Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb zonet de broedbolletjes van de moeslook in de grond gestopt (is het zaaien of poten?). Ze staan voor een raam in een koude kamer van ons huis (denk zo'n 15 graden). Is dat goed of moet ik ze gewoon buiten zetten?

Geplaatst:

hier zojuist sla en ramanesco gezaaid in zo'n bak met kap zeg maar een ontkiemings bak ofzo.

Ach jullie zullen vast wel weten wat ik bedoel

Heb nu staan:

een niet pittige peper die al aan het ontkiemen is (ben benieuwd hoe die smaakt)

rozemarijn die al langzaam opkomt

paprika die zo te zien al aan het ontkiemen is

Geplaatst:

Wat een verhaal dat Deno gebeuren Eva, klinkt goed !!! Als ik een grotere tuin gehad zou hebben zou ik het ideaal vinden, nu heb ik ruimte genoeg d.m.v. 2 kleine klaptafeltjes die redelijk dichtbij de radiator en het raam in de voorkamer staan. Ik zaai voornamelijk in perspotjes.

Ik heb de paprikapotjes nu op de vensterbank gezet, boven de radiator, misschien dat dat beetje extra warmte helpt

Geplaatst:

Gisteren ook een 25-tal paprikazaadjes in de potjes gezaaid. Vorige week 4 pepers gezaaid, maar die laten nog op zich wachten. Geduld hebben

Geplaatst:

hier heb ik eergisteren gezaait,

11 tal roma tomaat,

9 paprika,

9 rode peper,

18 MME Jeannette peper,

18 Jalapeno peper,

12 cherrytomaat.

stevia.

en heb een bak staan voor gele oesterzwammen.

Geplaatst:

Ik heb gister:

Cayennepeper

Habanero peper

Paprika

Bloemkool

Broccoli

Spitskool

Aubergine

Rucola

Gezaaid.

Ik vind het heel moeilijk om te temperatuur goed te houden...

Er staan bakken op zolder, op de slaapkamer en in de woonkamer mar echt constant is dat niet (buiten de woonkamer) omdat alles bij het raam staat.

Komt het allemaal heel nauw buiten de paprika's en pepers, die staan op de verwarming...

Geplaatst:

Ik heb vanmiddag tijm, oregano, rozemarijn, koriander, lavendel, mexican sour gherkin, gele kerstomaat, rode kerstomaat, vleestomaat, peterselie, citroenbasilicum en romeinse minisla gezaaid. Van elke soort heb ik maar weinig gezaaid, omdat ik misschien wat te vroeg ben. Als het niet lukt ga ik later voor de tweede ronde.

Geplaatst:
Ik heb vorige week aubergine gezaaid (nu al opgekomen)

Eergister zaaide ik:

Rode paprika

punt paprika

gele hongaarse almapaprika (appelpaprika)

knolserderie

bosuitjes

Vandaag:

rode peper

madame chanet uh..jeanette

Kan de knolselderie echt al gezaaid? Op het zakje staat vanaf maart....?

Anders kan ik 'm ook alvast zaaien

Bosuitjes ga ik ook voor het eerst zaaien er staat op het zakje dat ze in de volle grond moeten... Zijn, ze toch makkelijk te verspenen of hoe doe jij dat?

Geplaatst:

Ik heb vandaag, als test, 4 van de reeds opgekomen peultjesplantjes overgezet naar de koude bak, die nu volop in het zonnetje staat. De andere 4 heb ik overgezet in een groter potje en die staan nog in de kamer.

Ik ga dit weekend ook uien en bospeentjes zaaien, binnen.

Geplaatst:

Ik heb vandaag 2 kweekbakjes bij de Lidl gekocht. 1 met bos aardbeitjes en 1 met Marmande tomatenzaadjes. Dus die zal ik straks even in het kweekbakje zaaien

Geplaatst:

Heb ook rozemarijn gekocht maar heb nog 5 zaadjes die zijn uitgekomen van afgelopen keer dus eerst even afwachten wat dat doet

Hoe heb je deze gezaaid bij welk tempratuur en in het donker? En hoe lang duurde het voordat ze boven kwamen? Die van mij willen namelijk nog niet echt lukken

Geplaatst:

ik had zo'n bakje van de intratuin gekocht

bakje met aarde (of eigenlijk niet echt aarde) en zaad waar je deksel op deed.

Ik had het in die gestopt en beetje nat gemaakt en deksel erop.

En toen wachten geblazen denk dat het 2 weken heeft geduurd ofzo maar van al die zaadjes zijn er dus maar 5 opgekomen.

Ze staan nu in potgrond op de verwarming maar zonder deksel... Misschien dat het daar mis gaat maar ik weet het dus niet.

Zag zojuist op het zakje een hele tegenstrijdig advies:

voorop staat heel het jaar door te kunnen zaaien

achterop staat maart-april....

Heb besloten om de origano dan toch nog even te wachten

Geplaatst:

Lekker om weer eens een paar uur buiten bezig te zijn

onder andere gedaan:

- Aardbei bakken schoongemaakt

- Aardbei stekjes even allemaal weer keurig neer gezet en de potjes afgeborsteld enzo, waarschijnlijk deze week verpotten.

- Nog wat bloembollen, vooral hyacinten, in potjes gedaan.

- Paar kruiden gescheurd

- Aarde gehaald bij Intratuin

- Meerdere plantjes met luis even behandeld

En toen was het donker

Geplaatst:

Vorige week dinsdag alle pepers gezaaid, nog niets te zien.... we wachten af staan nu op het zuiden met een thermomatje rond de 26 grdn !

vrijdag de bosui, sjalot, rode ui gezaaid. Naar de koele slaapkamer op het zuiden.

Vandaag boven in koele slaapkamer op het zuiden gezaaid: savooie - spits - bloem-kool, mosterdblad en gele pluksla

Volgende week in de kas de spinazie, raapsteeltjes, rucola en toch maar wat veldsla proberen.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

gister gezaaid, verschillende soorten paprika en pepers.

Geplaatst:

@ Wouttie, ik kan me wel iets bij een thermomatje voorstellen, maar hoe werkt het precies? En ik neem aan dat je een verwarmde kas hebt dat je er al kunt zaaien?

Groetjes, Monique

Geplaatst:

matje90931359905056.jpg

verwarmingsmatje voor onder mijn zaaibakje, zie ook vroeg pepers/paprika's zaaien of niet. Gekocht bij een bekende electronica webshop

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Kan de knolselderie echt al gezaaid? Op het zakje staat vanaf maart....?

Anders kan ik 'm ook alvast zaaien

Bosuitjes ga ik ook voor het eerst zaaien er staat op het zakje dat ze in de volle grond moeten... Zijn, ze toch makkelijk te verspenen of hoe doe jij dat?

Op mijn zakje staat februari (Hongaarse zaadjes) Ik weet dat ze er eindeloos overdoen dus ik vond eind januari wel de moeite waard om te proberen, ik weet dus niet of dat goed gaat. Eind februari zaai ik de 2e reeks (voorkiemen op papier, is een lichtkiemer)

De bosui ben ik aan het kiemen op papier (ik wist niet hoe oud het zaaigoed was, normaal zaai ik meteen in een bak) ze gaan daarna in potgrond in een ruime plastic bak met zijn allen waar ze mogen groeien tot april. Ik zit lastig omdat ik in april ga emigreren vandaar tot april, ik kan voor die tijd niets buiten of in de koude kas zaaien, dus moet het wel in huis en dan vervoeren. Ik deed dit tot nog toe elk jaar zo, ik had dan een flinke kluwen bosui die ik voorzichtig uitelkaar trok en dan in de tuin zette voor het laatste stukje. heel vroeg verspenen is niet te doen met die sprietjes, je moet echt even wachten tot het wat dikker wordt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...