Mongarden Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Hallo, Morgen ga ik naar het moestuincomplex bij mij in de buurt.en nu heb ik een vraag,. Welke vragen moet ik stellen? wat ik wel weet dat ik kan kiezen tussen een 60m2 of een 100 m2,maar wat moet ik vragen? hoe de onderhoud de afgelopen jaren was? Vriendelijke groet.Mongarden. ( ik heb me nog niet voorgesteld. maar dat zal ik binnenkort doen als ik de tuin neem anders is het weer een topic voor niks ) Quote Groeten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Ik zou zeggen: vraag datgene wat je wilt weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gem Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Wat je zou kunnen vragen is hoe de watervoorziening is....op het complex waar ik zit, zit bijvoorbeeld een kraantje halverwege elk pad.Onderhoud van de afgelopen jaren is inderdaad ook handig om te weten.Wat soort grond is het.Moet je je snoeihout zelf afvoeren of is er een verzamelplek voor. Zo maar even wat dingetjes die mij zo te binnen schieten. Succes morgen Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Vragen die je zou kunnen stellen (indien van toepassing):- afstand tot water- Kosten water / electra / sleutels / etc- of ze verplichte werkbeurten hebben- of ze gezamelijk zaden / mest / compost inkopen / krijgen- regels met betrekking tot bomen, struiken, kassen, tuinhuisjes en plantafstand tot perceel (bijv vaak mag je geen tuinhuis / kas plaatsen).- regels met betrekking tot spuiten- toiletgebouw / kantine ... Vragen naar type tuinder vorige eigenaar kan je altijd proberen maar hier zal je toch zelf goed moeten kijken naar de bodem, het soort onkruid en ligging (veel bomen is nadelig). Anderen kunnen dit vast wel aanvullen. Zie ook:https://www.moestuinforum.nl/volkstuinvereniging-uitzoeken-waar-moet-ik-op-letten-t4088.htmlhttps://www.moestuinforum.nl/morgen-kijken-voor-volkstuin-moestuin-t6703.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Ligging van de tuinen... qua eventueel verschil in zon-uren tussen de twee.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mongarden Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Ik heb op hun site gekeken. Hier heb ik de prijs berekening voor 100m2. : De jaarlijkse kosten bedragen :Voor contributie: € 25,-- per jaar. 25.00Voor huur : € 0,35 per vierkante meter. 35.00Het eerste jaar komen er nog de volgende bedragen bij : Waarborg : € 0,27 per vierkante meter. 27.00 Waarborg is een eenmalig bedrag dat dient om de kosten te dekken voor afvoer van goederen om de tuin weer gereedsklaar te maken. bij beëindiging van het lidmaatschap. De waarborg wordt gerestitueerd indien de tuin "zwart" wordt opgeleverd. Inschrijfgeld : € 7,50 (eenmalige kosten t.b.v. reglementen, huurcontract ) 7.50 Sleutel van het clubhuis: € 3,-- 3.00 Het eerste jaar kost het : 97.50De volgende jaren kost het: 60.00. Morgen ga ik er om 9.00 heen. Dus dan zal ik het wel zien,De dingen die hierboven staan ga ik vragen. en even een camera meenemen voor une picture. gr. Quote Groeten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mongarden Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Nou,, ik ben net terug, omdat ik een startende ben heb ik toch maar gekozen voor 60m2. dat is namelijk meer dan genoeg.hieronder staat wat ik heb gevraagt. - afstand tot water5 meter van mijn tuin staat een pomp.- Kosten water / electra / sleutels / etczit bij de prijs erin elecrtra wist ik niet maar denk het niet.- of ze verplichte werkbeurten hebbenZe hebben werkgroepen ( leden ) en elke lid is verplicht om 2x per jaar te helpen.- of ze gezamelijk zaden / mest / compost inkopen / krijgenin december kan je een lijst invullen met wat je wilt. Koeienmest kost geld en paardenmest is gratis.- regels met betrekking tot bomen, struiken, kassen, tuinhuisjes en plantafstand tot perceel (bijv vaak mag je geen tuinhuis / kas plaatsen).Ik zelf wil graag frambozen. en je mag het gewoon planten maar wel 1m afstand van gaas. en voor kassen ( grote ) moet je vergunning voor vragen. maar kleinebroeikassen mak wel.- toiletgebouw / kantine ...In het clubhuis zit dat en daar krijg je een sleutel van.was de tuin goed onderhouden de afgelopen jaren?De tuin is goed onderhouden. de vorige eigenaar is verhuist en heeft een grote tuin en daar heeft hij een moestuinbegonnen.Hoe de tuin er nu uit ziet : De tuin is nu grof Gespit ( weet niet of dat het juiste woord is ) verder zitten nog 3 planten (bloemen mooie oranje ). en nog een paar aardbeiplantjesfotocamera was ik vergeten. maar volgende week ga ik een afspraak maken en het contract ondertekenen. DUS,! ik ben nog niet van dit forum af waarschijnlijk Quote Groeten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Ooh...maar je wil ook helemaal niet van dit forum af. Kleinkt goed allemaal. Heel veel plezier en succes in je nieuwe tuin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Waar mijn interesse ook naar uit zou gaan, is waar de laatste jaren de aardappels en de kolen gestaan hebben. Je kan dan voortborduren op de door je voorganger in gang gezette vruchtwisseling. Heel veel succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mongarden Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 De vorige tuinbewaakster is verhuist dus ik kan niet vragen wat er daar heeft gestaan. er staan nog een paar aardbeienplanten. Volgende week maak ik waarschijnlijk een afspraak om het te ondertekenen,en daar heb ik zin in !, hier zal ik meteen men eerste vraag stellen : - je moet je tuin natuurlijk omspitten. en dan voeg je Mest toe, maar moet er dan nog iets anders bij? - ook las ik dat je meerdere keren per jaar moet mesten? Bedoelen ze dan dat je dan kunstmest moet toe voegen? want dan bijv. paardenmest ik doen is dan onmogelijk.omdat dan al niet meer kan gebruiken want het word niet het hele jaar geleverd. Hulp! Bedankt voor de Reacties ! Quote Groeten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 De vorige tuinbewaakster is verhuist dus ik kan niet vragen wat er daar heeft gestaan. Waarschijnlijk weten de directe buren zich heus nog wel te herinneren hoe de indeling globaal was. Lijkt mij erg belangrijk ter voorkoming van ziektes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts