Essie28 Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Hallo, Tot nu toe heb ik in mijn achtertuin kleinschalig wat groente geteeld. Dus nog weinig ervaring. Vanmiddag werden we gebeld door de volkstuinvereniging dat we naar een tuin mogen gaan kijken. Ik zou graag wat tips willen hebben waar we op moeten letten. Het is waarschijnlijk een stuk grond van 200/300 m2 met een tuinhuis erop (die moeten we kopen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Ik zou letten op: hoever je van een watervoorziening afzit voldoende zonlicht ivm evt bomen in de buurt hoe tuintje van de buren erbij ligt(onderhoud e.d.) Of er niveauverschil is ( Niet dat al het water zich bij jou verzameld) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Buurtuintjes kunnen ook belangrijk zijn. Een slecht onderhouden tuin vol onkruid in jou windrichting is nadelig. Kijk ook naar de zon-schaduw ligging van de tuin.Vraag buren op het volkstuincomplex wat zij van het tuintje vinden, dan hoor je al snel of de vorige eigenaar maar een prutser was of dat de vorige eigenaar iemand was die alles altijd spik en span bijhield (onkruid, spitten, bemesten). Voor de wisselteelt is het ook van belang om een beetje een indicatie te krijgen waar welk gewas heeft gestaan afgelopen jaar. Maar verder zijn bodem en ligging de belangrijkste zakenZie ook: volkstuinvereniging-uitzoeken-waar-moet-ik-op-letten-t4088.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Onkruid in jouw windrichting vind ik zelf weinig van belang. De wind zal es draaien ? En dan nog De wind neemt onkruid mee van verder dan de buren. Maar aanwezigheid van ( veel ? ) wortelonkruid is wel lastig en ook een teken van slechter onderhoud van een tuin. Net afhankelijk hoe jij het wil gaan aanpakken. Ik zou zeker naar de buren kijken. Het zal een dramneus zijn als ik, daar wil je echt niet dagelijks mee geconfronteerd worden. Iemand zal je de oren van de kop babbelen. pfff. Maar de bodem is het belangrijkste ja. bodemsoort ook wel. Licht. en vocht ( laag / hoog , zeker in Z Holland ) Het huisje is een verhaal apart. Het belang daarvan kan ik niet voor je inschatten. De hoofdprijs zou ik daar nooit voor willen betalen. Jouw keuze is het niet.Vraag of het leeg en schoon wordt opgeleverd ( de tuin ) , en misschien gefreesd ? Vraag of er een schouw plaats vindt ( meestal 2x per jaar ) en wat de consequenties zijn.Wordt er gespoten ? ( op sommige tuinen doen ze dat dus echt gewoon, al is het verboden ). Het zal je niet verteld worden., maar een echt spik en span en vlekkeloze tuin naast je is toch ook wel verdacht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essie28 Posted September 2, 2012 Author Share Posted September 2, 2012 Dank jullie wel! Mijn man en ik gaan het zo even rustig doorlezen voor we erheen gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suus1 Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 En? Hoe was het? Ik ben reuze benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essie28 Posted September 3, 2012 Author Share Posted September 3, 2012 Ja geweldig! Er moet veel gedaan worden maar het is echt een mooi plekje. We zijn er zo blij mee. Leuk tuinhuisje en in totaal 202 m² grond. Eindelijk mijn eigen moestuin. Was best wel een beetje een droom van mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 Wat fijn dat je de tuin hebt , ik weet nog 3 jaar terug hoe blij ik was veel plezier op je tuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenepeen Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Gefeliciteerd! Heel veel plezier met je tuin! Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts