Eva Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 op de pepers en paprika's na ben ik nog nergens mee bezig...nog even rust in de tent!
meloentje Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 prei! nadat de prei vorig jaar in september niet dikker was dan een flinke graspriet, kreeg ik de tip al in februari te zaaien in koffiebekertjes en om ze dan -als ze potlood dik zijn- met aarde en al in de tuin te planten. In mijn fotostudio heb ik een groot raam op het zuiden, dus thuis hoef ik niet meer te klooien op mijn te volle kleine vensterbank!
GWB Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Dit weekend, binnen peper en paprika's gezaaid en een vroege preisoort (Malabare).In de kas voorzichtig een rijtje radijs gezaaid, en nog wat sla.Buiten wat veldsla gezaaid. En gisteren ook lekker veldsla geoogst die ik in oktober buiten gezaaid had. Heeft de vorst prima overleefd! Was smullen.
tommy Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Afgelopen weekend gezaaid!zwitserse Reuzen(prei)Winter reuzen(prei)Lombok(peper)Scottish bonnet (peper)ArtisjokkenchicoreeSpaanse pepersPaarse puntpaprikavleestomaten( soort onbekend)korianderDit alles in propagator's op het aquarium dus lekker warm !
aalterse-willy Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Gisteren 50 P9 potjes erwten geplant, vijf per pot. Nu mogen ze rustig kiemen in de koude kas.Eergisteren de kleindochter, zes, pepers en salade laten zaaien in een kweekbakje in huis.Zo leert dat kind ook iets, wie weet heeft ze het later nog nodig ook. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Goudsbloem Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Vandaag sla, raapstelen en spinazie gezaaid in de koude bak. Binnen tuinbonen en capucijners gezet. Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste
Sarah Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Vorig weekend prei, peterselie, spitskool, tomaten, pepers, paprika en aubergine gezaaid.Dit weekend worteltjes, radijs en bloemkool. Een moestuin, kruidentuin, buitenloop varkens, Hereford koetjes, Holsteinmelkkoeien, een boerderijwinkel,... het goei leven, da's hier! http://www.vaneigenkweek.be http://www.facebook.com/vaneigenkweek
Missmass Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 (aangepast) Vandaag Tiny Tim, Tomberry en Micro Tom tomaten gezaaid in kweekkasje binnen. Ook een probeersel van rucola en mini-kropsla gezaaid. 5 februari 2013 aangepast door Gast Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Kuikhoven Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 (aangepast) Jeetje wat wordt er al veel geplant. Heb het idee dat ik wat aan de late kant ben. Vandaag maar alvast wat pepers en paprika planten. Planten jullie de sla al buiten of nog binnen? 5 februari 2013 aangepast door Gast
RobO Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 gepland en geplant vandaag knolselder, platte perterselie en eryngium (ja , weet ik ook niet hoor, een of andere sierbloem, leuk voor de echtgenotehaarbloemenvaasje)
brend Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 Ik heb zo rond 14 dagen al heel wat bakjes staan in mijn huiskamer :peper.paprika,aubergine, tomaat ,prei,dalia,aster en vandaagtuinbonen.Laat de zomer maar vroeg komen.
Missmass Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 Jeetje wat wordt er al veel geplant. Heb het idee dat ik wat aan de late kant ben. Vandaag maar alvast wat pepers en paprika planten. Planten jullie de sla al buiten of nog binnen? Haha, nee hoor, ik denk dat de meesten (ik althans zeker!) gewoon behoorlijk ongeduldig zijn en niet langer konden wachten! Ik heb zelf helaas geen koude bak of kas en ik heb buiten in potjes veldsla staan (in de hoop dat het lukt) en binnen in huis in kasje mini-kropsla en rucola. Maar ik geloof dat het wel de bedoeling is dat sla onder glas nu buiten wordt gezaaid. Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
harmony Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 Peper- en paprikazaadjes gezaaid in aarde, van Jeanne krijg ik een paar gripzakjes en ga dan nog wat volgens de denomethode laten kiemen. Ik ben nieuwsgierig naar de uitkomst, wat gaat beter? Ook heb ik wat tuinbonen in de week gezet, die kunnen als ze gekiemd zijn in potjes, dan over naar de koude kas en uiteindelijk in de moestuin.
Nynkef Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 Ik heb vandaag 2 paprikazaadjes die ik van Jeanne gekregen heb in twee potjes gezaaid, gisteren al 3 volgens de Deno-methode. Ben erg benieuwd !!!!!
harmony Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 Een klein rijtje pluksla in de koude kas gezaaid. Geen idee of dat gaat werken. Vannacht heeft het weer redelijk gevroren, gisteren was het overdag 25C in de kas. Denk dat ik er maar een tuinstoeltje in zet
HuubvG Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 Gisteren nog wat tuinbonen binnen voorgezaaid, het eerste partijtje staat er nog goed bij buiten. Verder zomerprei binnen in de binnenkweekbak, reukerwt en sierwinde alvast voorgezaaid voor decoratie langs de schutting.
Erny Geplaatst: 7 februari 2013 Auteur Geplaatst: 7 februari 2013 Na een tijdje fröbelen, vanwege de Deno-methode, staan nu een aantal moeilijke kiemers op de HD-recorder (ongeveer graad of 30). Pepers:Piment d'Espelette - True Jamaican Scotch Bonnet - Poinsettia - Purple Serrano - Paper Lantern - Rocoto Rio Hualaga - Rocoto Aji Largo - Rocoto Mixture En: Wu-Wei-Zi (die moet eerst 2-4 wk warm, dan naar de koelkast en dan weer warm en hopelijk gebeurt er dan dit jaar wel wat... vorig jaar is er nix van gekiemd, nu dus op Deno-manier proberen).
Conny Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Update van de pleegzaadjes !!! Ik heb vandaag weer eens foto's gemaakt. Dit zijn jouw zaailingen Jet. En dit zijn die van mij. Ik heb de kartonnen strookjes van eerder vervangen door houten staafjes.Die kartonnen strookjes gingen namelijk schimmelen. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
appelvrouw Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Zo te zien komt er wat Het ziet er heel nat uit, of komt dat van de foto? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Paul1985 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 In januari is voor mij moestuin seizoen 2 begonnen.Vorig jaar van alles uitgeprobeerd, sommige dingen bevielen goed, veel andere minder. Dus in januari begonnen met paprika's (26 stuks) zaaien, die ik vandaag verspeend heb.Spaanse peper (8x), vlees tomaat (6x), cherry tomaat (4x), peterselie, en tuinkers waren vandaag aan de beurt om gezaaid te worden.Dit jaar ga ik alles voorzaaien in plastic bekertjes, ideale maat en goedkoper dan de P9 potjes (zelfde hoogte). Voor de rest gaan er dit jaar nog boontjes, spinazie, aardbeien, sla en kruiden in de tuin.Het grootste gedeelte ga ik in potten kweken, goed verplaatsbaar en dus goed aan te passen aan de omstandigheden (zon, wind)
dennislp Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Nou ik ben trots op mezelf! Heb me lang genoeg kunnen inhouden, tot nu toe nog zo goed als niks gezaaid behalve 10 sla plantjes.Vanmiddag begonnen met m'n bureau opruimen en schoonmaken, plank in de kast er naast vrij maken en schoonmaken, vensterbank voor m'n bureau schoonmaken.. Verwarmd kasje op mn bureau zetten en klaar maken (lading zand en hydrokorrels er in, zand zorgt dat de warmte beter verdeeld word en de hyrokorrels houden m'n potjes schoon Wordt het geen zandbak op m'n bureau.) Ben helemaal klaar voor de lading zaailingen! Zojuist begonnen met 9 P9 potjes met 3 á 4 zaadjes per potje:- Oranje snack paprika ( 3 x 4)- Snack paprika sweet patio red (2 x 4)- Cayenne peper (2 x 3)- Onbekende hete peper (2x 4)- Sweet banana paprika (1x 3) Staan nu lekker @ 27 graden Wellicht over 1 a 2 weken nog een tweede rondje voor de zekerheid. > Planten kopen? Doe het bewust!
Conny Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 Zo te zien komt er wat Het ziet er heel nat uit, of komt dat van de foto? Daar heb je wel gelijk in Jet, ik had ze namelijk net besproeit met water.Want ik heb gemerkt dat die zaai-aarde snel uitdroogd.En het water geven doe ik altijd de eerste tijd met een spuitfles, omdat ik bang ben dat ik ze verdrink, die zaailingen. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
aalterse-willy Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 Vandaag de tomaten verspeend naar een kweekbakje met zestig potjes, de lege ruimte opgevuld met salade. Sorry voor de reflectie. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
sluipwesp Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 aalterse-willy, zie ik het goed, je belicht de tomatenplantjes ook nog?
Aanbevolen berichten