Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dank je wel Jorieke. . Ik ga ervan uit dat het met de mannetjes eend goed komt. . En als de moedereend echt niet meer terug komt dan betalen deburen me maar een nieuwe eend. . Je weet wat dat kost. .. Wat de kippen betreffen Ik koop in het voorjaar 4 nieuwe leg kippen. . Op hun kosten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

O, wat naar zeg! Wij gebruiken bij wonden op plekken die snel vies worden, (geinfecteerd raken)bij de beesten altijd acederm spray, dat is wondenezend en dekt af zonder plakkerige laag waar weer vuiligheid aan blijft zitten. Ik ben er heel tevreden over.

Geplaatst:

Wat een róthonden! Je kunt, ná ontsmetten, ook de Aloë Vera gebruiken als de wond dicht is.....heeft de shetlander hier ook gehad. Werkt prima!

We gaan hier trouwens óók kiploos de winter in (voor t eerst in járen). Foutje met een open deurtje in combinatie met een vos.

Geplaatst:

Och Gé..wat een pech jij ook..een vos heeft geen rem..dat had dit hondje ook niet trouwens. Hoeveel kippen had je? Dan hebben wij het nog "beter"..er is nog 1 haan, twee kippen en 1 eend.

Ik ga een gepeperde rekening brengen bij de eigenaren.

Wat de eend betreft..hij is er wel erg aan toe. De boer was er vanmorgen en heeft er een hard hoofd in..als de eend het overleeft mag hij bij hem in zijn schuur als we hier vertrekken. De kip die onder de maaimachine zat heeft het ook niet goed. Ze zit nu bij de eend in de kas, maar is ook gewond. De boer zei: "als de organen niet geraakt zijn heb je kans dat ze er doorheen komen"..

Geplaatst:

godver! Pardonee le mot... vannacht heel veel kabaal van de honden, we sliepen dus vonden dat ze hun bek moesten houden. Van morgen bij de dierenronde bleek dus dat er 2 eenden te grazen zijn genomen.1 was dood, de ander zwaargewond, manlief moest haar afmaken.

De kippen waren allemaal nog intact, ik weet niet welk beest langs geweest is, een vos? We hebben nu dus geen enkele eend meer over

Vanaf nu gaan we meteen kijken als de honden blaffen.... kut roofdieren! we hebben nu dus nul eenden over

Geplaatst:

Ach wat jammer van de snebbeltjes... En Mudi en Shuba maar blaffen... dit keer was het dus géén dronken buurman aan het hek...

De snebbeltjes:

IMG306559191418676480.JPG

IMG306693381418676494.JPG

Geplaatst:

Piroska bij jou ook al!!??

Och Gé..wat een pech jij ook..een vos heeft geen rem..dat had dit hondje ook niet trouwens. Hoeveel kippen had je?

3 kippen (meer ei krijgen we niet op)

We halen na de winter nieuwe....die gekochte eieren vallen zwaar tegen

Geplaatst:

Dikke pech Piroska! Het is duidelijk dat je die beesten niet zomaar los kunt laten in de nacht( en in mijn geval dus ook niet op de dag) Het kan een vos maar ook een wilde hond..in Nederland worden in ieder geval veel meer kippen en eenden doodgebeten door honden dan door vossen..

Inderdaad Geedee, ik vind de eieren uit de commerce ook niks..er gaat niets boven een vers eitje...

Waar koop jij je kippen?

De gewonde kip was vanmorgen toch dood

De eend heeft nog steeds zijn hoofd naar beneden hangen..dat ziet er zo triest uit ..(hij zit in het gangpad van de kas) maar hij begon te blazen tegen me vanmorgen...ik hoop dat dat een goed teken is. De moedereend hebben we nergens kunnen ontdekken..het hondje heeft haar zeker niet meegenomen en ze is spierwit dus zou redelijk gemakkelijk te vinden moeten zijn..helaas geen spoor...

Geplaatst:

Wat naar allemaal Jet. De eend met het hangende koppie, heeft waarschijnlijk de nek gebroken? Blazen naar jou is een teken van angst: blijf uit mijn buurt, ik heb pijn. Kun je die niet uit zijn lijden verlossen?

En zou zo'n elektronische hoogfrequente katten/hondenverjager met sensor iets zijn bij jou daar? Weet alleen niet hoe kippen en eenden daarop reageren, of ze het horen? En of honden en vossen zich daar wel iets van aantrekken, dat weet ik ook niet.

Geplaatst:

De opdracht voor de mannen is; veel plassen in een kring rond het gebied waar de kippen het meest rond hangen. Zeker de vos heeft een bloedhekel aan de geur van mannenurine.

Geplaatst:

Inderdaad Geedee, ik vind de eieren uit de commerce ook niks..er gaat niets boven een vers eitje...

Waar koop jij je kippen?

Ik moet nog informeren want ik heb 9 jaar eigen broed gehad; ben nu van plan 4 vleeskippen te kopen in t voorjaar....dan zijn het aantal eieren te verhapstukken en in de winter mooi scharrelvlees in de vriezer

Schrikdraad houdt die buurhonden van jou trouwens wel buiten, maar het is eigenlijk belachelijk dat jij dat zou moeten plaatsen om hun honden buiten te houden....buurman zou t ook kunnen zetten om zijn honden binnen te houden....misschien een compromis sluiten?

Geplaatst:

Huub sorry de kop van de eend hangt niet op die manier.. Hij is gewoon doodmoe. . Als ik kom en hij blaast is zijn kop gewoon rechtop. Ik ben blij dat hij naar me blaast. . En teken van leven. Hij ziet er eerder uit als een gier op t moment. Ik heb hem water met honing gegeven.

Schrikdraad aan de kant van de buren heeft geen zin. Een mijn tuin is 150 meter lang..

Nasuada:

Geplaatst:
Dikke pech Piroska! Het is duidelijk dat je die beesten niet zomaar los kunt laten in de nacht( en in mijn geval dus ook niet op de dag) Het kan een vos maar ook een wilde hond..in Nederland worden in ieder geval veel meer kippen en eenden doodgebeten door honden dan door vossen..

Waar koop jij je kippen?

De gewonde kip was vanmorgen toch dood

De eend heeft nog steeds zijn hoofd naar beneden hangen..dat ziet er zo triest uit ..(hij zit in het gangpad van de kas) maar hij begon te blazen tegen me vanmorgen...ik hoop dat dat een goed teken is. De moedereend hebben we nergens kunnen ontdekken..het hondje heeft haar zeker niet meegenomen en ze is spierwit dus zou redelijk gemakkelijk te vinden moeten zijn..helaas geen spoor...

Het lastige met de eenden is dat ze zo graag in de nacht op avontuur gaan, de kippen gaan op stok maar de eenden gaan lekker aan de wandel, we vinden het dus ook niet leuk voor ze om ze dan op te sluiten tot wij eindelijk ook wakker zijn.

Vandaag bleek na telling toch ook 1 kip te zijn verdwenen echt balen zeg! Het is blijkbaar die tijd van het jaar gezien onze ervaringen deze week?

@ Erna, leuke foto van de bibi's. We balen er echt van, ze waren zo leuk! vooral die mislukte zwarte op de molshoop elke dag tegen 17 uur, en maar snateren om mais

Geplaatst:

Ja heel sneu, de bibi's hadden echt karakter... En onafscheidelijk... Hevig snetteren als die dikke zwarte weer eens minder snel de heuvel op kwam.

En mij in mn caravannetje laten schrikken door onder de caravan met veel kabaal in het water (wat toen al weer behoorlijk hoog stond) te gaan snebbelen.

Heel jammer... Al die pis van september was zeker ondertussen wel weer weggeregend?

En welke kip is er weg? Dat irritante kale piepding hopelijk?

Maar... dan is die vos ook in het nachthok gekomen? Of was er p.o. nog een eigenwijze kip buitengebleven (1 van die twee die zich altijd wat afzijdig hielden?)...

Geplaatst:

Het gaat redelijk met de eend Maurice! Ik kan niet meer bij hem komen zonder hem te verschrikken..daar ben ik best blij mee..hij heeft weer puf zich te verdedigen. Ik kan dus niet zien hoe het met die plek op zijn schouder gaat, maar ik hoop dus wel goed.

Een vraag: Hij heeft al twee bakken op met water met een klein theelepeltje honing erin..kan ik hem nog meer geven, of beter maar gewoon water, is er iemand die dat weet? Hij eet nog niet...

Geplaatst:

Dank meiden. Druivensuiker heb ik hier niet. Ik heb vanmorgen brood geweekt in water voor hem neergezet daar heeft hij zo te zien nog niet van gegeten. Maar de bak met water en honing was helemaal leeg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...