Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo! zei de beginneling.


Lonaa

Aanbevolen berichten

Hallo dus!

 

Sinds afgelopen zomer bezit ik mijn eigen huisje, met tuin!

Al jaren wil ik ontzettend graag een moestuintje en heb besloten dat deze er komt, dit jaar.

 

Tuin bedraagt ongeveer 35m2 en bestaat nu uit een lange border langs de schutting a 0,50 m breed over de gehele diepte, een terras van zo'n 6 m2, een tuinpad van iets meer dan een meter breed en verder veel gras.

 

De tuin ligt op het zuiden, en krijgt dus veel zon!

 

Mijn plan van aanpak:

De border ga ik helemaal beplanten, en ik wil in het gras, naast het terras in ieder geval 2 vakken maken waar ook in geplant kan worden. Verder her en der nog wat potten en dan moet ik een heel eind kunnen komen!

 

Op dit moment ben ik nog volop aan het plannen. Wat ga ik er in zetten? Kan dat? Wat heb ik nodig? enz. enz.

 

Ik hoop hier een boel te leren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Loona,

Welkom op het forum. Ik ben er zeker van dat je hier heel wat gaat bijleren.

Als je maar een vrij beperkte plaats hebt voor je moestuin, kan je best kiezen voor groenten die er geen half seizoen of langer over doen om geoogst te worden.

Allerlei slasoorten komen zeker in aanmerking ook al omdat die niet zo heel veel eisen stellen aan de grond. Struikboontjes zijn ook heel gemakkelijk voor een beginneling en ook wat lage erwtjes of peultjes vormen een makkelijke teelt. Het hangt er ook wel wat van af wat je graag eet.

Pepers, paprika's en lage struiktomaatjes kan je goed in een pot telen, zeker op een zonnig terras.

Maar er zijn natuurlijk nog genoeg andere mogelijkheden, dat zal je hier overal wel kunnen lezen.

Nog veel succes alvast met je tuinplannen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het kaartje is het zandgrond.

 

Ik weet heel zeker dat het geen klei is/veel klei bevat, jaren op kleigrond gewoond en mijn water stroomt echt beter weg.

 

Grond is mooi donker en los. Vochtige grond kan ik een rolletje van maken, maar valt uit elkaar als ik het oppak.

Mijn gok is dan, ook als ik naar de omgeving hier kijk, zand en leem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Loona !!! Leuk je hier ook te zien

 

Aankomend seizoen wordt ook mijn eerste moestuinseizoen, ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat groeien! !!

 

Dag Nynke.

 

Hier net zo. En nu volop aan het plannen. En kijken hoe het allemaal zo efficient en goedkoop mogelijk kan. Ik mag wel graag plannen, maar ik denk dat je dat wel weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...