Jorieke123 Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Ik heb kilo's groene paprika's liggen. De meeste zullen nog wel rood kleuren, maar als er helemaal geen bruinig blosje op zit, worden ze dan nog wel rood? Kent iemand een lekker inmaakrecept voor groene paprika's? Of valt er echt niets van te maken Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
phili Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 hoi,ze kleuren nog wel rood hoor en je kunt ze ook invriezen in stukjes en dan een handje door een lekkere wokschotel gooien of inmaken in azijn met andere groentes ook lekker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Of kapje eraf snijden, zaden en lijsten eruit slopen en dan heel invriezen (met kapjes).Dan kun je er gevulde paprika's mee maken.(maar dat kun je dacht ik niet wecken) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Ja alles invriezen (los/liggend)kan je zo een handje vol er uit halen .Voor de wok /goulache/soep. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Ok, maar geen chutney ofzo? Ik kan zo online ook niet echt wat vinden. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Je kunt er een zoetzure relish mee maken. Helaas heb ik geen toegang tot mijn boek..ik ga ff koekelen Edit: http://www.yummly.com/recipes/green-bell-pepper-relish Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 je zou ze kunnen grillen en dan op azijn zetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 29, 2012 Author Share Posted October 29, 2012 Ik ga eens even wat proberen! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 Roosteren/grillen en op olie (met smaak?) zetten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sansareli Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 Mijn groene paprika's vrijdag binnen op de vensterbank gelegd. En ze zijn echt wel rood aan het kleuren. Ik denk nog een week en ze zien allemaal rood. En er waren er toch ook bij die nog echt volledig groen zagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Mijn groene paprika's vrijdag binnen op de vensterbank gelegd. En ze zijn echt wel rood aan het kleuren. Ik denk nog een week en ze zien allemaal rood. En er waren er toch ook bij die nog echt volledig groen zagen.Bij een enkel nachtvorstje met daarna een verwachting dat het langere tijd niet meer vriest dek ik de planten liever even af i.p.v. groene paprika's te oogsten. Het afrijpen gaat deze tijd van het jaar weliswaar langzaam maar dat proces gaat wel nog steeds door. Groen geoogste paprika's willen binnen ook nog wel kleuren maar de smaak wordt er dan toch niet beter op. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcostuin Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 je kunt ook niet te lang wachten, want de paprika's worden na een week rimpelig en gaan rotten. ik heb er zelf ook al weg moeten gooien nadat ik ze dus ook wat wilde laten bijkleuren en toen ze eenmaal mooi egaal geel waren was de huid/schil al rimpelig en niet meer vers genoeg voor mij. misschien dat anderen andere oplossingen voor dit probleem hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Zoals ik al zei , gewoon zo lang mogelijk aan de plant laten hangen Marco . Een betere manier van bewaren zonder dat de vruchten in kwaliteit achteruit gaan bestaat er niet. Wil je ze toch afgeplukt wat langer goed kunnen bewaren wikkel er dan wat huishoudfolie omheen en leg ze op een koele plaats. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chana Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 Misschien een recept voor volgend jaar... Gril een aubergine, groene paprika en tomaat tot ze zwart blakeren. Daarna schil er af halen en pureren. Zout en peper erbij. Erg lekker broodbeleg/dipsausje. Groene paprika zijn hierin lekkerder dan rode (vind ik normaal niet). En misschien als je dit goed verhit dat je het goed in potjes kan bewaren, heb ik nog niet uitgeprobeerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 Bij mij liggen de paprika's al een maand in het groentenvak in de koelkast.Ik heb net gekeken, er liggen er 7 stuks, waarvan 1 er een beetje rimpelig wordt.Wat een verschil zeg als je ze vergelijkt met die uit de supermarkt.Die uit de supermarkt halen niet eens een week, dan worden ze al rimpelig. Groetjes Conny. P.S. welke paprikarassen vinden jullie lekker ??? Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 30, 2012 Author Share Posted November 30, 2012 Dank je Ghana, dat klinkt lekker! Er zijn er nog heel wat rood gekleurd, veel sneller dan ik had verwacht. Nu worden er wat paprika's rimpelig, die gaan dan als eerste op. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Ik bak de groene paprika's samen met een uitje mee met gehaktballen of worstjes. Doe er nog een scheut tomatenketchup bij wat peper en een bouillonblokje. Naar wens kruiden als tijm ofzo... Lekker laten pruttelen en je hebt een heerlijke saus.Is ook erg lekker met wat salade en een knapperig stuk brood erbij. Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Groene paprika's kunnen ook prima door Goulash!Smaakt erg lekker bij de zuurkool uit ons eigen vat Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Paprika zoetzuur 2 kg paprika100 gram zout1 liter azijn250 gram suiker2 laurierblaadjes20 peperkorrels4 tenen knoflook (in schijfjes) Dag 1Maak de paprika's schoon en verwijder zaadlijsten.Snij de vruchten in reepjes, bestrooi met zout en laat 24 uur staan.Dag 2Breng de azijn met de suiker, laurier, peperkorrels en knoflook aan de kook en laat dit 10 minuten zachtjes doorkoken.Maak een aantal (weck)potten schoon met soda en spoel ze na met kokend water.Laat de paprika uitlekken en doe die vervolgens in de potten. Giet de hete kruidenazijn erover zodat alles onder staat.Sluit de potten en zet ze op hun kop om af te koelen. Laat de potten minimaal een maand staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sammetje Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Ik zet groene paprika's met het steeltje in bv een borrelglaasje met water. Zorg dat alleen het steeltje het water raakt anders gaat de parika rotten. Zo blijft hij langer goed en rijot wel na. Ik doe het ook wel eens eerder zodra ik zie dat een paprika rood gaat worden aan de plant. Dan haal ik hem eraf en dan heeft de plant weer energie voor nieuwe paprika's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts