnen. Naar aanleiding van dit topic had ik ze in een hele grote bak geplaatst..samen met de apios. Dat heeft van beide knollen weinig oogst opgeleverd maar genoeg om te proeven. Eten jullie de crosne rauw of gebakken oid? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Ik eet ze altijd rauw. Lekkere saladegroente.Maar ik heb ze nu nog niet geoogst. Ze kunnen gewoon in de grond blijven voor van de winter: lekker verse salade als er verder bijna niets meer geoogst kan worden. Om verspreiding te voorkomen: een stukje tuin afbakenen door oude dakpannen of stoeptegels rechtop in de grond te zetten. Netjes laten aansluiten natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Dank je. Ik wist niet of ik ze in de bak kon laten zitten..het is een ijzeren bak notabene. Het leek me snel te koud te worden daarin. Volgens mij gaan ze wel onder een stoeptegel door, want zo diep zaten ze wel bij ons, dieper zelfs. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Van die grote gebruiken of de kleinere twee diep zetten. Ik heb vorig jaar een deel voor de vorst geoogst en een deel erna.Smaakte allebei prima terwijl de grond toch echt diep bevroren was geweest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Jet, de Apios hebben 3 jaar nodig voordat je knolletjes op een eetbare maat komen. Wat te klein is gooi je bij oogsten terug. Ik moet zeggen: zo een pot vol crosne heeft wel wat. Geeft een mooie vorm (hoog bolletje - lijkt wel buxus). Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nancy Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 Ik eet ze altijd rauw. Lekkere saladegroente.Maar ik heb ze nu nog niet geoogst. Ze kunnen gewoon in de grond blijven voor van de winter: lekker verse salade als er verder bijna niets meer geoogst kan worden. Om verspreiding te voorkomen: een stukje tuin afbakenen door oude dakpannen of stoeptegels rechtop in de grond te zetten. Netjes laten aansluiten natuurlijk. Uh, ik zou daar toch maar mee uitkijken!!!Hier heb ik ze zeker wel tot 50 cm diep gevonden dus die gaan zo onder die dakpannen door hoor. Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Deze groente is dus niet voor niets 'vergeten' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Zo diep heb ik ze nog nooit in de grond gezien. Heb je soms met het opgraven de boel iets te veel gehutseld? Maar in een grote pot doen ze het ook prima. Vind ik een stuk makkelijker met oogsten: midden in de winter een pot omkeren in een verwarmde ruimte is toch een stuk aangenamer dan met dooie vingers in de ijskoude grond wroeten. Vooral niet vergeten. Ze smaken heerlijk.Makkelijkste manier van schoonmaken: klein emmertje, crosne erin, water erbij, deksel erop en schudden maar. Paar keer herhalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Zo te lezen woekeren ze goed, achter in de tuin mogen ze dat richting het bos genoeg ruimte. Dan oogsten wanneer we trek hebben, gaat gezellig worden Loraine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loraine Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Crosne tot we erbij neervallen kom maar op Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts