Geplaatst: 17 juli 202517 Jul Hier vanmorgen een boel heisa in de tuin, kippen en eenden allemaal ook van streek en Joep op zijn sokken naar buiten om te zien wat er aan de hand was. Bleek er een roofvogel (sperwer?) in onze kleine kas te zijn gevlogen, achter een tortel aan! De tortel kwam alweer naar buiten vliegen, en Joep is nog om de kas heen gelopen om de roofvogel de goede kant op te sturen want het beest was nog wat beduusd van waar ie nu ineens in was gevlogen dan. Er liggen nu overal veertjes, en toch ook wel een dikke klodder bloed op het pad. Maar er is nog geen takje geknakt, geen ruit gebarsten, wat dan ook! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 juli 202519 Jul Ik word helemaal gek van de halsbandparkieten. Ze hebben zich permanent hier gevestigd vrees ik….
Geplaatst: 22 juli 202522 Jul Skeletje van een mus. Ben het schedeltje aan het schoonmaken. Onder onze zonnepanelen zitten mussennesten. Mogelijk door de hitte daar overleden, en tijdens een flinke regenbui met nest en al naar beneden gekomen. Het ding was in ieder geval erg droog, dus vond ik het verleidelijk eens te gaan kijken hoe eea eruitziet.
Geplaatst: 24 juli 202524 Jul Ik weet niet welke vogel erbij hoorde. Volgens Google lens werd een ransuil -niet dus- en erna een pauw. Ook een dikke nee [emoji38]Maar vond het intens zonde van zoveel mooie kleurrijke veren wat ooit een bijzonder vogeltje was….
Geplaatst: 24 juli 202524 Jul Ja, gaai. De wit-bonte veren komen van de kop. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 28 juli 202528 Jul Ze zijn niet zo bijzonder, maar ik blijf ze grappig vinden, die vogels in jacquet met hun zwarte kuitbroekjes.Het zijn volgens mij goede slakkenvangers. 28 juli 202528 Jul aangepast door Rookie
Geplaatst: 5 augustus 20255 Aug Kwaliteit van de foto's is niet geweldig (telelens en dan nog gecropt) maar vanmorgen zaten er in het grasveld aan de voorkant twee spechten op zoek naar waarschijnlijk mieren.Een groene specht en een grote bonte, beide juvenielen.De bonte specht zat later nog een tijdje in de pruikenboom bij de buurvrouw. 5 augustus 20255 Aug aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 augustus 20257 Aug Wat bijzonder de twee verschillende spechten zo dicht bij elkaar. Mooi hoor en de groene is als jonge vogel een echte blikvanger! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 augustus 20257 Aug 29 minuten geleden, appelvrouw zei:Wat bijzonder de twee verschillende spechten zo dicht bij elkaarDat vond ik dus ook 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 augustus 20257 Aug Ik vond de foto’s van de spechten zo goed gemaakt: eerst synchroon pikkend in het gras, daarna gelijktijdig omhoog kijkend 😃. Vredig zonder problemen naast elkaar.
Geplaatst: 20 augustus 202520 Aug Ik had een minder kleurrijke vijgendief in gedachten. Rode kardinaal in mijn tuin die dol is op vijgen… tis dat het een mooie vogel is. Zat bovenop de schrikuil 😆😆😆 werkt heeeeel goed. Dat is duidelijk.
Geplaatst: 20 augustus 202520 Aug Hier zat net een Vlaamse gaai in de appelboom van de buren. Lekker van de appels te eten.
Geplaatst: 20 augustus 202520 Aug Wat een prachtig vogel @Mellie . Ik begrijp dat het een ontsnapt exemplaar is. Uitzonderlijk dat je die zo in je tuin treft. Hij heeft bij jou in ieder geval goed te eten 😁.
Geplaatst: 20 augustus 202520 Aug Watvoor vogel is dit? Kun je dit via de app achterhalen? Ik lees het later: rode kardinaal. Wat bijzonder! 20 augustus 202520 Aug aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 20 augustus 202520 Aug 10 uren geleden, Mellie zei:Rode kardinaal in mijn tuin die dol is op vijgenEen Cardinal!! Helemaal uit St. Louis😎hopelijk voor je fruit is niet het hele honkbalteam meegekomen😉 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 augustus 202520 Aug Hoorde vanmiddag een specht, was bang dat ie op mn huis aan t hakken was, maar nee.....er zat een stelletje uitgebreid in beeld in 1 van mn bomen. Uiteraard vlogen ze weg zodra ik bij t raam stond met mn telefoon 😞
Geplaatst: 23 augustus 202523 Aug Ohhhhh een kardinaaltje. Die hadden we vroeger thuis. ❤️ (in een kooi dus, gekocht in de dierenwinkel, ik woonde nooit ergens anders dan in NL).Heb je idee waar hij/zij ontsnapt is Mellie? A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 26 augustus 202526 Aug Zojuist zat de Vlaamse Gaai weer in de appelboom van de buren van een appel te eten.
Geplaatst: 28 augustus 202528 Aug De vogels hebben dorst en behoefte zich te badderen om misschien stof en plaag gedierte van zich af te halen. Ik zie ze steeds vaker vanuit het keukenraam bij een tafeltje waar ik planten heb staan in een schotels die ik smorgens vul met water voor de plant. Ze wurmen zich tussen de pot en de rand van de schotel in het laagje water. Ik doe nu maar vaker water in de schotels en vul een badje van aardewerk. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.