Ga naar inhoud

Nieuw in mijn moestuin en nieuw op het forum.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag alle medemoestuinforumgebruikers (leuk woord voor scrabble!).

Ik ben Tine en ik heb sinds een paar weken een moestuin op een moestuincomplex. Ik ben sinds een paar maanden gestopt met (betaald) werken en heb nu alle tijd om te gaan tuinieren. Maar... ik heb dat nog nooit gedaan, behalve wat kleine pogingen in de achtertuin.

Ik ben dus blij met dit forum, waar ik al met rooie oortjes van de spanning heb zitten lezen en likkebaardend alle foto's van oogsten heb bekeken.

Tot nu toe heb ik op de tuin alleen omgespit, zwaar werk, maar onder goedkeurende blikken van mijn tuinburen. Zie mijn bijgevoegde foto.

Deze winter ga ik gebruiken om verder te lezen, om een plan te maken voor de werkzaamheden in het voorjaar en om een schuurtje (hokje) op mijn tuin te zetten. (NB het bruine op de foto is van mijn achterburen, mijn tuin is nog helemaal leeg).

Ik heb al wel een vraag over het snoeien van de 3 appelboompjes, maar die vraag ga ik posten bij afdeling fruit.

Wel, tot het volgende bericht , Tine.

img024266441354703466.JPG

Geplaatst:

Welkom Tine!

Hier ook nog een moestuin-beginner: ik heb dit jaar mijn eerste seizoen gehad. En het is verslavend.

Jouw tuintje heeft in elk geval al mooie paadjes erin liggen, dat is handig!

Geplaatst:

Wat leuk al die reacties van medetuinders. En voor Appelvrouw: volgens mij ook mooie aarde, maar ik begrijp nu ook waar de uitdrukking "vette klei" vandaan komt. Alles blijft aan de spa of de spitvork hangen en het voelt inderdaad "vet" aan.

Geplaatst:

Dag jvdh

In mijn nieuwe moestuin staan 3 appelbomen. Die moet in binnenkort gaan snoeien, want de bomen mogen maar 2,5 meter hoog zijn en deze zijn daar dik overheen. Maar ik ben al druk aan het lezen hoe ik dat moet doen.

Groet Tine

Geplaatst:

Dag Jvdh

Je vraag over de appelbomen: ik heb geen idee. Ik heb de volkstuin gekregen met de mededeling dat die de laatste tijd wat verwaarloosd was en dat ik de 3 appelbomen moets snoeien. Dus ik ga maar snoeien en wacht dan wel af.

Tine

Geplaatst:

hoi Kortjakje,

Wat heerlijk dat je in dit seizoen je tuin hebt gekregen! Dan kun je de komende twee, drie maanden alvast wegdromen met allerlei boeken, zadengidsen en websites... Fijn ook dat ze de grond voor je hebben omgespit - zo lijkt het althans. Of heb je het zelf gedaan? Dat vind ik echt een topprestatie met die vette klei

Nog een tip voor leesvoer: www.mooiemoestuin.nl

Fantastische site van Diana Stek, met heel veel bruikbare informatie, leuk geschreven en mooie foto's.

groetjes, Christa

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...