Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

de pergola gesloopt.

het verbaast me dat deze bij de storm overeind is blijven staan, het hout was compleet verrot. de druif ondersteunde de pergola ipv andersom.

Geplaatst:

de laatste gele en groene en snijboontjes geplukt

Geplaatst:

Alle hokken schoongemaakt plannen om ze een nieuwe plek te geven gemaakt.

De plaats waar de kippen lopen geschrobt, een en ander op geruimd.

Het stuk tuin voor de kippen om gespit, wat zij zeer waar deerder want ze doken op de vrij komende insecten en wormen. Is altijd weer een leuk gezicht als je dit gaat doen, als of zij weten wat gaat komen als je met gereedschap aan kom dat de grond bewerkt.

En alvast hout droog weg gezet zodat ik morgen met de eerste bak kan beginnen.

Verhoogde bak word niet al te hoog een cm of 15 maar laat de poten boven de plank iets langer, want beval het dan kan ik ze altijd hoger maken.

Geplaatst:

Weer een strookje gespit, kwam erachter dat ik afgelopen dagen de verkeerde spa gebruikte> de buurvrouw spitte gelijk met mij en het koste haar geen moeite terwijl ik peentjes/pastinaakjes aan het zweten was en echt niet vooruit kwam. Vandaag andere spa gepakt om een strookje grasland om te ploegen en pff geen enkele moeite! Het juiste materiaal is dus erg belangrijk..

Verder wat broccoli geoogst, zieke kip verzorgd> brandnetelthee met honing, gehakt gekookt eitje met brandnetel en gedroogde vlierbesjes gegeven, ik weet nog steeds niet wat er aan schort helaas.

Weer Palinka gestookt, van de voorloop calendulatinctuur gemaakt met de laatste goudsbloempjes uit de tuin.

Wat muntsoortjes van de MTFD eindelijk op een vaste plek gezet.

Walnoten opgeslagen in jute zakken.

Geplaatst:

is een spitvorkje misschien beter?

Geplaatst:

Ja dat zou misschien een goeie zijn die heb ik geloof ik ook staan.. Nu spit ik maar 1 keer, dus alleen bij een nieuw bed, daarna " hak" ik alleen nog maar. Omdat dit mijn eerste echte moestuin is en ik best veel uit boekjes en van het forum heb, lijkt het heel wat bij mij, maar blijkbaar weet ik niet echt veel van materialen... Zo blijf ik leren! (ook dankzij mijn buuf waar ik telkens met een scheef oog naar kijk)

Geplaatst:

SDC1259064691384110533.JPG

De hele tuin van onkruid ontdaan, grond losgevorkt en voorzien van een lekkere laag oude stalmest. nu lekker rusten (misschien af en toe een preitje oogsten) en in januari zien we wel weer!

Geplaatst:

beauty!

Geplaatst:

Ziet er strak uit D_SDennis

Geplaatst:

Dank julliewel voor de reacties. Ik zal het aan mijn rug doorgeven, die heeft per slot van rekening het zware werk moeten doen.

Geplaatst:

Zo lekker in de tuin bezig geweest, 1/3 van mijn tijd op gehouden door de buurvrouw pfff

Moest het wel rustig aan doen ivm mijn rug, maar het ging, morgen ff een paar zakken grond halen dan kan ik de verhoogde bak op vullen en de knoflook poten.

Potten zijn ook geleegd en liggen klaar om schoon gemaakt te worden en dan weg zetten tot het voorjaar.

Morgen ook gelijk de bollen in de tuin gooien en waar ze terecht komen in de grond stoppen

Nu maar hopen dat de honden ze er niet uit eten doen de kippen het niet dan doen de honden het wel pfff

Geplaatst:

paardenmest gehaald bij een heel vriendelijke manegemevrouw

(die liep langs met een grote ruin en zei dat het een heel productief beest was ...heb het paard maar bedankt voor zijn gulle gaven )

compostbak 1 opgezet met mest/groen en bruin

compostbak 2 klaargezet en wat narigheid onderin gestort, grasjes met kluitjes etc

compostbak 3 leeggehaald en op de groententuin geharkt, leve de humus!

compostbak 4 omgezet in compostbak 3 met restant paardenmest

2 zakken blad achter het huis geschept en in compostbak nr 5 gegooid,de bladcompostbak

morgen even een thermometer in de bakken om te weten of ze aan de gang gaan

paden leeggeschept van moessonmodder van afgelopen week, niet aan de dahlia's en yacon toegekomen helaas...nog ff geen Vorst aub Koning Winter!

Geplaatst:

Ja het praatje met de buren hoort erbij, dat kostte mij vandaag ook de halve tuintijd. Maar sociaal bezig zijn is ook wat waard. Vandaag voor mijn huis de siertuin overhoop gegooid. Er gaat een hoop uit, om plaats te maken voor eetbaar plantgoed. Voortuin wordt dus moestuin.

In het midden stond een rek met clematis, wat heideachtig spul eromheen en drie kerstbomen. Deze gaan plaats maken voor de allerdikste prei die in 2014 in Nederland en omstreken geteeld gaat worden. Het rek komt tegen de voormuur, waar bonte klimop (stek van kamerplant) teveel onderhoud begin te vragen en met wortel en al verwijderd is/wordt

De rest van de voortuin is voor de verschillende soorten knoflook dit seizoen. Wel laat met poten ben ik, maar dat gaat alleen maar ten koste van de opbrengst. Geen probleem, kleine knof is minstens even lekker als dikke.

Kleine gewassen als herderstasje en kruiptijm zijn naar de achtertuin verhuisd vandaag. Daar wil ik meer blijvende kleine kruidachtige en meer vaste planten met bloemen vooral, want daar heb ik dagelijks het uitzicht op, en bloemen is meer genieten dan al te grote groenteplanten.

Geplaatst:

huub...

ga je 3 kerstbomen dit jaar in huis zetten?

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Verkopen of de hoofdprijs voor de dikste prei.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Mijn allerallerlaatste stukje extra moestuin gespit, ging geweldig na de regen van gisteren, het was lekker smeuïg. En nu nooit meer naar de MTFD gaan want ik kom met zoveel planten en zaadjes thuis dat ik telkens mijn moestuin moet gaan uitbreiden.

Witlofwortels in kuil gedaan en afgedekt.

Bonenstaken (fietswiel op 3 stokken) uit de tuin getrokken en weggezet voor volgend seizoen.

Heel veel labeltjes gevonden die ik in het voorjaar bij de planten had gestoken maar overgroeid waren, stukjes luxaflex, dus ik kan ze hergebruiken.

Zaadjes van Diana binnengekregen en gesorteerd..

De kitten van 4 maanden uit de appelboom van de buren gered.

half tegelpad gelegd tussen de nieuwe bedden.

Calendulatinctuur in de maak geschud en de fruitvliegjes eruit gevist en deksel erop gezet. (staat in Palinka )

broccoliroosjes geoogst een hele bos voor vanavond.

Mijn door de kippen onthoofde peperzaailingen (rawit) van de stoep naar de vensterbank verhuisd, er lijkt nog leven in te zitten.

De zieke haan voor het laatst eten gegeven in zijn bench, het gaat niet goed met hem, morgen moet hij " geholpen"

Geplaatst:

jee, piroska wat sneu van die haan en voor jou ook!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Ja, ik had hem zelf uit het ei zien komen nouja niks aan te doen.. manlief moet hem morgen maar afmaken, ik ben daar niet de beste in...

Geplaatst:

Tja kippen, zo hebben ze niets dan in eens wel en zo liggen ze dood vind er hier soms ook een en dan vraag ik mij wel eens af hoe wat waarom de dag daar voor niets aan de hand. Mij oudste kipje van tien is goed door de rui gekomen dacht dat zij het niet zou halen. Het blijf altijd sneu als er een gaat.

Sterkte een die je al van uit het ei heb heeft meestal een extra plekje...

Geplaatst:

zo hé, Mrs P. druk druk druk... maar wel leuk!

hier alleen een thermometer in de compost gestoken, 20 graden dus hij start aardig op,

ennuh wat bloemendaalse gele kool gesneden, ennuh een beetje gewied, ennuh oude mest besteld, komt morgen al, ennuh blad geveegd, ennuh zaden olijfkomkommer uit de kas vezameld, ennuh wat zooi geruuimd, ennuh,,,lees dit maar niet meer...zaadjes verstuurd naar alle vriendelijke medeforumleden, ennuh..toch doorlezen hè, had je nog zooo gewaarschuwd, ennuh...

Geplaatst:
Tja kippen, zo hebben ze niets dan in eens wel en zo liggen ze dood vind er hier soms ook een en dan vraag ik mij wel eens af hoe wat waarom de dag daar voor niets aan de hand. Mij oudste kipje van tien is goed door de rui gekomen dacht dat zij het niet zou halen. Het blijf altijd sneu als er een gaat.

Sterkte een die je al van uit het ei heb heeft meestal een extra plekje...

Tja niks aan te doen, hij is zojuist naar de kippenhemel gezonden, hij had het zo verschrikkelijk benauwd, kon nauwelijks ademen, we konden niet tot morgen wachten..auw

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.