jos Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Ik heb er ook al enkele jaren een paar.Wellicht hebben ze toch een speciale verzorging nodig want tot nu toe is er een volwassen meloenpeer aangekomen.Smaken verschillen maar ik vond er echt niks aan.Dit jaar krijgen ze de laatste kans, is het weer niks dan ga ik er geen energie meer aan verspillen.
dennislp Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Meloenpeer.. waar smaakt dat naar? Combinatie van peer en meloen ofzo?? (en word het een grote plant?? hier achter hebben we in de volle zon nog een groot hek deel van gaas wat kaal is... zou er denk ik perfect kunnen staan.) > Planten kopen? Doe het bewust!
Frans Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 De smaak is inderdaad een combinatie van peer en meloen al vind ik ze meer naar meloen smaken. Het worden joekels van struiken. Aan de plant gerijpte meloenperen zijn best lekker. De aan het einde van het seizoen nog niet geheel rijpe exemplaren kun je afgeplukt nog wel laten narijpen maar de smaak stelt dan niet veel meer voor . -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Eva Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 ik ga hem wel halen...toch altijd leuk om te proberen en voor 2 euro val ik me geen bult toch?trouwens, ik wil die pioenroos ook
Frans Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 ...toch altijd leuk om te proberen en voor 2 euro val ik me geen bult toch?Dat is zo Eva . Het vreemde met meloenperen is wel dat hoewel ze uitbundig kunnen bloeien ze soms moeilijk tot vruchtvorming over gaan. Vooral vorig jaar was zo'n 'raar' jaar . Iedereen klaagde er over. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
dennislp Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Is het nou meer een struik, of kruiper?? Kan je hem door gaas leiden?? > Planten kopen? Doe het bewust!
bonnie f Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Is het nou meer een struik, of kruiper?? Kan je hem door gaas leiden??Bel even met de klantenservice.... Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Koert Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 Even a broken clock is right twice a day
jasmin Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 geleisuiker van de Aldi: 0,79 500 gram http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Eva Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 ...toch altijd leuk om te proberen en voor 2 euro val ik me geen bult toch?Dat is zo Eva . Het vreemde met meloenperen is wel dat hoewel ze uitbundig kunnen bloeien ze soms moeilijk tot vruchtvorming over gaan. Vooral vorig jaar was zo'n 'raar' jaar . Iedereen klaagde er over. oh, dat wist ik niet Frans...maar zonder vruchten is het toch nog wel een leuk struikje om te zien toch? als ik zo je foto eens bekijk lijkt het me een mooi vol struikje. en ik heb tuin zat...vorig jaar was echt een raar jaar met weinig oogst voor veel mensen. ook voor mij. maar één groente wou prima! boontjes! en laat ik daar nou net helemaal gek op zijn een geluk bij een ongeluk... @Jasmin, bedankt voor de tip, ik ga even kijken wanneer ze de geleisuiker hebben en ga lekker veel inslaan!
greetje11 Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Heb vandaag de geleisuiker al gezien bij de aldi.Mooie prijs, alleen nog niet gekocht.
greetje11 Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Gratis kindertijdschift tuin en cootje op te halen bij welkoop en boerenbond.Bon uitprinten en inleveren. http://www.buiteninspiratie.nl/wp-content/uploads/2011/04/afhaalbon-tuinencootje-1804.pdf
Berti Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 aldi had ook nog wat groentenzaden liggen voor wie nog zoekt.en de perkplantjes (afrikaantjes oa) zijn in de aanbieding per tray, leuk prijsje van een euro nogwat.
RickT Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Net bij de Aldi 1,8 kg Organische Kruidenmest [3,.95] en biologische Bladluisdoder gekocht. Rick`s Steigerhouten Meubelen
Helly Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Kijk dat zijn die aanbiedingen waar ik wat aan heb Good things come in small packages
Berti Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Net bij de Aldi 1,8 kg Organische Kruidenmest [3,.95] en biologische Bladluisdoder gekocht. dat vind ik een RARE aanbieding.kruiden kun je ook gewoon mestkorrels geven en BIOLOGISCHE bladluisdoder????? wist niet dat er biologische bladluizen waren LOLZ...bovendien, je kan toch zelf met een hogedrukspuit en sopje....groene zeep weetjewel. ook nie giftig.
jasmin Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Dan is het gebaseerd op een organisch zuur... (plus geneutraliseerde kaliumzouten) http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
hansm Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Rick heeft heel veel kruiden en dan is gewoon zo'n zak speciale korrels de moeite om te kopen, ik haal hem ook.ik bedenk me nu net is het VAN of VOOR kruidenplanten Players only love you when they're playing.
RickT Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 En je doet er jaren mee. 50 gram per m2 is het advies. [50 gram is een handje vol] Maar ik heb allemaal kleine potjes, kun je dat spul ook gewoon oplossen in water? Benecura Bladluisdoder is gebruiksklaar en is samengesteld uit volledig biologisch afbreekbare natuurlijk vetzuren. Zo is het middel toe te passen op kamerplanten en sier, groente en fruitgewassen en neemt het naast bladluizen ook andere schadelijke insecten mee. Rick`s Steigerhouten Meubelen
Helly Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Dat laatste klinkt een beetje als de 'thee' die ze hier trekken en eroverheen spuiten Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Oplossen in water zou ik niet direkt doen meestal zijn die korrels ontwikkeld om langzaam hun voeding vrijtegeven aan de plant,maar als je toch doet dan zou ik dat in veel water doen dat de dosering heel licht is of hoe je dat ook zegt. Players only love you when they're playing.
dennislp Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 ik vraag me af; is het wel zo goedkoop?Volgens mij was ik 3 euro duurder uit in het tuincentrum.. maar zat daar véél meer in aan verschillende voedingsstoffen.. en nog flink wat om ziektes tegen te gaan, wortel activator etc. > Planten kopen? Doe het bewust!
RvO Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Vanavond zag ik bij de Praxis een platte bak, ca 1m2 en ca 50 cm hoog. Geheel van doorzichtig kunststof. 50 Euro. Als 't ie een beetje degelijk is lijkt me dat niet duur.
Aanbevolen berichten