Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Groetjes van de nieuweling!

Noompi

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Dit jaar voor het eerst begonnen met het verbouwen van groente op het balkon!

Aangezien ik een complete nieuweling ben op het gebied van groentes kweken leek het me handig om mij hier aan te melden zodat ik om de nodige tips kan vragen.

Hier een foto van de bakken die op het balkon staan:

balkon85141361033507.jpg

De komende tijd ben ik dus nog even bezig met het aanbrengen van worteldoek en vullen met aarde!

Zodra ze klaar zijn volgen er meer foto's

Ja nu je het zegt. Het is inderdaad een groot balkon. Nooit echt bij stilgestaan. En zonde want het wordt door bijna niemand in de straat gebruikt!

(Misschien wel te zien aan de mosvorming bij de buurman ) Maar dat is nu dus verleden tijd! Wie weet inspireert mijn kleine tuintje ook de buren !!

Bedankt voor de leuke welkomst boodschappen!!!

nickvandolen: Ik heb er een mix voor van potgrond, cocospeat en als opvulling tuinaarde op de bodem. Vanaf april kan ik gratis compost afhalen dus dat komt dan ook in de mix! MM mix zou fijn zijn geweest maar dat kost mij toch iets teveel. (ik heb uitgerekend dat de bakken in totaal zo'n 2000 liter aarde nodig hebben. 1/3 daarvan zou vermiculiet moeten zijn en das best prijzig.)

Conny: Het balkon is ongeveer 3.5 bij 6 meter. Voor de foto stond ik op een stoel aan de onbeplante kant van het balkon

Nynkef: Natuurlijk zet ik er nog wat foto's op! Ik ben sinds ik begonnen ben met het maken van het balkon/plantplan al helemaal fotogek. Bij elk sprietje dat opkwam in mijn kweekbakje was mijn fototoestel weer nodig. Maar ik dacht dat ik het bij de voorstelronde nog even rustig aan moest doen Zodra er echt iets in de bakken staat, zet ik het erop

Hallo Noompi,RolandChayer-WelcomeSmiley.gif

Ziet er mooi uit ,en mocht het moestuinvirus je echt besmetten, kan je ook nog verticaal verder,vooral aan het balkon hek.

Heel veel plezier

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Bedankt voor de leuke welkomst boodschappen!!!

nickvandolen: Ik heb er een mix voor van potgrond, cocospeat en als opvulling tuinaarde op de bodem. Vanaf april kan ik gratis compost afhalen dus dat komt dan ook in de mix! MM mix zou fijn zijn geweest maar dat kost mij toch iets teveel. (ik heb uitgerekend dat de bakken in totaal zo'n 2000 liter aarde nodig hebben. 1/3 daarvan zou vermiculiet moeten zijn en das best prijzig.)

Dat wordt ook inderdaad wel erg prijzig! Wat je nog wel kunt doen is iig 1 bak vullen met de mix en kijken of je echt zoveel verschil ziet. Mocht dat zo zijn kun je elk jaar 1. Bak omruilen voor de mm mix maar hoe dan ook. Ik ben benieuwd naar je vorderingen, hou ons op de hoogte