Eva Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 het zijn misschien niet de meest bekende soorten, maar dit is wat ik heel erg graag zou willen hebben!is er iets wat jij hebt? dan kunnen we vast wel iets ruilen... Pennisetum glaucum (Parelgierst)ZIZIPHUS JUJUBA of Chinese dadelWaternoot of waterkastanjeDamianastruik (Turnera diffusa) Tagetes minuta Ephedra sinica (Efedra of Ma Huang)Withania somnifera (Ashwaganda)Calea droomkruid (hondsgras of Calea zacatechichi of 'bitter gras'). DAGGA 'Staircase'(LEEUWENSTAART)KARO (Eng: Karo, Cheesewood Plant)(Pittosporum crassifolium)KUISHEIDSBOOM (MONNIKSPEPER)Vitex agnus-castusHovenia dulcis (Japanse krentenboom) reageer alsjeblieft ook als je alleen maar weet waar ik deze soorten zou kunnen kopen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Bij Vreeken's Zaden hebben ze alvast de eerste, parelgierst. https://www.vreeken.nl/2007/index1024x768.php?urloptions=&category=Nuttige%20Planten Verder zoek ik niet voor je, succes ermee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BonTon Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Tagetes Minuta http://www.chilternseeds.co.uk/item_1222d_tagetes_minuta_seeds We are very pleased to have been able to obtain a supply of these seeds again for it is one of those useful plants we are frequently asked if we can supply. It is not as an ornamental that it is sought, but for its reputation as a destroyer of weeds by means of its strong herbicidal root secretions which repel nematodes and suppress weeds. Among the more popular weeds said to yield to these are Ground Elder, Couch Grass, Convolvulus and other nasties. In general appearance, well grown, it looks like a rather large African Marigold with particularly finely cut leaves (so at the very least you finish up with a rather fine foliage plant) but with small flowers more like an impoverished, pale yellow Groundsel. Plant out in spring 12 ins. apart. 4-8 ft.£2.52 per packet of seeds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BonTon Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/bloembollen-en-zaden/m625480677-ziziphus-jujuba-chinese-dadelboom-5-zaden.html De Ziziphus jujuba of Chinese dadel is een winterharde boom ( - 20°). Behalve dat hij mooi bloeit, komen er eetbare vruchten aan die voor alles en nog wat goed zijn. Daarbij is hij winterhard en kan zo in de volle grond geplant worden. Zelfs arme schrale grond is geen probleem, de Chinese dadel groeit ondanks dit prima. In april en mei bloeit de boom met kleine creme kleurige bloemen. Hierna begint de vruchtgroei. Deze vruchten zijn rijp in oktober. De vruchten zijn ongeveer 2 cm in diameter en krijgen een rood/bruine kleur wanneer rijp. In een vrucht zitten meestal twee kleine pitten. Verse rijpe vruchten zijn zoet en de smaak heeft iets weg van peer/lychee. Herkomst: Noord-China, Japan.5 zaden € 2,50 Verzendkosten € 0,60. Bij aflevering wordt zaaihandleiding toegezonden. 5 setjes beschikbaar.Bij aflevering wordt zaaihandleiding toegezonden. Zie mijn andere advertenties door op "Bekijk alle advertentie s van adverteerder" te klikken. Bij meerdere bestellingen altijd 1 x € 0,60 verzendkosten.SeedGarden of Eden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Withania somnifera (Ashwaganda) Deze zaadjes heb ik ook een keer van Bonnie gehad, en die kwamen bij Vreeken vandaan. Helaas voor jou heb ik ze niet meer. Ik heb ze vorige maand doorgegeven . Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Hoi Eva, Ik denk dat ik nog wel wat tagetes minuta zaden heb maar ik weet niet of ze nog goed zijn, als ze goed zijn neem ik ze wwel mee naar de moestuindag.Dick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Zou ik er dan ook een of twee van mogen Dick? Mijn minuta heeft niet gebloeid..had ik hem uit moeten graven om door te leven in de kas misschien? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 (edited) Ik heb een boom (chinese dadel ) in boskoop gekocht 2 jaar geleden.Hij was bijna 2 mtr.Maar De winter van 2011/12 is de kweepeer bijna dood gevroren en de chinese dadel ook.De kweepeer is een gedroch maar loop weer uit en de chinese dadel liep ook weer uit maar20 cm vanonderen????? Edited February 16, 2013 by Guest Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Ik heb eventueel als het nodig is ook nog Tagetes minuta zaden, vorig jaar gekocht bij denieuwetuin.be.Heb er niet enorm veel, maar als het nodig is, dan hoor ik het wel Zou ik er dan ook een of twee van mogen Dick? Mijn minuta heeft niet gebloeid..had ik hem uit moeten graven om door te leven in de kas misschien? Mijne in pot (12liter bouwemmer, 5 stonden er in met als bodembedekker over de randen azteekszoetkruid), die heeft wel gebloeid maar te laat. Staat nu nog steeds half levend in de schuur met bloemen die eerder dood gaan dan zaad maken. Ok, ik had hem dan ook veel te laat verpot etc. (was eind juli nog maar 20cm hoog). Wellicht als je hem in een zwarte pot tegen een muur zet en optijd kweekt etc. hij wel optijd zaad geeft? Pot wordt warmer dan de vollegrond lijkt me. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Bij Vreeken's Zaden hebben ze alvast de eerste, parelgierst. https://www.vreeken.nl/2007/index1024x768.php?urloptions=&category=Nuttige%20Planten Verder zoek ik niet voor je, succes ermee! dank je voor het zoeken...twee zien meer dan een tenslotte! eigenlijk was ik niet van plan om bij vreeken te bestellen...maar omdat dus overduidelijk is dat ze daar wél veel dingen hebben die ik graag wil hebben zal ik toch eens een poging moeten wagen ik hoop de bestelling dit jaar nog binnen te krijgen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Tagetes Minuta http://www.chilternseeds.co.uk/item_1222d_tagetes_minuta_seeds veeeeel te duur daar! en de foto die er bij staat is niet de tagetes die ik zoek. http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/bloembollen-en-zaden/m625480677-ziziphus-jujuba-chinese-dadelboom-5-zaden.html Fijne tip! daar ga ik deze zaden bestellen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Withania somnifera (Ashwaganda) Deze zaadjes heb ik ook een keer van Bonnie gehad, en die kwamen bij Vreeken vandaan. Helaas voor jou heb ik ze niet meer. Ik heb ze vorige maand doorgegeven .zoals al eerder gezegd, ik moet het daar tóch maar eens proberen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Hoi Eva, Ik denk dat ik nog wel wat tagetes minuta zaden heb maar ik weet niet of ze nog goed zijn, als ze goed zijn neem ik ze wwel mee naar de moestuindag.Dickheey Dick,vorig jaar heb ik ze op de moestuindag van jou gekregen. ze hebben het uitstekend gedaan maar ook hier helaas geen zaden kunnen winnen.zou je misschien dit jaar weer een paar voor me kunen zaaien? het lukte jou tenmiste wel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Ik heb een boom (chinese dadel ) in boskoop gekocht 2 jaar geleden.Hij was bijna 2 mtr.Maar De winter van 2011/12 is de kweepeer bijna dood gevroren en de chinese dadel ook.De kweepeer is een gedroch maar loop weer uit en de chinese dadel liep ook weer uit maar20 cm vanonderen????? weet je nog hoeveel je voor de bomen hebt betaald Thea? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Ik heb eventueel als het nodig is ook nog Tagetes minuta zaden, vorig jaar gekocht bij denieuwetuin.be.Heb er niet enorm veel, maar als het nodig is, dan hoor ik het wel Zou ik er dan ook een of twee van mogen Dick? Mijn minuta heeft niet gebloeid..had ik hem uit moeten graven om door te leven in de kas misschien? Mijne in pot (12liter bouwemmer, 5 stonden er in met als bodembedekker over de randen azteekszoetkruid), die heeft wel gebloeid maar te laat. Staat nu nog steeds half levend in de schuur met bloemen die eerder dood gaan dan zaad maken. Ok, ik had hem dan ook veel te laat verpot etc. (was eind juli nog maar 20cm hoog). Wellicht als je hem in een zwarte pot tegen een muur zet en optijd kweekt etc. hij wel optijd zaad geeft? Pot wordt warmer dan de vollegrond lijkt me. kom jij ook weer naar de moestuindag Dennis? zou jij dan ook een paar voor me kunnen zaaien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Ik heb een boom (chinese dadel ) in boskoop gekocht 2 jaar geleden.Hij was bijna 2 mtr.Maar De winter van 2011/12 is de kweepeer bijna dood gevroren en de chinese dadel ook.De kweepeer is een gedroch maar loop weer uit en de chinese dadel liep ook weer uit maar20 cm vanonderen????? weet je nog hoeveel je voor de bomen hebt betaald Thea? In de aanbieding: 15,00 euroJan de Hartog boskoop Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 19, 2013 Author Share Posted February 19, 2013 hmm...bestellingen levert ie voor 9.75.ik ga zaterdag naar amsterdam, misschien kan ik er dan ff langs!ff kijken wat ie nog meer heeft... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Eva, deze Dennis is een andere Dennis dan die we zien op de MTFD Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 ZIZIPHUS JUJUBA heb ik, HOVENIA DULCIS komt er deze zomer aan. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 20, 2013 Author Share Posted February 20, 2013 Eva, deze Dennis is een andere Dennis dan die we zien op de MTFD ik dacht niet dat hij ónze Dennis was...ik dacht dat deze dennis er ook was geweest! foutje.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 20, 2013 Author Share Posted February 20, 2013 ZIZIPHUS JUJUBA heb ik, HOVENIA DULCIS komt er deze zomer aan.dan zit er niets anders op dan deze zomer bij jou te bestellen Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts