Geplaatst: 25 mei 201312 j Ja sandra het is inderdaad een winterkoninkje...ik heb ff de geluiden beluisterd op utube en van die rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrollende geluidjes maken ze hier ook dus...mysterie opgelost! tnx en nee geen zwaluwen die kwamen vandaag wél door de open kamerdeur met zn 2en naar binnen gevlogen...malle beesten!!
Geplaatst: 25 mei 201312 j gaat het wel goed met jou geedee?????????krijg het idee dat jij ze aardig ziet vliegen........of niet dan? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 26 mei 201312 j Het mezennestje is uitgevlogen vandaag. Het duurde de hele dag, en een van de kleintjes is door de valk meegenomen. Maar ik geloof dat ze er nu allemaal uit zijn. Verslag staat op het blog, zie link onderaan...: We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 mei 201312 j De Gaaien hebben de pinda's bijna op... nu zat deze wat beter in beeld...Heeft mij wel in de smiezen... maar ging daarna gewoon door met pinda's pikken.
Geplaatst: 29 mei 201312 j Jullie keken elkaar aan ,wie gaat er weg?? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 29 mei 201312 j pinda's en vetbollen kun je nu beter weghalen, voor de mezen tenminste want als die ouden dat aan de jongen geven gaan die kleintjes geheid dood, omdat hun darmstelsel er nog niet op ingesteld is
Geplaatst: 29 mei 201312 j (en die vlaamse gaai gaat maar een dagje naar de chinees als hij wil eten !!
Geplaatst: 29 mei 201312 j Morgen hebben ze hem wel leeg hoor, ze zaten er een uur geleden nog gezellig met z'n twee te snacken... Maar wel goeie waarschuwing, wist ik niet. De meesjes zitten er de laatste week trouwens uit zichzelf niet meer aan.
Geplaatst: 29 mei 201312 j Eergisteren nog twee van de zes baby's en een ouder in het nest en veel katten om het huis. Gisteren een vrije dag gevraagd en gekregen om de laatste uitvliegers te redden van de katten. 'S morgens zaten er twee katten in mijn tuin. Na het wegjagen fladderde een meesje onder de schutting door, waar er minstens drie op de loer lagen. Het laatste meesje wilde ik hoe dan ook sparen, maar ik weet niet of het al toe was aan de eerste vlieglessen. Het heeft de hele dag gedaan over omhoog te vliegen in plaats van omlaag: Daarna vloog het weg, ik weet het niet. Gisteravond hoorde ik wel het gepiep van 'een' kleine mees uit de boom van een buur, dus ik neem maar aan dat het 'mijn' vogeltje was. Doet me denken aan het verhaal van de vlinder en de spin. Nou ja, ik vind katten en jonge vogels leuk, maar niet samen in mijn tuin. Vandaag kwam het bestelde schrikdraadapparaat voor katten aan, een dag te laat... hopelijk gaat het toch werken, volgend jaar nieuwe kansen.
Geplaatst: 30 mei 201312 j Auteur Hier op het balkon is het ook alweer even een drukte van jewelste.Aan de muur bij de buurvrouw hangt een nestkastje waar een pimpelmezen paar in zit met jongen.Op het balkon staat een voederhuisje met netjes met pinda's er aan.Maar pa en ma pimpelmees vliegen af en aan met insecten.Ik heb trouwens gelezen en/of gehoord dat het helemaal niet zo erg is om mezenbollen of pindanetjes op het balkon te hebben.De mezen geven het niet aan hun jongen, maar eten er zelf van als er te weinig insecten zijn voor hunzelf en de jongen.Daardoor kunnen ze de insecten aan hun jongen geven en hoeven ze ze zelf niet te eten.Aan het raam hangt een voederkrans met netjes.Het voederhuisje en de voederkrans worden druk bezocht door eksters, vlaamse gaaien, kauwtjes en dikke spekduiven.En als het mooi weer is staat de deur open en dan hoor je de mezen kwetteren joh.Maar de 3 katten van ons doen ze helemaal niets, terwijl ze er makkelijk bij kunnen gaan kijken als ze zouden willen.En staat namelijk een tussenscherm tussen onze balkons en de buurvrouw heeft het nestkastje ongeveer 30 cm erboven gehangen.De katten gaan naar buiten om zich even lekker uit te rekken, even wat te drinken en gaan dan weer naar binnen om hun eigen plekje op te zoeken. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 30 mei 201312 j Wat Conny schrijft over de bollen voor de vogels heb ik ook gelezen..tegenwoordig mag je het geven, de vogels zijn zelf slim genoeg om ander voedsel aan hun jongen te geven.Mooie en leuke foto`s Huub! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 juni 201312 j Bij de buren is een nest koolmezen uitgevlogen, en die zitten nu gezellig in onze boom! “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
Geplaatst: 18 november 201312 j hier is het alweer druk:valt niet mee om snel foto's te maken met de camera, maar reken maar dat ik ervan geniet.......... Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 18 november 201312 j Hier een grote diversiteit aan vogels; RoodborstjeMerelsSpreeuwenPimpelmeesKoolmeesWinterkoninkjeBuizerdHoutduifTortelduivenVlaamsegaaiEksterKauwtjesRoekenWipstaartjesBoomkleverGroenlingVinkjesMussen Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 18 november 201312 j ik ben ook begonnen met vogeltjes voeren in de voortuin. expres niet in de achtertuin omdat dat straks het domein wordt van onze katten. wat sneu om daar vogeltjes naar toe te lokken.In de voortuin staat een metalen voerpaal waar diverse dingen aan gehangen kunnen worden en die hopelijk buurkat-proof is. jammer genoeg begon dat ding na de eerste regenbui al te roesten dus volgend jaar opzoek naar wat anders. de eerste paar dagen veel vogeltjes gezien. vooral mussen en kool-/pimpelmezen. de laatste dagen zie ik helaas geen vogeltjes meer bij het voer zitten...of zou dat komen door onze nieuwe huistijger?
Geplaatst: 22 november 201312 j heb in de tuin koolmeesjes en pimpelmeesjes, maar er zit 1 bij met afwijkende koptekening is dit een andere mees of....?...?ze genieten trouwens erg van dat mueslimengsel edit: het is dus gewoon een pimpelmees Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 23 november 201312 j "gewoon "is bij mij net zo mooi als exotisch hoor Greetje !Ik zag vanmorgen een roodborstje (voor het eerst sinds tijden)Op de oranje container zitten. Hij zal wel gedacht hebben :"dan val ik minder op "ton sur ton noemen de Fransozen dat
Geplaatst: 23 november 201312 j haha ik bedoelde met gewoon dat het geen aparte soort pimpelmees is hier 'mijn' roodborstje die de baas spelt in mijn tuin! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 23 november 201312 j Net gespot: een grote bonte specht recht voor het keukenraam en een groene specht tussen de schaapjes in de wei naast het huis. Helaas waren ze te vlug voor mijn telefooncameraatje... Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 23 november 201312 j Hier komt de bonte specht 4x perdag bij de pinda'sDe bonte specht komt hier niet voor.Het roodborstje vliegt aldoor bij mij te scharrelen in de tuin op 1-1/2 mtrVan de week was ik bezig in de kas en hij ook niet bang. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 24 november 201312 j Hier wonen vooral veel duiven en meeuwen en wat dat betreft ben ik blij dat ze niet bij ons op bezoek komen vanwege onze katten, bij de buren schijten ze namelijk de hele bende onder (veel mensen werken zelfs met hele netten!). Maar toch jammer dat ik daardoor ook niet van andere vogeltjes kan genieten!
Geplaatst: 25 november 201312 j De vogels trekken zich niets aan van mijn kat (en de buurkatten). Er zit hier een brutale ekster, een familie vlaamse gaaien, een koppel houtduiven en een koppel tortels, twee stellen merels waarvan de heren altijd ruzie maken, een grote familie mussen, een gezin koolmezen en een gezin pimpelmezen, winterkoninkjes, echtpaar roodborst en een groepje vinken. Verder krijgen we zo nu en dan een specht en een boomklever op bezoek.
Geplaatst: 25 november 201312 j Wij hebben bestv eel groen op het eiland, woon zelf tussen twee parken in en een derde park lig iets verder, de vogels vliegen af en aan.Sinds ze hier een grote boom weg gehaald hebben missen we ook de spechten, je ziet ze wel eens over vliegen maar niet meer in de tuinen, ik zie ze wel zodra ik de straat uit loop met de honden richting de dijk.Verder wilde duiven, tortelduiven, houtduiven, kokmeeuwen, zilvermeeuwen, kaauwtjes, kraaien, eksters, vlaamse gaaien, koolmees, pimpelmees, staartmees, roodborstje, goudhaantjes, boomkruipers, putters groenlingen, mussen spreeuwen, merels, reigers aten de vissen op, en gewoon wachtend op de heg om hun slag te slaan, maar de vijver er uit gehaald is nu moestuin gedeelte. Maar ze blijven komen. En de winterkoning nog niet gezien. De heggemus heb ik al een aantal jaren niet meer hier in de achtertuin gezien.En dan niet te vergeten de roofvogels pffff je hoor aan de kippen of er een over vlieg, meestal een sperwer of buizerd.
Geplaatst: 26 november 201312 j Hier zie ik voornamelijk duiven.Zo nu en dan een verdwaalde pimpelmees of koolmees.Op het dak van onze schuur huppelt zo nu en dan een roodborstje of musje. Jammer is dat de meeste buren hebben gekozen voor een betontuin...hierdoor komen er maar weinig vogels bij ons.Deze winter eens volop gaan strooien met wintervoer en zelf wat vetbollen/vetpakketjes maken voor onze gevederde vriendjes...in de hoop dat ze ons in het voorjaar weer komen verblijden met hun gezang.
Geplaatst: 26 november 201312 j Hier elke dag een paartje duifjes en een paar mussen. En mijn eigen kippetjes natuurlijk
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.