greetje Geplaatst: 11 april 2013 Share Geplaatst: 11 april 2013 eindelijk ook ik aan het zaaien gegaan: mosterd-en tuinkers, anijs, koriander, dille, salie, citroenmelisse, heemsten de roma-2ling verpot kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 11 april 2013 Share Geplaatst: 11 april 2013 ik heb 9 kleine tomaten plantjes in grotere potten gezet, in cocopeat. Ze waren al een week niet echt gegroeid in de zaai/stekgrond, ik hoop dat ze nu verder groeien Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 11 april 2013 Share Geplaatst: 11 april 2013 Eryngium campestre en nu maar eens kijken of deze vergeten groente ook lekker is. En of deze slechts voor de sier of paddenstoelen is indien niet lekker van smaak. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berry Geplaatst: 11 april 2013 Share Geplaatst: 11 april 2013 Vandaag in de warme propagator:snackpaprika's Mini Belle rood en oranjegele puntpaprika'saubergine's 3e zaai (de aubergines willen niet echt, heb nog maar 3 zielige plantjes, 2e zaai begint te ontkiemen...traaaaaaaag)pepers  in de koude kas afgedekt:stamslabonensnijbonen http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berry Geplaatst: 11 april 2013 Share Geplaatst: 11 april 2013 Enne aardappels gepoot: maris piper, schijnt een lekkere frietaardappel te zijn.Vorige week zag ik deze bij de Boerenbond.Ook Koopmans blauwe gepoot.En pootaardappels opgehaald bij Jeanne, erg aardig dat ik deze kreeg van haar. Nog ff uit laten lopen en dan kunnen ze ook worden gepoot. Dat wordt aardappels eten dit jaar! En daarbij erg druk met flink snoeien en hakselen van coniferen.Een rij oude beukenhaag eruit gehaald. En nu nog veel opruimen... http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 11 april 2013 Share Geplaatst: 11 april 2013 hoi,succes er mee, hier komen ze al boven,jammer dat je geen tijd had om een bakkie te doen.maar die liepen wel het beste uit van allemaal. en bedankt voor je cadeautje heel lief. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Theepot Geplaatst: 11 april 2013 Share Geplaatst: 11 april 2013 Ik heb gezaaid buiten: spinazie bloomsdale long standing. Binnen: stamsnijbonen, broccoli, witte kool langendijk. (Zijn 4 kolen die het niet gehaald hebben. Moeten dus over.) Romanesco, augurken, crysal Lemon komkommer. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zonnetje Geplaatst: 12 april 2013 Share Geplaatst: 12 april 2013 Witte kool gezaaid en rode kool . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Pelgrim Geplaatst: 12 april 2013 Share Geplaatst: 12 april 2013 Vorige week wat kolen (bloem, rode, witte, spruit etc) gezaaid met mijn jongste dochter. Ook alvast wat snijbonen en ander grut.De kolen stonden van de week al 'hoog'... oftewel ik denk te weinig licht. Gisteren heb ik de langste zaailingen overgezet in een bedrolbox en buiten gezet. Binnen is geen plaats die ik mag gebruiken behalve een tochtige vensterbank in de bijkeuken. Daar is denk ik te weinig licht...Van het weekend met de dochters wil ik de spinazie de grond in hebben! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 12 april 2013 Share Geplaatst: 12 april 2013 Vandaag maar wat sla, pluksla, majoraan en snijbiet gezaaid (buiten) nou maar hopen dat ik niet te vroeg ben.Binnen heb ik ook maar wat sla neergezet voor het geval dat.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kenbeimer Geplaatst: 12 april 2013 Share Geplaatst: 12 april 2013 Wow, wat een priegelwerk! Baron von Solemacher bosaardbeitjes verspeend en ik geloof dat ik er 1, 2 of 3 verpest heb. Â Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Knarfvries Geplaatst: 12 april 2013 Share Geplaatst: 12 april 2013 in de Kas vlees/cocktail/tros tomaten geplant, groene/gele Paprika geplant, 3x komkommer plant in de kas voor gezaaid Snijboon buitenaankomend weekend de frieslanders erin en late (naam kwijt) Spitskool kroten(platronde)Uien Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 12 april 2013 Share Geplaatst: 12 april 2013 Ken, dat is een beetje te vroeg hoor voor verspenen. Normaal gesproken moet een zaailing stevig zijn en al eigen blaadjes hebben... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kenbeimer Geplaatst: 12 april 2013 Share Geplaatst: 12 april 2013 Klopt. Ik heb gewoon heel slordig gezaaid en sommigen zitten heel dicht op elkaar, terwijl anderen op een heel ongelukkig plekje zaten. Ik heb vorige week een plantje verspeend en deze heeft het prima gered, dus ik neem aan dat ze het wel redden. Voor deze "six pack" heb ik een koper. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-sanne Geplaatst: 12 april 2013 Share Geplaatst: 12 april 2013 9 Chinese 5 color pepers Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zonnetje Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 verschillende kruiden . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-sanne Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 15 Boterbonen gezaaid Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Yola Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 Gisteren jonge plantjes andijvie, spruiten, en kolen naar buiten gedaan, daarna snel naar binnen om weckpotten te pakken om die er bovenop te zetten, kom ik terug, alle plantjes weg, en 3 heel tevreden ganzen, 1 is er zelfs voor van haar nest gekomen, baal als een stekker, maar ja, eigen schuld, had het hekje dicht moeten doen.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sansareli Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 Met koolsoorten moet soms snel zijn of de vogels zijn ermee weg. ooit ook mijn rug nog niet gedraaid of de duiven aten ze al op. Ik had nog zaad van ijsbergsla en krulsla die niet goed meer opkwam en die heb ik net opgezaaid. Als er nog iets opkomt, heb ik er toch nog wat aangehad.En voor de zekerheid nog 10 zaadjes van kropsla in zaaigrond gestoken. Als ik nu straks 100 ijsbergsla en 100 krulsla heb, dan weet ik wat eten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eelzuhtjuh Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 Courgettes, meloenen, komkommers, pompoenen en sierkalebassen gezaaid https://eelzuhtjuh.blogspot.com/Â Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 peultjes gezaaid,doperwten plantjes buiten gezet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 Heb net de tomaten uitgeplant in de nieuwe serre, er staan al bijna bloemetjes in.  Heb tegelijk de koorden vastgemaakt, gedaan is gedaan en nu kan ik de tomaten opbinden indien nodig, anders gewoon indraaien.Mensen toch dat is vroeg vind ik zelf ook. Als dat maar goed komt? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 Netjes!Hoeveel werk je verzet en hoe strak het resultaat is Hoe warm is het overdag in je kas?En ehh, wel grappig: Klein kasje IN een grotere kas? > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 Dennislp, dat lijkt wel raar ja, maar er staan paprika's en pepers in dat kleine kasje en daarvoor is het ook elektrisch verwarmd en dat hoeft niet voor de hele kas.Ik durf van alles te proberen en als het dan lukt zoveel te beter maar als het tegenvalt dan is het ook zo, daar treur ik dan niet om hoor.Voor volgend jaar denk ik me een verwarmde propagator aan te schaffen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berry Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 Prachtige kas Willy, het ziet er allemaal netjes uit, je bent mooi vroeg met de tomaten. http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten