appelvrouw Geplaatst: 31 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2013 Dank jullie, ik wist het niet, weer wat geleerd.Ik doe wel kalmer aan met het sappige groen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eveline68 Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 Mijn kippen eten gevarieerd en hun ontlasting is dan ook iedere keer anders, ook hebben kippen een blindedarm die zij bijna iedere dag legen en dit ruik uuuhhh bah bah, ziet er caramel achtig uit. Quote
Piroska Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 Hee wat leuk appelvrouw, ik was ook net bezig loopeenden te zoeken (tegen de slakken) Ik hoop ze over 2 weken in Nederland te kopen als ik daar ben. Ik hoop wel dat ze ECHT slakken eten! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
aalterse-willy Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 En zo ziet mijn kippen hok er uit, is wel voorlopig hoor, er komt een nieuw. Die deugnieten vlogen zomaar over de anderhalve meter hoge afsluiting, dat hebben ze geweten hoor, allemaal gekortwiekt.Ook een net gespannen over de uitloop. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 1 september 2013 Auteur Geplaatst: 1 september 2013 Als je een net hebt hoef je ze toch niet meer te kortwieken? of ga je ze nog ergens anders met een boven-open hek plaatsen?Mijn kippen heb ik niet gewiekt..er fladderde er ook wel eens een over het hek, maar nu met het mooie net tegen de buizerd gebeurd dat niet meer natuurlijk. Sinds twee dagen ben ik begonnen ze aan t einde van de dag een uurtje uit de ren te laten...ik geef ze in de morgen wat legmeel en lok ze `s avonds terug met graan...ze vinden het heerlijk, en op mijn woeste stuk in het tweede deel van de tuin hebben ze al heel wat slakken tussen het zevenblad weggekrabt (en opgegeten..ze leren het wel ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 1 september 2013 Geplaatst: 1 september 2013 Appelvrouw, mijn betrachting is om een ren te maken rondom het stuk land, enkele meters breed en daar de kippen in te laten om alles zowat proper te houden, kweek, slakken en zo verder. Aan de binnenkant van die ren laat ik dan een strook gras groeien, breed genoeg om gemakkelijk met de zitmaaier kort te houden en in het midden groente en aardappelen te kweken.Wat ik me afvraag is of die kippen ook het japans knoopskruid zouden onderdrukken, ik bedoel de jonge scheuten die in de lente opkomen. Daarvan heb ik nu de stengels afgehakt zodat de knollen een beetje verzwakken omdat ze de energie uit de stammen en bladeren niet meer kunnen terughalen.Het stond nu in volle bloei dus zit er veel energie in die stammen die geveld zijn.En, lukt het niet, dan ben ik toch bezig geweest ook en als de pan goede kiekens te bakken krijgt....... En lekkere eitjes........ Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 1 september 2013 Auteur Geplaatst: 1 september 2013 Wat dat Jap. knoopkruid betreft, daar heb ik geen idee van...als ze het lekker vinden eten ze misschien de opkomende punten..dat zou mooi handig zijn. Misschien beginnen het een beetje door het voer te mengen zodat ze wennen aan de (ietwat zurige) smaak?(Maar eerst uitzoeken of ze het wel kunnen eten..voor ons is het eetbaar, maar misschien is het slecht voor de kip.) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 1 september 2013 Geplaatst: 1 september 2013 @Willy, ik vrees dat je dan beter wat geiten kunt houden om de Japanse duizendknoop kort te houden, Maar ik lees mee en ben erg benieuwd of de kippen het lusten. Zo ja, dan kan ik het samen met de vogelmuur, brandnetels etc. uit de natuurtuinen waar ik werk, aan de kippen aldaar in de kinderboerderij geven. Quote
Frank vwl Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 Als ze het niet eten dan maken ze het misschien toch wel kapot, mijn kippen eten al het groen en wat ze niet lekker vinden pikken ze toch kapot en laten dan op de grond liggen Quote
Eveline68 Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 En je tuin is altijd vrij van onkruid maar ook van andere plantjes Quote
aalterse-willy Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 De bedoeling is wel dat de kippen, en later mogelijks ook ganzen, een deel van de tuin zuiver houden van onkruid.Nu liggen er miljarden zaadjes te wachten op ontkieming geloof ik dus is er werk aan de winkel voor de kippen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 2 september 2013 Auteur Geplaatst: 2 september 2013 Wel als ik de laatste dagen zie hoe mijn 8 tuinhulpjes aan de slag gaan in de aarde kan je wel rekenen op een flinke schoonmaakbeurt. Ze krabben alles omver, zelfs het zevenblad heeft moeite te blijven leven Ik hou ze angstvallig weg van de moestuin ( heb helaas geen hekwerk of gaas meer over om daar omheen te zetten) want ik denk dat ze de bietjes uit je aarde krabben De eenden wennen héél erg langzaam aan ons. Ik geef ze te eten net buiten hun hokje, en ze komen er nu uit als ik enkele meters verderop ga staan. Ze renen niet meer in paniek tegen het hek op, maar ik moet zeker niet te dichtbij komen.verder zoeken logeetje en ik allerlei kevers, torren en slakken voor ze die ze dankbaar opeten. Voor de rest krijgen ze kippeneten en keukenresten.Ik hou ze een beetje hongerig en probeer een pavlov effect te bereiken door steeds bibibibi te roepen als ze eten. De kippen komen natuurlijk bij kiepkiepkiep We noemen ze ook de Bibi`s..naar een Franse lokale naam voor eenden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 Mijn kleine ukkepuk Linn,bruin zijdehoendertje,is zomaar in haar slaap overleden.Nu heb ik er nog 2. Zou het noodzakelijk zijn om er weer 2 bij te doen? Ik weet dat een kip alleen niet leuk is voor ze,maar ze zijn nu met zn tweetjes over.Ook zo sneu. Quote
Vlinderx Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Hoi Piroska, Ik zie dat je loopeenden zoekt. Ik heb er momenteel 5 te koop! Op Marktplaats kan je meer info terugvinden onder Advertentienummer 713995628. Geldt overigens ook voor andere geïnteresseerden. Ze zijn af te halen in Veenendaal. Groetjes, Quote Don't dream your life. Live your dreams..
Piroska Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Ik zoek inderdaad nogsteeds maar helaas is Veenendaal voor mij echt niet haalbaar Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2013 Auteur Geplaatst: 12 september 2013 Ik kan het mijn buurman vragen..(ik moet nodig met lie op vakantie ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vlinderx Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Ik zoek inderdaad nogsteeds maar helaas is Veenendaal voor mij echt niet haalbaar Jammer.. Waar in de buurt zit je precies? Quote Don't dream your life. Live your dreams..
Piroska Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 In Hongarije Maar de komende 2 weken in Amsterdam. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Piroska Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Ik kan het mijn buurman vragen..(ik moet nodig met lie op vakantie ) Je komt ze hier brengen dan? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2013 Auteur Geplaatst: 12 september 2013 Lijkt me heel gezellig.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Moet je doen! (mag ook zonder eenden hoor) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2013 Auteur Geplaatst: 12 september 2013 Ik zal eens beginnen met bij buurman te informeren of hij nog eenden te koop heeft..of in het voorjaar. Mijn eendjes zijn nu 7 weken... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Het voorjaar is misschien dan iets beter als ze klein zijn, het wordt zo koud anders voor ze in de winter misschien. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Vlinderx Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Haha! Ik zou wel willen maar nee, dat zit er niet in. Jammer.. Quote Don't dream your life. Live your dreams..
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2013 Auteur Geplaatst: 13 september 2013 Kip en ik hebben wel zin in vakantie De kippen lopen steeds meer buiten, vandaag al een uur of 5. Heerlijk vinden ze het.Ik heb wel allerlei afscheidingen moeten improviseren..tot aan een douchegordijn aan toe in een kleine doorloop naar de boomgaard. Voorlopig werkt het Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.