Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zojuist nog keurig binnen bladdag gezaaid:

platte peterselie

Thaise basilicum

kervel vertissimo

Mariadistel

en koriander.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Zo juist voor de eerste keer het gras gemaaid, hopelijk herstelt het deze namiddag in de zon zodat er niet teveel vorstschade aan komt.

Beetje bij beetje groeit het toch en nu stond het wel veel te lang op sommige plaatsen, oogt nu mooier.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vandaag kreeg ik een serie onbenoemde, maar reeds beproefde tomaten van de buurman-Oekraïner naast mij op het complex. Vorig jaar beviel mij die ene gekregen plant zó zeer, dat ik hem gevraagd heb weer wat planten voor mij te zaaien. ( zaad uit Rusland , ik weet niet wat het is , en hij óók niet, maar teelt ze élk jaar; man is 83 en zegt deze tomaat al 60 jaar te telen ). Zijn slungelige grote dingen, dus net opgepot en gelijk lekker diep gezet.

Ik ben dit jaar al weer voorzien met voldoende tomaten soortjes

Geplaatst:

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar deze tomaat nu Bit..ook leuk voor de tomatenverzamelaar die we hier hebben..

Geplaatst:

Zo vandaag me Tuinbonen geplant ze werden veel te groot binnen in huis.

Nu maar hopen dat ze niet kapot vriezen Maar volgens mij kunnen tuinbonen wel wat hebben kwa vorst d8 ik

Ook heb ik me uien in de grond gezet vandaag.

En me (groene)asperge planten geplant in twee rijen van 5,ze begonnen al uit te lopen in het zakje dus ik kon niet langer w8ten

En ik liep bij de aldi en kwam daar een doos tegen met vaste planten 35 stuks voor een paar euro dus die ook maar gelijk geplant dat kleed de tuin een beetje aan van de zomer.

Groeten Remco

Geplaatst:

Doperwten naast de peulen gelegd.

En in de aanstaande... bij deze dus ingewijde... nieuwe kruidenbak de Knoflookbieslook (met madeliefje), Sint Jans Ui, Oerprei, Duitse en Franse tijm geplant. Van de Mftd!

Gezaaid koude kas tuin: Oost Indische Kers.

Geplaatst:

Luk Erny.

Dat madeliefje heet wel Marquerite, want het is een Frans meizoentje . Door de weeks heet ze Paquerette..

Geplaatst:

Zag haar gelijk thuis hier toen ik de importplantjes even in het zonnetje zette, en toen ik foto wilde maken bleek opeens die camera dus stuck...

No foto... maar wel verplant. Paquerette heeft nu een nieuw oord tot haar beschikking...

Realiseerde mij namelijk... weinig madeliefjes hier... Zo mogelijk gaat zij daar verandering in brengen....

Geplaatst:

de pootaardappelen: frieslanders (vroege) en de bintjes de grond in gedaan vanmiddag,

ook: de rode plantui gezet, en een rij rode bietjes en een rijtje prei gezaaid.

Ik had broccoli planten, aardbeien planten en een rozemarijn plantje gekocht, zij staan allen in de grond nu.

Geplaatst:

Haha Conny, goed bedacht( meizoentje=pakkerd ) Nee, het woord komt van Pasen (Paque) dus gewoon een bloempje dat met Pasen gaat bloeien.

Piroska, jij gaat straks met de rijdende moestuin op weg? Maak je een foto?

Erny, dit is een sterk ras. Ik heb ze zelf in het gras ingeplant, omdat ik ze niet had. Nu staat mijn tuin er boordevol mee

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...