Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Paar kuub champost de tuin op gereden. Heerlijk weer trouwens.

Geplaatst:

Ben eigenlijk alleen maar aan het opruimen; mijn moestuin i sal leeg,, nu met mijn achtertuin bezig, dingen die ik mee wil nemen aan het oppotten en dan vanaf Januari opnieuw beginnen op mijn nieuwe adres.

Ook wel weer een uitdaging, heb er wel zin in.

Geplaatst:

Zo RobO,

Ik las dat ze maar 8 dagen bloeien, dat is ook niet lang.

Maar oogst je dan daarna de bloemen of alleen de saffraan ???

Want bij andere bollen moet je het groen laten zitten tot het verdroogd is.

Heb je geen foto's van de bloemen genomen ???

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

vandaag de broeibak verplaats en klaar gemaakt voor komend seizoen.

was ffkes aan buffelen maar tis klaar, en heerlijk weer gehad.

plb27141385220304.jpg

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Hard gewerkt allen. Saffraan = leuk, wie weet ga ik dat ook doen...

Ik heb de helft van mijn dode aspergestengels geknipt en met de blote hand verkruimeld in de kruiwagen. Jet de Hulk

Verder wat karton gelegd op een plek waar ik heel veel gras in de bloei heb, en de buurman heeft er met zijn trekker een schep paardenmest op gegooid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
je plukt alleen de 3 stempels van een bloem, als ie net open gaat

de rest blijft staan en maakt hopelijk nieuwe bolletjes voor 2014

je haalt de bolletjes uit de grondna 3 jaar en plant ze weer in september

https://www.moestuinforum.nl/saffraan-kweken-t291.html

edit: fotootje voor Conny

282221385207030.jpg

En nog mooie bloemen op de koop toch.

Dat zijn dus 2 vliegen in 1 klap.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Een 20 jaar terug ook eens een aantal jaren geprobeerd, tot er een elfstedenwinter overheen ging zonder sneeuw. Weinig bloemen, niet makkelijk te vermeerderen, maar ook weinig bloemen gaf toch een leuke oogst. Paar jaar gedaan en toen er maar mee gestopt. Moet echt zo licht en zonnig mogelijk , op liefst een verhoogd bed, met zeer goed afwaterend grondje en toch voedzaam. Wél mooi ! ( maar ook zwak bij nat weer )

Geplaatst:

dank, ze staan idd in een verhoogd zanderig bedje en ik zal ze een dekentje geven als het brrrrrrr wordt

(leergeld betaald met fritellaria's die binnen twee jaar verdwenen in het veen)

Geplaatst:

vandaag weer 2 bedden winter klaar gemaakt ..

knoflookbed van net voorzien, last van of een graver of een nieuwsgierige tuinder.

2 tenen uit een rijtje weg, zag gister ook al dat er gerommeld was dus toch maar een netje.

of het helpt ? ik zie wel

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Niets , mijn rechterhand ligt in de gips omwille van een barst en stukje van mijn duim. Ik ben al 3 weken aan het wachten om weer te kunnen spitten en graven in de tuin. Woensdag mag mijn gips er hopelijk af! Duimen in de lucht .

Geplaatst:

1) De kruiwagen met tuingereedschap om het huis heen gereden naar de voortuin om te gaan klussen, knoflook klaargelegd om te planten.

2) Het begon te regenen, maar wel heb ik nog de kattenkeutels uit de voorbereide prei- en knoflookbedden verwijderd en er vliesdoek overheen gelegd tegen nog meer kattenpoep, want dat wil ik er niet bij hebben.

3) Het bleef maar regenen, dus de boel weer onverrichter zake terug gekruid.

Geplaatst:

3 zakken bladgeharkt en in de bladcompostbak geperst

rozen aangeaard en mest gegeven

bedje maisstompen omgekiept, niet omgespit (mocht niet van Marc Siepman )

1 appelboompje ten grave gedragen

help geboden bij afzagen takken dode wilg

Geplaatst:

We hadden droog weer, helaas weer geen zon.

Vanmiddag eerst een flinke lading karton naar achter gesleept..de buurman kocht een keuken bij aeki, dat levert lekker veel karton op. Samen met het worteldoek dat ik van Borsalino heb gekocht bedekt dat nu de helft van de achtermoestuin. Alle onkruid lekker uit het gezicht

Verder samen met Lie alle bladkorven vol gestopt, met alleen maar het blad van de acer..voor de rest is geloof ik geen plek meer

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Zeil over mijn toekomstige "pumpkin patch" gegooid. Staat nu vol zuring. Paard dat in de paddock ernaast staat is het nog niet helemaal eens met dat grote witte vlak op het gras.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...