Ga naar inhoud

Gezocht: suggesties voor bijzondere of aparte groente

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aardpeer is niet meer echt onbekend, maar ik vind t fantastisch! Peterseliewortel... Ook zo lekker!

Witte aardbeitjes?

Als je een kas hebt? Kiwano's weinig aan qua smaak... Maar wel een blikvanger!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Bijzonder is voor iedereen misschien iets anders. Ik weet niet of je pastinaak, rammenas, snijbiet en roze bieten bijzonder vind..ik zou niet meer zonder kunnen. Je hebt ook heel veel exotische pompoenen met gekke vormen en heerlijke smaak. Ronde courgettes? Roodlof? Groene Asperges? Blauwe aardappels of tomaten? Gele radijzen? Paarse paprika? Rattestaartjes?

De laatste is nieuw voor mij dit jaar, en zo ga ik ook knolkapucien, yakon en oca telen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De paarse koolrabi en paarse boerenkool waren een succes!

Ook de regenboog snijbiet...

Paarse sperziebonen zijn ook lekker.

Hyacinthbonen erg mooi maar smaken wat bitter...

014-(4)34231359570312.JPG00383361345576786.JPG012-(10)21201359570517.JPG02741661359570561.JPG

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

andesknollen! daar ben ik een groot fan van....

erg leuk en bijzonder.

zoals:

Crosne,

Yacon,

oca

Knolkapucien

Mashua

apios

Mauka

wat ik verder erg leuke soorten vind:

Bospinda

zoete aardappel

taro knol

aardaker

aardamandel

aardkastanje

armeluis ginseng

Eetbare passiebloemvrucht

groene en/of blauwe mais

Mais aardbeimais (erg lekkere en bijna velletjesloze popcorn!)

Quinoa

sudangras

siergerst (wel eetbaar!)

Amarant Hopi red dye (als spinazie én als meel)

eetbare melde soorten (als spinazie)

paarse kiwi

Chrysantho (eetbaare chrysant)

je kunt ook nog altijd voor de vergeten groenten gaan...

zoals:

aardpeer

pastinaak

schorseneer

peterseliewortel

Zeemelde

zeekool

Lepelblad echt, zee

mierikswortel

eeuwig moes

molsla

teunisbloem

of de bijzondere looksoorten, óók heel erg leuk!

oerprei

berglook

slangenlook

moeslook

siberische moeslook

Egyptische ui

Sint Jans-ui

Grove rode bieslook

Welsh onion planten

knoflookbieslook

daslook

kraailook

de meeste van deze soorten heb ik al en zo niet...dan wil ik ze dit jaar hebben!

• 3 weeks later...
Geplaatst:

haha die gele biet, dat is wel apart idd. Aardpeer heb ik vorig jaar geprobeerd. Niet echt heel succesvol (geen oogst geloof ik) en de grote vraag is of hij dit jaar weer gaat groeien.. ziet er nu erg doods uit.

Elke morgen weer een verwondering in de tuin.

Geplaatst:

Aardpeer die niks oplevert kan bijna niet, was de grond te vast? Alles wat van de plant nu nog boven de grond uitsteekt mag je wieden de kracht zit nu in de knollen die, hopelijk, een deze weken teken van leven laten zien.

Forestier

Geplaatst:
Zijn die leuke kleurvariëteiten "gewoon" in de winkel te koop of alleen te bestellen bij bijvoorbeeld Vreekens, die hebben zo'n lange wachttijd.

Vreekens is eigenlijk de uitzondering, de meeste webwinkels leveren gewoon binnen een paar dagen. Ik heb bijv. goede ervaringen met 123zaden en vanderwal.

Ik heb ook bij een persoon die zich Tuinkabouter noemt heel veel hele gekke zaadjes besteld voor heel weinig geld, die stuurde het ook sneller dan Vreeken. Weet niet of ze hier ook actief is, maar op internet kun je haar zo vinden.

Geplaatst:
Zijn die leuke kleurvariëteiten "gewoon" in de winkel te koop of alleen te bestellen bij bijvoorbeeld Vreekens, die hebben zo'n lange wachttijd.

Ik heb ooit enkele plantjes gekocht bij vreekens en die zijn toen veel te laat aangekomen ( druivelaar enzo ... ).

Ik had ze toen wel laat besteld .

Maar heb er toen wel uit geleerd .

Nu bestel ik mijn zaadjes al in december/januari en had ze dit jaar op tijd .

Ik ben steeds tevreden over vreekens zaden .

De zaden die ik daar al gekocht heb waren van goede kwaliteit .

Heb al meerdere keren bij andere winkels online of via boek besteld en ben wel enkele keren flink teleurgesteld geweest .

Maar bij vreekens nog nooit !

Geplaatst:

Ah kijk aan. Ik ga graag snuffelen bij zulke zaken. Alleen jammer dat ze zo ver weg zitten. Wie weet komt het er nog es van. Zijn er verder nog goede leveranciers van bijzondere planten?

Elke morgen weer een verwondering in de tuin.

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...