Piroska Geplaatst: 7 april 2013 Share Geplaatst: 7 april 2013 OK ik dacht zelf ook aan een stuk of 3. Leuk die koffiebonen! Leuke site ook http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berry Geplaatst: 7 april 2013 Share Geplaatst: 7 april 2013 Ja, want anders kan het zijn dat de aardappels niet zo groot worden. Dank je! http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 7 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 7 april 2013 Gezaaid volle grond: Raapstelen, Meiraap, Rucola, Radijs Mix, Bosui Barletta, Radijs Yskegel.Uitgegraven en verplaatst naar nieuwe kruidenbak: Marokkaanse Munt, Chocolade Munt, Marjoraan, soortje bieslook. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gemma Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 Gepoot in volle grond; aardappel ( 4 soorten ), uien ( 3 soorten ) en knoflook opnieuw.Gezaaid in mijn mooie verhoogde 1x1m bakken; raapsteel, spinazie, radijs amethist, spiazie red cardinal, stengel ui en rode bos ui.Ook de aardpeer en rosevall aardappeltjes in tonnen gepoot. ( experimentje )Nog 4 bakken tegaan met zaaien, gaat leuk! http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Missmass Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 Alwéér groter gezet: de courgette planten (witte patissons). En hier meteen van geleerd dat ik ze volgend jaar toch echt niet voor half april mag gaan voorzaaien binnen! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 Dat had ik me ook voorgenomen Missmass, nadat vorig jaar mijn courgettes idd veel te groot werden en ik moest wachten met uitplanten. Zo gezegd, zo gedaan. Pas vandaag gezaaid... maar mijn tomaatjes zijn nu alweer te groot, dus ook die volgend jaar later Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sansareli Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 samen met dochter 36 radijzen, 3 soorten snijsla en 62 peultjes gezaaid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kenbeimer Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 Vandaag een aardbeienplantje verspeend en een gestorven paprikaplantje vervangen. (Ook verspeend) Tot slot Rozewormkruid verspeend. Ook rozewormkruid bijgezaaid. (Opkomst in propegator was minimaal) Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bubbels Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 Vandaag witte kegelradijsjes, rucola en maïs gezaaid. Denk dat ik zo ook courgettes voorzaai. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 In mijn eigen stukje bij de NME: delphinium, juffertje in 't groen, salie, phacelia, dille, goudsbloem, boekweit, gele mosterd, koriander, blauwe lupine, korenbloem, bladrammenas, malva, serradelle, zonnebloem, borage, papaver, zegekruid, wilde geranium, ridderspoor (=delphinium ja). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
renze Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 gekocht bij de plaatselijke kweker 5 sla, 5 andijvie, 4 spitskool en 4 bloemkool geplantgezaaid sla, rode krulsla en peulen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 8 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 8 april 2013 Achter het huis gezaaid:In langwerpige bloembak: Rode Kropsla Wonder der 4 Jaargetijden - Gele Kropsla - Groene Ysbergsla - AspergeslaIn potten: Pluksla Mix - Romeinse Sla Gepoot: Taro knol in pot. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 O, sla zaaien, wat een goed idee Ern, dat ga ik morgen doen op een enkele rij..dat kan nu toch het zijn bladdagen. Verder heb ik vandaag vooral gezaaid in enveloppen..Cinese 5 Color We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roosmarij Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 4 aardappels gepoot in tuinmand (van de jumbo, dus niks spectaculairs, gewoon voor de fun)twee van de voorgezaaide peulen in een grote pot, wachtend op de rest die nog moet uitkomen - 1 van de drie opgekomen peultjes is helemaal slap gaan hangen, maar is niet te nat, niet te droog....drie zaden van de vijgenbladpompoen voorgezaaid Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Conny Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 Ik heb vandaag thuis voorgezaait: Physalis (Lampionplant), Ipomoea (Klimmende Winde) Lichtblauw, Ipomoea (Klimmende Winde) Paars, Delphinum (Ridderspoor), Delphinium (Ridderspoor) White King en Rode Bloemen Mix.In de kas staan de overlevers van het koppensnel gedrag van onze katten, 1 Wilde Akelei, 2 Korenbloemen, het restant Knolflook / Uienplanten.Op de tuin heb ik de Yakon van Jet ,nog in zijn potje in de grond gestopt, want ik heb nog niet zo'n idee waar ik zo'n giant ga planten.De Koningskaars van Jet staat nu zonder pot in de volle grond.Verder heb ik een rijtje met om en om 7 Aardappels en 7 Aardperen gepoot.Ik hoop dat ik genoeg afstand tussen ze gehouden heb, 30 cm. tussen Aardappel en Aardpeer.En ze zitten ongeveer 20 cm. of meer diep, nou we zien wel wat er van komt. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 Aardpeer en aardappel om en om? Daar heb ik nog nooit van gehoord Conny, waar heb je dat idee vandaan? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 Ik stop met zaaien tot na de verhuizing zondag, ik kan niets meer meenemen in potjes vrees ik. Ik heb voor de zekerheid mijn zaden ook vast ingepakt zodat ik niet stiekem toch nog wat in potjes stop Vandaag wel mijn op de MFD gekregen rabarber in een grotere emmer gezet, tjonge wat doet hij het goed, hier was hij wel aan toe! nog een weekje en dan krijgt hij een prachtplek in de tuin. Met dank aan Helen (toch?) http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Inez Geplaatst: 9 april 2013 Share Geplaatst: 9 april 2013 Vandaag gekregen zaden van de snackpaprika en de Tinkerbell gezaaid En ben nu tomatenzaadjes aan het drogen (probeersel) Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Conny Geplaatst: 9 april 2013 Share Geplaatst: 9 april 2013 Ze moesten nu eenmaal de grond in.En aangezien het moestuin gedeelte op de tuin nog niet is vrijgegeven om te gaan verbouwen moest ik toch wat.De aardperen had ik al bedacht om te gebruiken als een natuurlijk scherm tussen de buurvrouw en ons.Toen had ik de aardappels nog over, dus dacht ik, ik zet ze gewoon om en om.Nu ik het zo zit op te schrijven denk ik ineens, "aardAPPEL aardPEER", ze hadden ook op het Fruitgedeelte gekund.Maar nee dan zie ik straks, als ze het gaan doen, de boompjes en, struikjes en bloemen niet meer.Hier staat het Aardfruit redelijk in het gelid ( De foto is genomen met het statiefje Piroska ). En voor jouw Jet:De Koningskaars.De Yakon op zijn tijdelijke plaats.Ik zit te dubben om hem hier te zetten.Bij die linker Conifeer, zou dat kunnen denk je ??? Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 9 april 2013 Share Geplaatst: 9 april 2013 @ Conny ? Begrijp ik dat jouw tuin nog niet is vrijgegeven ? Om er iets te mogen doen ? Is dat niet wat erg laat ? Waar wacht wie dan op ? Die aardappels kunnen toch best even wachten nog ? En die aardpeer ook wel trouwens. Waarom zet je die zo vlak bij elkaar ? Aardpeer word 2m hoog he ? en aardappel 50 cm, en moet zoveel mogelijk zon hebben. Die rij tegels links naast de aardappels, die mag je nog niet aanraken ofzo ?Ik snap dat vrijgeven niet echt hoor. Lijkt me erg lastig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berry Geplaatst: 9 april 2013 Share Geplaatst: 9 april 2013 Gister nog tuinbonen in een speciekuip gepropt Nooit gedacht dat ik die dingen nog eens zou zaaien maar heb een paar lekkere recepten gevonden, dus hoop dat dat de ommekeer is! http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 9 april 2013 Share Geplaatst: 9 april 2013 Vandaag is massa-dag, gezien de rest vd week volgepland is met saaie gelegenheden. Ik ga vandaag alles zaaien wat er volgens de kalender te zaaien valt en alles uitplanten dat uit te planten valt. Druk dagje, niet vergeten de naambordjes mee te nemen. Eindelijk lente Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 9 april 2013 Share Geplaatst: 9 april 2013 Gister nog tuinbonen in een speciekuip gepropt Nooit gedacht dat ik die dingen nog eens zou zaaien maar heb een paar lekkere recepten gevonden, dus hoop dat dat de ommekeer is!Wij zijn er onlangs achter gekomen dat tuinbonen een hele goede organische meststof rijk aan stikstof is, dus als wij onze tuinbonen niet eten werken wij het onder in de tuin! Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar op een volkstuin is dat een mooi alternatief mocht je die nog zoeken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 9 april 2013 Share Geplaatst: 9 april 2013 Nu ik het zo zit op te schrijven denk ik ineens, "aardAPPEL aardPEER", ze hadden ook op het Fruitgedeelte gekund. Je bent me een mooie Conny! De yakon, daar is het te vroeg voor hoor..neem hem nog even mee naar huis, want hij kan zo bevriezen met een matig vorstje..tenminste het blad. Zet er anders een grote plastic fles overheen voor de zekerheid.Ik ben het met Bit eens wb het aardfruit, maar wie weet vind je wel een nieuwe combinatie uit. Bij de Koningskaars zit trouwens nog een vergeet-me-nietje..die heb je erbij als bonus We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Missmass Geplaatst: 9 april 2013 Share Geplaatst: 9 april 2013 Probeersel tegen beter weten in: te vroeg binnen gezaaide Baby Boo pompoen buiten in de volle grond onder glas gezet... Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten