Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Lekkere worst van de nieuwe buurman?

Geplaatst:

Sugar maar ik sta voor met mijn aarbeibakken

Geplaatst:
Weer wat karton gelegd, en ook meteen een rij tegels.

Karton gelegd??? Op de grond??? Met welk doel???

Geplaatst:

Vandaag voor het eerst wat in mijn moestuin gewerkt

Eén kant (die was het minst erg) geschoffeld en de prei van de vorige huurder (met toestemming) geoogst.

De foto is niet zo best, omdat ik de accu van mijn cameraatje was vergeten en het dus met het 3 MP cameraatje van mijn telefoon moest doen

2013tuin00755671357477284.jpg

Geplaatst:

@René: Karton tegen het onkruid. Omdat er toch alweer aardig wat stond, en er ook weer bij gaat komen. Hopelijk is dat na wat regen en vorst en nog meer regen lekker half-vergaan en verrijkt het de grond ook nog. Zoek hier op het forum maar eens op 'karton'. Dan heb je leesvoer genoeg!

Die foto van je telefoon is nog goed te doen hoor! Stukken beter dan die van mijn telefoon

Ik heb nog meer karton gelegd, maar nu zijn mijn tegels op, en moet ik ergens nieuwe gaan halen. Even op marktplaats neuzen of iemand nog van die lelijke dingen af moet.

Geplaatst:

Bedankt!

Weer wat wijzer geworden. Ik had er nog nooit van gehoord. Ja, wel van karton natuurlijk maar niet van het gebruik ervan tegen onkruid.

Geplaatst:

Vandaag de cavia en konijnenhokken verschoond en de inhoud op mijn al met karton bedekte gazon gekiept.

Geplaatst:

Een stukje gespit en de rabarber ( die alweer zijn rode kopjes laat zien) voorzien van bemesting.

De aardbeien stekken die in kratjes stonden verplaatst naar de koude kas.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

opgeruimd, RobO style

698011357490401.jpg

(= oude zooi naar de container, nieuwe zooi = oude zooi )

Geplaatst:

De vierkantemeterbak in elkaar gezet en op poten en daarna een klein stukje ingegraven, want hij was wat te hoog. Verder de hosta's verplant, de moestuinaarde aangevuld en opgeruimd.

Een lekker dagje zo !!

Binnenkort wil ik zomerpreien en mammoetpreien zaaien, ben benieuwd of ze gaan lukken, heb nog nooit zelf prei gezaaid

Geplaatst:

Henk is gisteren begonnen met spitten en vandaag nog één uurtje.KLEIp104085233961357493992.JPG

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
  • Auteur

Wo sterke Henkie...en nu maar hopen dat het nog even wil vriezen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Knmi geeft als langetermijn voorspelling kans op lichte nachtvorst na volgend weekend.

Vandaag mijn laatste vakantiedag en daarmee ook voorlopig een eind aan het vrije leven om lekker in de tuin bezig te kunnen.

Een appelboom die nog verlplaatst moest worden heeft vanmiddag een nieuw plekje gekregen.

appelboom-geplantw59411357500453.jpg

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:

Nog een keer naar mijn knoflooktenen gekeken, er zijn nu 24 van de 24 boven de grond

Geplaatst:

Spinazie en radijsjes gezaaid en wat rijserwten en zomerkolen voorgezaaid in trays.

Die mogen in de schuur alvast wortel schieten.

Geplaatst:

De druivelaars gesnoeid, 16 stuks.

Bakken aardbeien met Lambada en Malwina opgekuist in de serre.

Geplaatst:
  • Auteur

Mijn insectenhotel weer een beetje in orde gemaakt..de holle stokken van de verschillende planten en dennenappels lagen overal verspreid..

Omdat er nu genoeg stokken zijn heb ik van bekerplant en zonnebloem een lading nieuwe stokken geknipt, en verder heb ik er nog dakpannen aan toegevoegd...

Mijn half opgegeten tayberry en zw framboos uit de grond gehaald en in potten gezet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

goed id, moet ik ook nog doen

vandaag weer wat krachttraining met de tegels gedaan, au!

Geplaatst:

Ik kon jammer genoeg niks in de tuin doen, zat op school!

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

Vanmiddag een begin gemaakt met het reinigen van de ramen van de kas,

Deze staat inmiddels op een andere plek.

Geplaatst:

mijn tunnel voor de vierkante moestuinbak uit de kelder gehaald ivm de komende vorst toch maar over de tuinbonen zetten.

Geplaatst:

onkruis verwijdeerd en mijn man heeft een stuk gefreesd

Geplaatst:

Thuis: mussen en mezen even snel gevoerd in de regen met strooivoer, pindakaas, vetbollen. En snel weer naar binnen.

Vanmiddag vrijwilligerswerk in de natuurtuinen NME maar dan moet het wel droog worden. Dan verder met wilgen knotten en vogeltuin gewassen snoeien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.