aardbeijim Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Is het nu niet voor knoflook te laat? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
sonnee Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 dit is knoflook fokhagyma, planten van eind februari tot eind april, oogsten in augustus/september
Jorieke123 Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Ja, die had in de herfst geplant moeten worden. Of toen in potjes (als je tuin niet goed water doorlaat in de winter) en dan nu uitplanten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 16 maart 2011 Auteur Geplaatst: 16 maart 2011 Knoflook kun je altijd of in het voorjaar of in het najaar telen. Die in het voorjaar wordt geen hele grote bol(ook geen losse tenen), maar wel een stuk sterker. De voorjaarsteelt moet je dan oogsten in het najaar want die kan dan niet meer tegen de vorst, zover ik weet. Even a broken clock is right twice a day
aardbeijim Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Ok,goed om te weten. Wie is er nog naar de aldi geweest? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jorieke123 Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Ja, en je kunt het loof eten. Maar echte mooie knoflookteentjes worden het niet. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
sonnee Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 ach ja, ik ga wel zien wat er af komt als ik braaf de zaaihandleiding volg , voor die 99 cent voor drie bollen kan ik me er geen buil aan vallen
jasmin Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 LIDL http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Koert Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Geplaatst: 17 maart 2011 Ja, en je kunt het loof eten. Precies en dat loof vind ik wel erg lekker , alleen daar voor plant ik er een paar in het voorjaar. Even a broken clock is right twice a day
RickT Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Bloempotten bij de Action 2,75 / 18 liter En bij de Turk, handige opbergvaatjes voor bv kalk, koemestkorrels, honden en kattenvoer etc. Rick`s Steigerhouten Meubelen
dennislp Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 hm.. 18 liter , misschien eens kijken... zouden best wel is geschikt kunnen zijn voor tomaten denk. (Wil tomaten op terras hier, dus in een emmer kan., maar mooier bakje is natuurlijk beter ) > Planten kopen? Doe het bewust!
Frans Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 (aangepast) hm.. 18 liter , misschien eens kijken... zouden best wel is geschikt kunnen zijn voor tomaten denk. (Wil tomaten op terras hier, dus in een emmer kan., maar mooier bakje is natuurlijk beter )Misschien heb je hier ook iets aan Dennis... De belgische Action heeft momenteel deze 15 liter flexibele manden in allerlei kleuren (ook groen) in de aanbieding en ze kosten maar 1,25 euro per stuk Een paar gaatjes in de bodem en je kunt ze als pot gebruiken. Ze nemen bovendien bijna geen plaats in als je ze 's winters moet opslaan want je kunt ze perfect in elkaar schuiven. Je hoeft er niet voor naar Belgie ... de nederlandse Action start zijn nieuwe reclameweek altijd een paar dagen later op maandag en heeft dan dezelfde spullen in de aanbieding als de belgische. Deze flexibele manden zullen dus vrijwel zeker ook volgende week voor een zacht prijsje bij de nederlandse Action verkrijgbaar zijn. 17 maart 2011 aangepast door Gast -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Ik vind ze ook erg handig voor onkruidruimen. Ze zijn flexibel, maar blijven gewoon open staan (als ze leeg zijn). Met een boel onkruid er in kan je de hengsels samen pakken in 1 hand, dan heb je de andere hand vrij om het onkruid bij de varkens of kippen te kunnen gooien (mocht je die hebben ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Ook heel handig Jorieke. Goeie tip.Die flexibele kuipjes kan je ook gebruiken om aardappel in te zetten. Ik zie dat vaker langskomen. Die donkere bloempotten heb ik al in huis, 2 van 18 liter en 2 van 34 liter. Nu ben ik benieuwd hoeveel planten er in zo'n groot formaat gaan. Nu zat ik zelf te denken aan worteltjes met rondom uitjes in de ene bak, en in de andere bak prei te zaaien. Maar zal het niet te groot/diep daarvoor zijn? Ik denk dat worteltjes wel de ruimte kunnen gebruiken, maar prei? Die opbergvaatjes lijken mij ook héél erg handig. Gebruikt elke Turkse winkel deze, en wat zit er van origine dan in zo'n vaatje? Good things come in small packages
jasmin Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Mooie inkopen, Rick. Hoe duur zijn die vaten bij de Turk?(gebruiken ze om tursi in te bewaren, pickles dus... ) http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
wouttie75 Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Ik gebruik die flexibele wasmanden voor het onkruid, zelfde materiaal, alleen even groter, laatst compost mee gesjouwd over de bedden, ging ook goed. toch zo'n 15 kg denk ik, dus ook sterk. Lijkt me ook voor de oogst makkelijk.Wout People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
wouttie75 Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Vandaag bij de aldi, gekocht: OreganoKerrie ??Thijm (gele)Mellisse 1,59 /stuk mooie volle pot ! People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Hihi, ik had er ook heiligenkruid gekocht. Ik kende het niet, het rook naar kerrie. Blijkt het een plant te zijn die wel geneeskrachtig is, maar giftig bij inname... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Geplaatst: 17 maart 2011 Bij de Aldi Jorieke?Is dat niet die plant die Wout heeft gekocht(kerrie?), lekker verhaal dan als ze die zo bij de eetbare kruiden zetten, hoeveel mensen zullen dat dan wel niet door hun curry gooien? Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Nee, er stond inderdaad ook een kerrieplant, en deze stond er naast. Ik knijp altijd in de blaadjes (dit waren frommeltjes) om te ruiken, en het rook er wel naar. Maar goed, wie weet staan ze al zo lang naast elkaar in die kas dat ze naar elkaar roken). Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 (aangepast) Leuke mix van zaden denk! 17 maart 2011 aangepast door Gast > Planten kopen? Doe het bewust!
jos Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Vanaf 21 maart bij de duitse Lidl roestvrij stalen schop of spade voor 9,99.Vanaf 24 maart Appel, peer,kers,pruim of perziek 1,50mtr min 2 jaar 5,99.Verschillende bessen 4 soorten voor 2,99 en aardbeien Ostara,Elsanta,Elvira of Korona 6-pack voor 2,99.
Koert Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Geplaatst: 17 maart 2011 Denk een leuke tip dat artikel! Leuke mix van zaden denk! Welk artikel? Ben je een beetje offtopic of mis ik iets? Die wortelmix is niet heel bijzonder, ik had geen enkele paarse op een dikke 200 wortels, wel wit geel oranje, maar het smaakte allemaal het zelfde. Leuk voor een keertje, dit jaar maar niet meer genomen. Even a broken clock is right twice a day
dennislp Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Sorry, ''dat'' sloeg op mijn artikel in het berichtje, beetje wazig zinnetje ja, direct aangepast. Jammer dat er geen paars tussen zit. Beter je eigen mix maken begrijp ik?Wel leuk denk zo'n mix met kleuren als je mensen langs krijgt die blijven eten ofzo, heb je wel wat speciaals! > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten