Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Erny

Aanbevolen berichten

2 Diamant courgette, 2 Tanja Fi en 2 Hoffmann's Johanna Komkommers

Tomaten Moneymaker en Tiny Tim verspeend

Aubergine Lange Violette verspeend

Zesjarige zoon heeft heel wat aardappels ergens aan composthoop begraven en zodoende een pad ontdekt (gestoord in winterslaap?). Beest groef zich al snel terug in.

E fructu arbor cognoscitur - aan de vruchten herkent men de boom

Link naar reactie
Delen op andere sites

rijtje uitjes gezet en een zaaiband zomerwortels. 4 bloemkolen - die eigenlijk in de kas hadden moeten bloemen, maar te laat op gang kwamen- naar buiten gezet. het is een risico, we zullen zien. Ik heb er 5 selderijplanten tussen gezet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kreukelerwten geplant. Heb ze eerst laten weken in water, toen kwamen er al uitlopertjes aan. Vandaag bij het klimrek geplant.

Ik hoop vanavond tijd te krijgen voor een binnen voorzaai ronde, maar de kids spelen vanavond met school een musical van sjakie en de chocolade fabriek.

Anders wordt het morgen. Dan ben ik lekker vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag buiten aan het zaaien geweest. Allereerst lampion plantjes gezaaid, zodat we dit najaar met de kids hiermee kunnen knutselen. Daarnaast vandaag het konijnentuintje ingezaaid. Foto's hiervan zijn te "bewonderen" op: https://picasaweb.google.com/116009282966720050472/Konijnentuintje#

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Conny ? Begrijp ik dat jouw tuin nog niet is vrijgegeven ? Om er iets te mogen doen ? Is dat niet wat erg laat ? Waar wacht wie dan op ?

Die aardappels kunnen toch best even wachten nog ? En die aardpeer ook wel trouwens. Waarom zet je die zo vlak bij elkaar ? Aardpeer word 2m hoog he ? en aardappel 50 cm, en moet zoveel mogelijk zon hebben. Die rij tegels links naast de aardappels, die mag je nog niet aanraken ofzo ?

Ik snap dat vrijgeven niet echt hoor. Lijkt me erg lastig

Hoi Bit,

Met dat vrijgeven bedoel ik, dat we daar nog niet kunnen gaan verbouwen.

Omdat die plek vrijgehouden moet worden, want daar worden de delen van de blokhut opgeslagen.

Dat zal zijn tussen eind April en eind Mei.

Dus om het nu vol te gaan zaaien lijkt me niet zo'n goed idee.

Vandaar dus.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik het zo zit op te schrijven denk ik ineens, "aardAPPEL aardPEER", ze hadden ook op het Fruitgedeelte gekund.

Je bent me een mooie Conny!

De yakon, daar is het te vroeg voor hoor..neem hem nog even mee naar huis, want hij kan zo bevriezen met een matig vorstje..tenminste het blad. Zet er anders een grote plastic fles overheen voor de zekerheid.

Ik ben het met Bit eens wb het aardfruit, maar wie weet vind je wel een nieuwe combinatie uit.

Bij de Koningskaars zit trouwens nog een vergeet-me-nietje..die heb je erbij als bonus

Zou dat echt nodig zijn, want het komt de komende 14 dagen niet onder de 3 graden celsius.

Al het toch nodig is haal ik hem morgen weer naar huis.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezaaid in de vers opgehoogde bak, uurtje voor de regen begon te vallen:

Radijs Östergruss - Raapjes Purple Milan - Radijs Zeeuwse Gele Zeempjes - Snijbiet Groene Witribbige - Komatsuna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m'n '100e' aubergines verspeend... Ze kwamen maar niet op dacht ik en zette ik weer andere zaadjes in dezelfde grond waardoor ik nu met veel te veel aubergines zit... Nou ja, betere veel dan te weinig

Pepers en knolselderij verspeend.

Verder Knolselderij, selderij en venkel gezaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het laatste courgette plantje verplant vanuit de propegator naar pot, hij zag er een beetje sneu uit, maar bij mij krijgt alles een eerlijke kans! Als hij het haalt, wordt het mijn "lievelingetje".

525317_453132498104930_1324705675_n.jpg

Deze groeide op de kop en werd opnieuw ingegraven. Heeft dus heel hard moeten werken.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag Thijm,cosmos,witte,zwarte en paarse stokrozen gezaaid. Bonen staan in de week,ik wil grote plantjes kunnen planten vanwege alle duiven hier in de tuin.

Vanaf het weekend de courgettes, en pattisson.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...