Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ik ben nieuw hier


Memuska

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag iedereen!

 

Ik ben net nieuw hier op het forum en het leek me dus netjes om mezelf even voor te stellen.

 

Mijn naam is Carolien, ik ben 28 lentes jong (;-)) en ik woon in Lille, België (ongeveer 20 km van Antwerpen, om jullie te kunnen oriënteren). Ik heb het idee opgevat om met een eigen moestuin(tje) te beginnen, maar wat hulp lijkt me hierbij niet overbodig. Via mijn vriend Google kwam ik hier terecht, en na wat gelezen te hebben leek het mij hier wel een gezellige boel waar ik veel kan bijleren. Ik hoop dus dat moestuin-nitwits hier ook welkom zijn

 

Wij bezitten een nogal uit de kluiten gewassen folieserre, een overblijfsel van de vorige eigenaars van ons huis. Voor wij hier woonden was hier namelijk een aardbeienkwekerij gevestigd. De glazen kassen hebben we allemaal afgebroken, maar er stond ook nog een plastic folieserre en die is blijven staan. Mijn vriend gebruikt deze als loods (hij is zelfstandige in de aanleg van gazon en sportvelden en heeft dus belachelijk veel machines) en een deel gebruik ik zelf ook om hooi en stro op te slaan voor mijn paarden. Een stuk is nog vrij en zou ik dus gaan gebruiken! Om jullie een beetje een idee te geven dus

 

Ikzelf ben trouwens ook zelfstandige: ik hou mij bezig met vertalingen, freelance writing, copywriting, proofreading en (taal)opleidingen. Daarnaast heb ik een kleine zoo bestaande uit 3 paarden, een hond, 2 katten (één zelf grootgebracht en één die hier is komen wonen nadat ie werd achtergelaten door de eigenaars!) en 3 kanaries Mijn grootste hobby is dan ook paardrijden & alle geneugten daaromtrent. Daarnaast doe ik aan fitness en hardlopen.

 

Zo, nu weten jullie een beetje meer over mij! Als jullie nog vragen hebben... ik bijt (meestal) niet hoor!

 

Groetjes

Carolien

~Pour faire un jardin, il faut un morceau de terre et l'éternité...~ (G. Clément)

Link naar reactie
Delen op andere sites

*stopt met slechte vlaamse imitatie*

 

Ik vond 'm anders best goed hoor

Of moet ik zeggen "nou, ik vond 'm hardstikke goed?" (heb een tijdlang een NL collega gehad, dat leverde bizarre conversaties op soms!!!)

 

Ik ben een beetje aan het rondkijken wat "makkelijk" is om mee te beginnen! En wat ik zelf graag lust uiteraard

Tot dusver reikt mijn "ervaring" zover als wortelen (voor de paarden), bieten (idem dito) en basilicum (voor mezelf). Zéér beperkt dus!

 

Wat raden jullie aan om mee te starten? As in: wat kan ik niet verknoeien

~Pour faire un jardin, il faut un morceau de terre et l'éternité...~ (G. Clément)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Carolien, het is een aardig druk bestaan bij jou thuis als ik het allemaal zo lees. Lijkt mij dat je veel ontspanning gaat krijgen van moestuinieren (wat ik overal hoor en lees). Ik ga dit jaar ook voor het eerst moestuinieren dus ik ben net zo op de hoogte als jij

Veel succes met de tips van hier en veel plezier op dit forum!

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum Carolien.

Drukke bezigheden zie ik op je intro.

Afschakelen tussen de plantjes is dan een goede optie.

Als ik zo'n grote serre had wist ik het wel, heerlijk veel plaats om tig soorten tomaten,paprika's,pepers en prachtige ge-ente komkommers te zetten.

Uiteraard ook wat aardbeien, doordragers in de kas, liefst op plukhoogte in een goot of zo, dan kun je tot laat in het najaar genieten.

De rest is natuurlijk afhankelijk van smaak en wens.

En ter afsluiting, geweldig dat dialect rond Antwerpen, zoals mijn zwager (Zeeuws-Vlaanderen op de grens met Belgie) alleen al zegt: ze speulen met men voeten"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Carolien!

 

Gewoon proberen te telen wat je leuk vindt, zolang het niet te veel 'exoten' zijn komt het wel goed. En natuurlijk zal er wel eens iets niet opkomen maar bij ervaren tuinders gaat ook niet alles perfect . En hopelijk kunnen wij je tips / raad geven over bepaalde groente.

 

Rabarber is trouwens ook leuk om te hebben in je tuin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...