Geplaatst: 29 november 20241 j Vanmorgen even de voederplekken voor de vogels aangevuld. En nu weer volop vogels te zien. Oa mussen, merels, koolmezen, pimpelmezen, een Vlaamse Gaai, eksters en duiven.
Geplaatst: 5 december 20241 j Heel veel merels die heel brutaal belachelijk dichtbij komen en ook in hangpotten zitten te wroeten. Normaal zitten daar alleen koolmeesjes aan om de kokosmatten kaal te plukken voor hun nestjes.
Geplaatst: 6 december 20241 j Ze trekken er ook altijd veel uit die merels..rukken zo je plantje eruit als ze het uitkomt om die ene worm te pakken. Hier is een lichte strijd ontstaan tussen de eekhoorn en de vogels om de pindakaas..het is niet eens zo goed voor de eekhoorn, maar waarschuwingsborden ophangen heeft geen zin dus er moet iets anders op verzonnen worden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 december 20241 j Gisteren vond hubby dit uiltje langs de weg, maar in het veld. We hebben hem voorzichtig ingepakt en naar de dierenambulance gebracht. Hij gaf helemaal geen sjoege meer, dus we zagen het somber in. Ze vonden hem wel erg vermagerd en hebben hem in een mooie schone bench met stro gelegd. Ik werd vanochtend opgebeld en hij gaf nog tekenen van leven! Hij wordt overgebracht naar de vogelopvang, waar ze hem gaan proberen op de pootjes te krijgen. We gaan maar duimen, het is een beeldschoon beestje... Mocht hij het niet gaan redden, dan krijgen we hem terug en we gaan ermee naar een taxidermist en laten hem mooi opzetten. We vinden hem te mooi om zomaar te begraven...
Geplaatst: 11 december 20241 j 29 minutes ago, Rookie said: We vinden hem te mooi om zomaar te begraven... Wat een mooi beestje, hoop dat die t redt!
Geplaatst: 11 december 20241 j Oooo wat verschrikkelijk sneu! Ik hoop heel erg dat hij het redt…. Snik.
Geplaatst: 11 december 20241 j Wat een prachtig uiltje @Rookie 😍! En wat fijn dat jullie ervoor gezorgd hebben dat hij in goede handen is! Misschien ben je al een volger, maar ieder voorjaar kun je bij Beleef de lente van de Vogelbescherming diverse nestjes volgen via de webcam, vaak ook van uilen. Dit jaar waren er kerkuilen, bosuilen, steenuiltjes en oehoes. Enorm fascinerend en bijzonder! Ik hoop dat jullie uiltje het haalt 🤞.
Geplaatst: 11 december 20241 j Ohhhh wat bijzonder Rookie, dat je zomaar een uil vond. Jeetje zeg, ik ben er van onder de indruk. Wat fijn dat het al beter gaat met uil. Wat fijn dat de dierenambulance je op de hoogte van de toestand van de patiënt. Erg fijn in dit geval dat de AVG niet voor dieren geldt A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 12 december 20241 j Duimen voor het uiltje! Hier wat foto’s van gewone meesjes..wel lekker in de buurt van het raam op ongeveer 2,5/3 meter dus genieten! En het roodborstje komt ook steeds kijken wat er nog op de grond valt..zo ook de vinken en de merels We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 december 20241 j Zo leuk, die kleine vogeltjes. Vooral roodborstjes... We zien ze hier bijna niet, we hebben dan ook best veel roofvogels in de buurt, maar we gaan de voederhuisjes maar weer eens neerzetten, misschien durven ze dat wel aan.
Geplaatst: 13 december 20241 j Hoe is het met het uiltje @Rookie ? A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 14 december 20241 j Ik werd gistermiddag gebeld door Faunavisie, waar hij heen is gebracht. Helaas, hij heeft het niet gered. 😪 Hij had een gebroken heupje en bovenbeentje en op zich kunnen ze daar nog wel van herstellen, maar een relatief grote botsplinter heeft zijn buikvlies doorboord. En dat gaf de doorslag. De eigenaar van Faunavisie is ook preparateur en hij wilde ons uiltje wel voor ons opzetten. Er lopen wat mensen stage en het was voor hen een mooi leermoment. Omdat we zo betrokken waren en er zoveel moeite voor hebben gedaan, wilde hij het voor ons wel voor een zacht prijsje doen, zo lief! En er is ook een wachtlijst van een jaar, maar hij wilde er wel gelijk aan beginnen. Over een paar dagen kunnen we hem ophalen. We zullen ook maar een mooie donatie doen dan. https://faunavisie.nl/ Ik ben wel benieuwd, hoe het er daar uit ziet en wat ze allemaal doen.
Geplaatst: 14 december 20241 j Jammer dat het uiltje het niet gered heeft. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 december 20241 j We hebben strooivoer gekocht en gestrooid en nu hebben we heeeeeeeel veel mussen 😆
Geplaatst: 14 december 20241 j Als je dat volhoud die gaan bij jou blijven, hier zit ik ook al een paar jaar met een kolonie mussen die hier vooral in de avond verzamelen, de grap is die hebben ondertussen ook geleerd om aan mezenbollen te hangen. ik hing ze zo dat ze bereikbaar waren van onderliggende takjes. maar nu zie ik dat ze dat al niet nodig meer hebben, met strooivoer ben ik voorzichtig hier, enkel op een voederplank, omwille van mijn eigen en veel buurtkatten. 14 december 20241 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 14 december 20241 j Er zaten er al heel veel, vorige winters veel gevoerd. We wilden dit jaar eigenlijk niet voeren vanwege muizen en ratten, maar nu zijn we toch weer gezwicht. Het is zo leuk om te zien! Er wordt ook weer meer gebadderd in het vogelbad. Ze wonen volgens mij allemaal in de hedera heg van de buren, die is een meter of 20 lang en erg gezellig.
Geplaatst: 14 december 20241 j Vooral blijven doen @Arja, mussen populatie ging hard achteruit laatste jaren . Die hedera heg of elke besloten helpt zeker.
Geplaatst: 14 december 20241 j Och wat jammer van het uiltje Rookie. Mooi zo veel betrokken mensen bij jullie uil. Ik ben heel benieuwd wanneer je je uil in huis hebt. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 14 december 20241 j 12 uren geleden, Rookie zei: hij wilde ons uiltje wel voor ons opzetten Ik hoop dat je het uiltje hier laat zien als hij bij jullie thuis is. Hier veel vogels dagelijks bij de voederplaats. Vandaag ook weer een paartje (best grote) watervogels. Ik denk dat het meerkoeten zijn, maar twijfel omdat ze gestippeld waren. Volgende keer proberen snel een foto te maken, misschien dat jullie uitsluitsel kunnen geven.
Geplaatst: 14 december 20241 j 6 hours ago, redzebra said: hedera heg Ik vind het een spuuglelijk ding, maar hij is niet van mij, en het is iig groen Er leeft zo ontzettend veel in aan vogels en insecten en spinnen. De late bloei is ook geweldig voor de insecten. En meestal wordt er niet gesnoeid als de vogelnesten vol kleintjes zitten, al wil dat ook welneens vergeten worden.
Geplaatst: 15 december 20241 j Mussen. Sinds vorig jaar veel minder. In januari 2022 nog veel: Nu, dec 2024, veel minder. Een stuk of twintig. Daar moet wat aan gedaan, in ieder geval geprobeerd. Drie stuks netkastjes met elk drie kamers aangeschaft, deze: Onbehandeld grenen, met een keurig zinken (of verzinkt?) dak. Eerst nog even 2x 3x beitsen, en dan -begin-, uiterlijk half januari- ophangen. Op hoop van zegen. Eenden. Bij de lokale eendenkooi heb ik een broedkorf gehaald. Die ga ik in de brede sloot bij mij achter zetten. Hopelijk wordt dit het resultaat: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 23 december 20241 j We hebben zojuist ons kerkuiltje opgehaald. Voorlopig staat hij op een kast, maar we gaan een mooier plekje voor hem maken. 23 december 20241 j aangepast door Rookie
Geplaatst: 23 december 20241 j Wat prachtig @Rookie! En wat snel. Kan me voorstellen dat je blij bent met jullie uiltje 😍.
Geplaatst: 23 december 20241 j Beetje dubbel eigenlijk... We zijn er blij mee, dat hij zo mooi is gebleven, maar we hadden ook graag gezien, dat hij het overleefd had. Maar hij krijgt een mooi plaatsje, en zo blijft hij toch een beetje leven. We vinden zijn kleur zo mooi, de meeste kerkuiltjes zijn veel witter. 23 december 20241 j aangepast door Rookie
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.