Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ga zo even een preitje zaaien..nou preitje..Grooooote prei

Herstel: ik ga pas zondag zaaien

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tomaten zaai ik pas op 1 april. Naar buiten eind mei. Voorheen eerder gezaaid en eerder naar buiten: ging eerder slechter dan beter.

Alle tomaten zijn dan uiterlijk 15 sep rijp en geoogst. Ik heb/had wel makkelijke soorten: o.a. Balkonstar en Marmande.

("buiten" is bij mij voor tomaten een ideaal plekje: balkon, op het ZZW.)

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ik zaai tomaten ook pas zo`n beetje in maart..tijd zat om ze op te kweken..anders krijg je van die rare lange dingen. De eerste tomaten heb ik vanaf eind juni. Of je moet een mooie verwarmde kas hebben..dan zou ik ook deze maand beginnen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier gaat het "serieus" tomaten zaaien ook pas in maart van start. Heb nu wel wat dwergtomaatjes gezaaid, en misschien volg ik Geedee's voorbeeld nog wel met haar dieven. Ik heb een aantal soorten waar ik slechts 2 zaadjes van heb. Als ik daar dieven van kan stekken zou dat een hoop voordelen bieden.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Misschien kan iemand vast een oud topic opzoeken : "wanneer zaaien jullie tomaten " of "Wanneer tomaten zaaien "? Daar zijn toch tig topics over.

Geplaatst:

En dit is toch echt het 2013 zaai topic.... Zal ik ff een nieuwe openen voor 2014?

Dan houden we het lekker overzichtelijk...

Morgen (ochtend en middag) is het trouwens positieve kosmos vruchtgewaszaaidag...

Geplaatst:

Deze kalender geeft alleen advies voor blad - vrucht - bloem - wortel -gewassen... En dagen dat je vooral helemaal nix moet doen.

Als je op het net wat verder zoekt kom je (vooral in het duits) ook kalenders tegen die vertellen wanneer je moet planten, je haar knippen, bemesten, etc etc...

Enne... Seizoen 2014 topic is geopend.

Geplaatst:

Ik dús aan het zoeken ..... google ..... je kent dat wel......

Blijkt dat voor het poten van vruchtbomen er wisselende dagen te zijn, verschillend per maanstand en haardracht van de poter.

Maar de enige week dat er absolúút niet mag worden gepot, is de laatste week van het jaar. Met name in Groningen en omstreken is het dan toch echt af te raden. Slagingskans nul. Tenzij hoogblond met zonnebril

Geplaatst:

Ja lekker zeg...

Maar stiekem toch nog ff gekeken wat voor dat die 28e eigenlijk was... en het was een Bloemdag. Dus met de bloesem komt het dan wel goed... nu de vruchten nog.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...