Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

makkelijk speelplekje voor kinderen in de tuin


mieke

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik was op zoek naar een leuke, makkelijke hut voor mijn kinderen. Ik wil deze in ons tuintje maken. (op onze akker )

Het volgende kwam ik tegen, erg leuk, makkelijk en goedkoop.

 

Wigwamhut:

nodig: Bamboestokken, klimplant, evt. touw.

(kan ook met oude dikke takken)

 

Zet de stokken in een rondje in de grond, met de punten naar elkaar. Bind ze eventueel vast.

Laat de klimplant er tegen aan groeien. De kinderen hebben zo een leuke plek voor zichzelf. Met een mooie clematis, of een passiebloem heb je een echte blikvanger tussen al je gewas.

Groetjes, Mieke

Stilte is het element waarin grote dingen zich verwezenlijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker een leuk idee, zat er vorig jaar al aan te denken, maar niet geprobeerd, ga dit jaar wel een poging wagen voor mijn dochtertje. Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is wat ik er neer zet, iets met bloemen lokt natuurlijk ook veel hommels en bijen!?

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik vind de bloemen zo mooi....

Nog even overwegen....

 

Iemand een idee voor een mooie klimmer zonder deze aantrekkingskracht?

Stilte is het element waarin grote dingen zich verwezenlijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben een halve dag bezig geweest, met die wigwam en dat rijshout voor de erwten

maar twas mooi weer, ben blij dat het zo goed vooruitging, ik vreesde dat ik die takken niet door dat dichte gazon ging krijgen, maar eerst met de spade een opening gemaakt, en dan spierballen gebruikt om de takken zo diep mogelijk te krijgen, ging nog redelijk

vrees er wel voor dat dat gras in de wigwam gaat kapot gaan door tekort aan zonlicht, en dat het een moderpoeltje gaat worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms ligt er bij de action goedkoop nep gras, misschien is dat een optie?

 

Gevonden! http://www.action.nl/producten/grastapijt-noppen-100x200cm/-p/favoritelistid/1

Alleen als ik dit weer zo zie, betwijfel ik of dit handig is voor buiten

Zie wel ergens iets staan dat mensen het al jaren succesvol op hun balkon gebruiken, maarja in de moestuin is dat denk ernstig anders

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joke, wat mooi!

Ik denk dat ik toch maar voor een éénjarig klimplantenmengsel ga. Of toch doperwten....Is dat handig?

Ik weet het nog niet....

Een doornloze braam, ook leuk, maar die heb ik al ergens anders.

 

Eerst maar eens paden leggen, dan kunnen we weer zien....

Stilte is het element waarin grote dingen zich verwezenlijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker mooi ding. Smaak is wat minder, maar heeft prachtig blad, is groenblijvend en doornloos. http://www.fruitbomen.net/braam/thornless-evergreen/

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...